A csoportos kereset szerint a cég a befektetőket is félrevezette vele, hogy éveken keresztül a valóságosnál hatékonyabbnak és biztonságosabbnak állította be önvezető technológiáját.

A Tesla rézvényesei a San Franciscó-i szövetségi bíróságon benyújtott csoportos keresetben vádolták meg a vállalatot és annak vezérigazgatóját, Elon Muskot, hogy szándékosan eltúlozták elektromos járműveik önvezető technológiáinak hatékonyságát és biztonságát. Az értintett befektetők szerint a Tesla négy éven keresztül hamis és félrevezető kijelentésekkel verte át őket, elfedve azt is, hogy az Autopilot és Full Self-Driving megoldások súlyos baleset- és sérülésveszélyt okoztak, sőt több halálos balesetnek is lehetséges előidézői lehettek.

A keresetben a Reuters tudósítása alapján felidézik, hogy a Tesla részvényeinek árfolyama többször is visszaesett, ahogy ezekben az ügyekben újabb információk kerültek nyilvánosságra. Ilyen volt többek között, amikor az amerikai közúti közlekedésbiztonságot felügyelő hivatal (National Highway Traffic Safety Administration, NHTSA) elkezdte vizsgálni a járműgyártó technológiáit, vagy amikor elterjedt, hogy már az amerikai tőzsdefelügyelet is szemügyre vette Musk állításait az Autopilot képességeiről.

Felháborodtak, hogy a Teslán bukni is lehet

A legutóbbi jelentősebb árfolyamcsökkenés oka is az volt, hogy február közepén az NHTSA több mint 360 ezer autó visszahívására szólította fel a Teslát az önvezető szoftverek baleseti kockézataira hivatkozva. (Ez praktikusan egy vezeték nélküli, automatikus szoftverfrissítést jelent, amelyről a tulajdonosok tulajdonosok állítólag április 15-ig kapnak értesítést.) A társaság akkor beleegyezett a visszahívásba, bár hivatalosan nem értett egyet az hatóság értékelésével, és a mostani csoportos keresetet sem kommentálta.

A felperesek szerint ugyanakkor jogellenes cselekmények és mulasztások vezettek oda, hogy a vállalat törzsrészvényeinek piaci értékének rohamos csökkent, és már értéküknek csaknem felét elvesztették a 2021. novemberi csúcshoz képest. Közben Elon Musk, aki célfotóval újra a világ leggazdagabb embere, a tervek szerint március 1-jén a Tesla befektetői napján népszerűsíti majd a vállalat mesterséges intelligencia-képességeit, és arról is tájékoztatást ad, hogy miként tervezi járműkínálatának további bővítését.

Piaci hírek

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.