A kanadai Vancouverben történt a furcsa eset, ami annyival ijesztőbb, hogy a gyártó egyelőre teljes hallgatásba burkolózik.

A mobil Tesla alkalmazás célja, hogy a tulajdonos telefonjának és járművének összekapcsolásával hozzáférést biztosítson az autókhoz, beleértve a telefonkulccsal való nyitást és zárást, vagy mondjuk a klímaberendezés vezérlőinek kezelését. A kanadai Global News riportja alapján a dolog annyira jól működik, hogy akár másvalaki Teslájába is be lehet vele szállni, sőt el is lehet hajtani vele – a Rajesh Randev nevű bevándorlási tanácsadónak legalábbis sikerült nagy sietségében bepattannia a sajátja mellett parkoló, ugyanolyan színű Model 3 Teslába, amivel el is indult az iskolába a gyerekeiért.

Elmondása szerint minden annyira simán ment, hogy csak vezetés közben vette észre, hogy valami nem stimmel, néhány perc múlva pedig SMS-t kapott az autó gazdájától, aki felhívta rá a figyelmét, hogy tényleg egy másik Teslát vezet. Ez azért volt lehetséges, mert az ő járművében ott hevert egy kinyomtatott dokumentum a telefonszámával, így a két elektromobil végül azt is megtárgyalta, hogy az iskolás kör után a kiindulási ponton találkoznak, és tisztázzák a helyzetet. Bár a forma kedvéért kihívták a rendőrséget is, azok nem találtak kivizsgálnivalót a szerencsésen végződött incidens nyomán.

Kinek mennyire érdekes

A parkolóban aztán filmre is vettek egy bemutatót, hogyan tudnak hozzáférni egymás autójához, ám arról nem sokat tudni, hogy mennyire elszigetelt jelenségről van szó. Randev ugyanis megpróbált közvetlenül kapcsolatba lépni a céggel, hogy megtárgalja a meghibásodást, de üzenetei állítólagvisszapattantak, úgyhogy még Elon Musk Twitterén is próbálkozott, mielőtt a sztorijával a sajtóhoz fordult volna. Így a videós bizonyítékok ellenére sem vették fel vele a kapcsolatot, mint ahogy a Global News is arról számolt be, hogy többször próbálta megkeresni a Teslát, de nem kapott visszajelzést.

Mindez az ügyfelek szerint sem vicces, de további kérdéseket vethet fel a Tesla gyártmányainak minőségével kapcsolatban olyan körökben is, mint amilyen az amerikai közlekedésbiztonsági hivatal vagy a vállalat elégedetlenkedő befektetői. Nem sokkal ezelőtt például egy Model Y kormánya esett le menet közben az autópályán, amiért a Tesla először nem hogy a felelősséget nem akarta vállalni, de még a javítási költséget is ráverte volna a tulajdonosra – hogy aztán a nyilvánosság hatására jószándékból (vagyis a garanciális meghibásodást továbbra is tagadva) kiutaljon neki egy új autót.

Konzumer tech

Megsemmisültek Kínában a külföldi mobilok

Egy helyi kutatócég szerint októberben majdnem feleannyi nem kínai kötődésű okostelefont adtak el a távol-keleti birodalomban, mint egy évvel korábban.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.