A cég alkalmazása az Apple, a Google és a Samsung fizetési szolgáltatását is veri az amerikai üzletekben.

Miután a legtöbb okostelefon technikailag már alkalmas a bolton belüli mobil fizetésre (in-store payment), nem meglepő, hogy mind a kereskedők, mind a felhasználók egyre nagyobb része élni is szokott a lehetőséggel. Az eMarketer becslése szerint a proximity payment néven is hivatkozott fizetési megoldásokat ebben az évben már 55 millió, 14 évesnél idősebb amerikai felhasználó veszi igénybe, így az sem meglepő, hogy a szolgáltatók is egyre komolyabb versenyben vannak egymással a gyorsan fejlődő piacon.

A fogyasztók a jutalomra mennek

A piacvezető kiléte már sokkal kevésbé triviális, a legtöbben ugyanis nem az Apple Pay, nem a Google Pay, de nem is a Samsung Pay alkalmazásával fognak in-store payment tranzakciókat végrehajtani a tengerentúlon. Az eMarketer szerint  a Starbucks mobil alkalmazásának mindannyiuknál több felhasználója lesz: ez számszerűen 23,4 millió embert jelenthet, valamivel megelőzve az Apple Pay 22 millióját; a Google Pay már csak 11,1 millió felhasználálóra számíthat, a Samsung Pay pedig 9,9 millióra.

Ez a becslés természetesen nem a point-of-sale tranzakciók számára, hanem az egyes alkalmazások elérésére (felhasználóinak számára) vonatkozik, de még így is meglepő, hogy a kávézólánc személyében egy nem technológiai cég vezet a szolgáltatásaikat a saját készülékeikhez és/vagy operációs rendszereikhez kapcsoló technológiai vállalatok előtt. A Starbucks  eredményét az eMarketer kutatója az egyik legnagyobb sikersztorinak nevezte a "mobile proximity payment" iparágban, amelyet a kávézó a népszerű hűségprogramoknak köszönhet.

Az Apple ehhez képest ha nem is sokkal, de a második helyre szorult. Az Apple Pay szolgáltatás az eMarketer szerint már az amerikai kereskedők több mint felénél működik. A Google és a Samsung csak később lépett be erre a piacra, és hátrányukat azóta sem sikerült ledolgozniuk – annak ellenére sem, hogy a Samsung Pay adaptációs szintje a boltosok körében ma már az Apple Pay-nél is magasabb.

A verseny erősödése egyébként az eMarketer prognózisa alapján ahhoz az érdekes jelenséghez vezet, hogy a négy legnagyobb alkalmazás, bár folyamatosan növeli felhasználói táborát, összességében egyre kisebb piaci részesedéssel rendelkezik. (Megint csak a felhasználók számát, és nem a tranzakciók számát vagy értékét tekintve.) Ennek magyarázata, hogy egyre több új fizetési applikáció jelenik meg, ahogy a kereskedők sorra fejlesztik a saját márkás proximity payment megoldásokat – a vásárlók adatainak begyűjtése ugyanis már mindegyikük számára nyilvánvaló értékkel bír, hasonlóan a márkahűséget építő programokhoz.

Az eMarketer szerint ebben az évben már a 14 évesnél idősebb amerikai lakosság több mint negyede él majd legalább hat havonta egyszer a bolton belüli mobil fizetés lehetőségével.

Mobilitás

CIO Hungary 2025: aki felkészül, az győz?

Beszámolónk második része a 16. CIO Hungary konferencia első napjáról, benne az elmaradhatatlan biztonsági panellel, amit természetesen már a mesterséges intelligencia is tematizált.
 
Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.