Bár az iPhone-eladások csökkentek, a cég így is történelmi sikert ért el a világ egyik legjelentősebb okostelefonos piacán.

A globális korona megszerzésével párhuzamosan a világ legnagyobb okostelefon-piacán is kikönyökölte magának az első helyet az Apple. Az IDC előzetes adatai szerint ugyanis 2023-ban az iPhone lett Kínában a legnépszerűbb márka.

Az amerikai piackutató 271,3 millió darabosra becsli a tavalyi szállítási volument, ami 5 százalékkal marad el az egy évvel korábbi szinttől. Mindez összefügg azokkal a problémákkal, amelyekkel a távol-keleti nagyhatalomnak mostanában szembe kell néznie, mint például a lassú kilábalás a koronavírus okozta hullámvölgyből, illetve az általánosan negatív fogyasztói hangulat. A helyzet súlyosságát mutatja, hogy ilyen alacsony szállítási mennyiségre az elmúlt tíz év alatt nem volt példa.

 

 

Az általánosan nagyon gyenge állapotokat ismerve már sokkal jobban mutat az Apple kínai szereplése, hiszen éves összevetésben csak 2 százalékkal kevesebbet szállítottak 2023-ban az iPhone-okból. Ezzel párhuzamosan az amerikai vállalat legfőbb helyi riválisai viszont betliztek, és a piaci átlag kétszer-háromszor súlyosabb mínuszokat voltak kénytelen elkönyvelni. A két tényező együtt pedig elégnek bizonyult egy történelmi mérföldkő eléréséhez, hiszen az Apple sosem szerepelt a lista élén, mint ahogy a most elért 17,3 százalékos részesedés is vállalati rekordnak számít.

Feltámadás nagyban és kicsiben

Az IDC az éves adatok mellett közölte az utolsó negyedéves eredményeket is. Utóbbiak szerint a kínai piac elkezdte a visszakapaszkodást. A kimutatott 73,6 millió darabos forgalom már 1,2 százaléknyi növekedésnek felel meg éves összevetésben. Ez egyben azt is jelenti, hogy vége a szegmens zsinórban 10 egymást követő negyedévben regisztrált recessziójának.

A záró periódus számainak leginkább egy régi-új szereplő örülhet. Az amerikai szankciók miatt az utóbbi években a telefonos szektorban látványosan visszazuhanó Huawei ugyanis bő 36 százalékkal tudta növelni forgalmát, és ezzel több mint két év kihagyás után újra az öt legjelentősebb szállító közé verekedte magát a hazai terepen.

Konzumer tech

A kisebb hazai gyártóvállalatok elengedhetetlennek tartják a digitalizációt

Egy friss kutatás szerint az üzleti siker és a technológiai fejlődés csereszabatos kifejezésként élnek a kisebb gyártó vállalkozásokat irányító vezetők fejében.
 
Hirdetés

Így újult meg Magyarország leggyorsabb mobilhálózata

Közel 100 milliárd forintos beruházással, a rádiós és maghálózat teljes modernizációjával zárult le a Yettel történetének egyik legnagyobb műszaki fejlesztése.

A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.