Nem házi játékszernek, hanem nagyvállalati eszköznek szánják a nyáron bemutatott modellek turbósított változatát, amely modulárisan felszerelhető különböző eszközökkel.

Miután a kunzumer piacot lényegében letarolta, egyre nagyobb hangsúlyt fektet a nagyvállalati szegmensre a DJI dróngyártó. Az augusztusban bemutatott Mavic 2 típusokat fejlesztették tovább, hogy nagyvállalati környezetben, de akár kormányzati ügyfeleknek is megfeleljen – írta a TechCrunch. Az új típus elnevezésében is megkapta az Enterprise kiegészítést.

Moduláris, mint egy univerzális traktor

A drón 72 km/h sebességre képes, maximális repülési ideje kb. fél óra. Az azonban érdekes, hogy például a hatótávolsága nem tér el a konzumer változatáétól: 8 kilométer.
 

Erről is hallhat november 20-án a ManufactureIT konferencián!

Hasonló témák november 20-án, a ManufactureIT konferencián is terítékre kerülnek. Ha ön is gyártóvállalatnál dolgozik vezető beosztásban, ott a helye. Regisztráljon a rendezvényre.


A profi, négyrotoros drónon egyébként ugyanazt a kamerát (12 megapixeles, speciális, többtengelyes stabilizátorral stb.) kapta, mint a konzumer változat. Az Enterprise jelleg inkább a kiegészítők gazdag kínálatában – lényegében a modularitásában – érhető tetten.

A drón egyfajta légi traktorként funkciónál, amihez több munkaeszközt is lehet csatolni. Persze ezek a kiegészítők egyelőre inkább passzív segédeszközök: nagy fényerejű fényszóró például éjszakai mentéshez, vagy nagyobb hangerejű hangsugárzó egység például bajba jutottak tájékoztatásához mentés közben. A hangszóróval egyébként előre rögzített szövegek is lejátszhatók. Szerelhető rá fénybója is, amely folyamatos villogással jelzi a drón pozícióját rosszabb látási viszonyok között.

A drón minden fontosabb funkciója – indítás, adatátvitel, adattárolás (ehhez 24 gigabájtos beépített tárhely van a drónon) – jelszóval védhető. Elsősorban kritikus adatok gyűjtésénél hasznos a Local Data Mode. Ha ezt bekapcsolják, letiltja az online adatforgalmat a drónhoz kapcsolódó mobileszközzel. A kamera által készített felvételek automatikusan kapnak időbélyeget, és a rendszer a felvétel helyszínét is rögzíti GPS koordinátákkal.
 


A repülésbiztonságot több segédeszköz is biztosítja. Egyrészt szenzorok segítségével érzékeli az akadályokat, és az APAS (Advanced Pilot Assitance System) rendszer segítségével képes azokat automatikusan kikerülni. Másrészt a DJI AirSense technológija is belekerült. Utóbbi azt jelenti, hogy a drón figyeli a környező repülőgépektől, helikopterekről érkező ún. ADS-B jeleket (a légi eszközök automatikusan küldik az aktuális pozíciójukat, hogy bármelyik pillanatban pontosan meg lehessen határozni a helyzetüket), és figyelmeztet, ha más légi eszköz közelében van. Ezáltal biztonságosabban irányítható bármilyen környezetben.

Interakció és autonómia az új irány

Mint arról korábban írtunk, egyes kutatók a fizikai környezettel való interakcióra képes modellek építésével próbálkoznak. Kutatások folynak például abban a témában, hogy hogyan lehetne, széles körben hozzáférhetővé tenni interaktív funkciók létrehozásához szükséges készleteket (például puha és kemény felületeken való megkapaszkodást segítő megoldások).

Szintén fontos fejlesztési irány a drónok autonóm vezérlésének megoldása, hogy előre meghatározott útvonal nélkül tudjon például egy dróncsapat eljutni egyik pontból a másikba anélkül, hogy előre meghatároznák a csapat útvonalát. Ez utóbbiban a magyar kutatók is jeleskednek. Vicsek Tamás akadémikus, az ELTE Biológiai Fizikai Tanszékének professzora vezette kutatócsapat olyan vezérlő algoritmust készített, amely a madarak csapatos vonulását kamatoztatva nagy számú drónt képes autonóm módon vezérelni. A kísérletek során harminc drón tudott együtt mozogni önállóan, de szimulációban ezer robottal is sikerült a kísérlet.

Piaci hírek

El az útból! Érkezik az OpenAI legújabb üdvöskéje

Ha van is fék az MI-vonaton, azt senki nem akarja használni. A ChatGPT fejlesztője az emberi szintű problémamegoldásra képes o3 modell beharangozásával zárta az évet.
 
Hirdetés

Felhőbe vezető út hazai szakértelemmel

Robusztus műszaki háttér, korszerű technológia és a felhasználóbarát kezelhetőség. A Flex Cloudhoz nem kell nagy IT-csapat, csak egy elhatározás és pár kattintás.

A szoftveresen definiált WAN hálózatok kiépítése jóval komplexebb feladat egy hagyományos hálózati fejlesztésnél.

a melléklet támogatója a Yettel

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.