De a hirdetési bevételek bőven termelnek annyit, hogy lehessen finanszírozni a felhőpiaci nyomulást.
Hirdetés
 

Elmaradtak az előzetes várakozásoktól az Alphabet második negyedéves eredményei. A június 30-ával zárult időszakot 69,7 milliárd dollár bevétellel zárta a vállalat (az elemzői konszenzus 69,9 milliárdot várt). A YouTube reklámbevétele 7,3 milliárd lett (várt: 7,5 milliárd); a Google Cloud pedig 6,3 milliárd dollárt hozott (várt: 6,4 milliárd). A befektetőknek azonban nincs okuk panaszra, a kulcsterületek jó egészségnek örvendenek. Ennek megfelelően emelkedett is az árfolyam a közzététel után.

A vállalat bevételei összességében 13 százalékkal nőttek, ami a rendkívül magas bázisnak köszönhetően szerénynek mondható. Egy éve még 62 százalékos növekedésről számolhatott be a menedzsment a pandémiát követő újranyitás és a fogyasztói költések növekedése miatt.

A mostani eredményt a dollár erősödése is szemmel jól látható mértékben befolyásolta: 3,7 százalékponttal csökkentette a bevételnövekedést, állította Ruth Porat, a vállalat CFO-ja a CNBC-nek. Porat szerint a folyó negyedévben ez a hatás még erősebb lesz. Ez egyébként érthető is, hiszen a Google bevételeinek 55 százaléka származik külföldről.

A forgalom zömét továbbra is a reklámok termelik meg. Az egy évvel korábbihoz képest szerény, 12 százalékos növekedés 56,3 milliárd dollárt hozott. A bevételek növekedésének lassulása egyébként a YouTube-nál volt a leglátványosabb: a tavalyi 84 százalék után most csak 5 százalékkal nőtt az ügyfélköltés. Ez dollárban 7,3 milliárdot jelent. A CNBC szerint ebben nem csak a piac lassulásának van szerepe, hanem annak is, hogy egyre több hirdető fordul a TikTok felé.

A nagy pénztermelő természetesen a Google Search, amely 14 százalékkal nőtt, és így 40,7 milliárd dollárt hozott (tavaly 35,9 milliárd). A szegmens növekedését elsősorban az utazási és kiskereskedelmi témájú keresések hajtották.

Ami a jövőt illeti, a Google-t ezen a piacon is érték a csapások, utal a Reuters a Netflix egy közelmúltbeli fontos döntésére. Mint azt a Bitport is megírta, a streamingcég a Microsofttal valósítja meg tervét, hogy hirdetésekkel szórja tele a szolgáltatását azoknak, akik csökkentett áron szeretnének mozizni.

Nincs nyereség a Google Cloudnál

Az egyéb szegmensekből a legfontosabb a felhő. A Google Cloud bevételei 36 százalékkal nőttek, de a 6,3 milliárdos bevétel mellé közel 860 milliós veszteség társult (tavaly 4,6 milliárdos bevételnél a mínusz 590 millió volt). A Google azonban továbbra is offenzívában gondolkodik, hogy piacot nyerjen a legnagyobb riválisaitól, az Amazon AWS-től és a Microsofttól.

Sundar Pichai vezérigazgató az eredmények ismertetésekor a Google Cloud jelentős potenciáljáról beszélt egy olyan piacon, amely szerinte még mindig formálódik. Mind Pichai, mind Porat hosszú távú befektetésnek tekinti a felhőt. Arról azonban egyikük sem beszélt, hogy ebből mikor lesz nyereség.

A vezérigazgató egyébként ugyanilyen területnek tekinti a mesterséges intelligenciát is.

Az önvezető technológiákat fejlesztő Waymo és a többi, egyelőre inkább kockázati befektetésnek minősíthető terület összességében elenyésző bevétel, 193 millió dollár mellett 1,7 milliárd dollár veszteséget termelt.

Az Alphabet arra készül, hogy nehezebb idők jönnek. A lezárt negyedévben ugyan még 21 százalékkal nőtt a teljes munkaidős alkalmazottak létszáma az előző év azonos időszakához képest, de a múlt hónapban már bejelentették: 2023-ig visszafogják a felvételt és a beruházásokat is.

Cloud & big data

Trump a nem létező robothadseregnek is keresztbe tett

Eddig sem volt könnyen hihető, hogy az egyre nagyobb bajban lévő Tesla már az idén ezerszám gyártja majd a humanoid robotokat, de a kínai kereskedelmi korlátozásokkal alapanyag sem feltétlenül lesz a gyártásukhoz.
 
Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.