A cég alkalmazása az Apple, a Google és a Samsung fizetési szolgáltatását is veri az amerikai üzletekben.

Miután a legtöbb okostelefon technikailag már alkalmas a bolton belüli mobil fizetésre (in-store payment), nem meglepő, hogy mind a kereskedők, mind a felhasználók egyre nagyobb része élni is szokott a lehetőséggel. Az eMarketer becslése szerint a proximity payment néven is hivatkozott fizetési megoldásokat ebben az évben már 55 millió, 14 évesnél idősebb amerikai felhasználó veszi igénybe, így az sem meglepő, hogy a szolgáltatók is egyre komolyabb versenyben vannak egymással a gyorsan fejlődő piacon.

A fogyasztók a jutalomra mennek

A piacvezető kiléte már sokkal kevésbé triviális, a legtöbben ugyanis nem az Apple Pay, nem a Google Pay, de nem is a Samsung Pay alkalmazásával fognak in-store payment tranzakciókat végrehajtani a tengerentúlon. Az eMarketer szerint  a Starbucks mobil alkalmazásának mindannyiuknál több felhasználója lesz: ez számszerűen 23,4 millió embert jelenthet, valamivel megelőzve az Apple Pay 22 millióját; a Google Pay már csak 11,1 millió felhasználálóra számíthat, a Samsung Pay pedig 9,9 millióra.

Ez a becslés természetesen nem a point-of-sale tranzakciók számára, hanem az egyes alkalmazások elérésére (felhasználóinak számára) vonatkozik, de még így is meglepő, hogy a kávézólánc személyében egy nem technológiai cég vezet a szolgáltatásaikat a saját készülékeikhez és/vagy operációs rendszereikhez kapcsoló technológiai vállalatok előtt. A Starbucks  eredményét az eMarketer kutatója az egyik legnagyobb sikersztorinak nevezte a "mobile proximity payment" iparágban, amelyet a kávézó a népszerű hűségprogramoknak köszönhet.

Az Apple ehhez képest ha nem is sokkal, de a második helyre szorult. Az Apple Pay szolgáltatás az eMarketer szerint már az amerikai kereskedők több mint felénél működik. A Google és a Samsung csak később lépett be erre a piacra, és hátrányukat azóta sem sikerült ledolgozniuk – annak ellenére sem, hogy a Samsung Pay adaptációs szintje a boltosok körében ma már az Apple Pay-nél is magasabb.

A verseny erősödése egyébként az eMarketer prognózisa alapján ahhoz az érdekes jelenséghez vezet, hogy a négy legnagyobb alkalmazás, bár folyamatosan növeli felhasználói táborát, összességében egyre kisebb piaci részesedéssel rendelkezik. (Megint csak a felhasználók számát, és nem a tranzakciók számát vagy értékét tekintve.) Ennek magyarázata, hogy egyre több új fizetési applikáció jelenik meg, ahogy a kereskedők sorra fejlesztik a saját márkás proximity payment megoldásokat – a vásárlók adatainak begyűjtése ugyanis már mindegyikük számára nyilvánvaló értékkel bír, hasonlóan a márkahűséget építő programokhoz.

Az eMarketer szerint ebben az évben már a 14 évesnél idősebb amerikai lakosság több mint negyede él majd legalább hat havonta egyszer a bolton belüli mobil fizetés lehetőségével.

Mobilitás

Itthon már szinte mindenki netezik a mobilján

Egy friss felmérés szerint jelenleg 6,2 millióra tehető a hazai felnőtt okostelefon-használók tábora, akik közül nagyjából 6 millióan szörfölnek is mobiljukon.
 
Hirdetés

Felhőben az erő

Gyorsan változó hardveres technológiák, finomodó szoftveres környezet és felkészültebb humán erőforrás teszi jövőbiztossá a felhőt.

Veszélyek garmadája bújik meg a webes alkalmazások és az alkalmazásprogramozási interfészek közötti forgalomban. Ezek kiszűrésére és hatástalanítására szerencsére egyre hatékonyabb eszközökkel rendelkezünk.

a melléklet támogatója a Balasys

A Világgazdasági Fórum figyelmeztetése szerint jelentős szakadék tátong a C-szintű vezetők és az információbiztonságért felelős részlegek helyzetértékelése között.

A járvány üzleti vezetőt csinált a CIO-kból

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2021 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.