A nálunk elsősorban az okostelefonokról ismert elektronikai vállalat egy kínai járműgyártóval állna össze, hogy a tömegpiacot célzó autókat jelentessen meg saját logójával és alkalmazásaival.

A Xiaomi, a világ egyik legnagyobb mobilgyártója (mely a Gartner évévégi adatai szerint, a leszállított készülékek darabszáma alapján már a harmadik legnagyobb piac szereplő volt), most közvetlenül is beszállna az "okos mobilitásnak" nevezett technológiai versenybe. A Reuters exkluzív értesülései szerint a kínai nagyvállalat tárgyalásokat folytat az ugyancsak kínai Great Wall Motors járműgyártóval, hogy annak egyik üzemében beindítsa a Xiaomi márkanév alatt futó elektromos autók előállítását.

A hírügynökség bizalmas forrásainak beszámolóját egyelőre sem a Xiaomi, sem a Great Wall nem kommentálta, de az biztos, hogy a két társaság részvényeinek árfolyama azonnal meglódult, 10-15 százalékos erősödést produkálva sanghaji és hongkongi tőzsdéken. Temészetesen soha nem fog kiderülni, hogy a szivárogtatás mennyire voltszándékos, de a Reuters arról ír, hogy a megállapodást a felek akár már a jövő hét elején hivatalosan is bejelenthetik.

A Xiaomi ezek szerint a tömegpiacot célozná meg az új elektromos autókkal, ami általában véve is összefügg a cég különböző elektronikai termékeinek pozicionálásával. A Great Wall, ahol eddig még sohasem nyújtottak gyártóipari szolgáltatásokat más társaságoknak, a Reuters riportja alapján most műszaki tanácsadással is hozzájárul majd ahhoz, hogy felgyorsítsa a projektet, és a Xiaomi brandet viselő autók minél előbb ténylegesen a piacra kerülhessenek.

A kommentárok szerint a Xiaominak mindenképpen szüksége lesz rá, hogy diverzifikálja bevételi forrásait, mert annak elgnagyobb része értelemszerűen az okostelefonos üzletből származik, ahol egyre vékonyabb haszonkulccsal tud érvényesülni. Néhány napja a vállalat a várakozásoktól elmaradó negyedéves bevételi számokat közölt, ennek legfőbb okaként pedig a hónapok óta húzódó globális csiphiányt és az ebből fakadó költségnövekedést jelölte meg.

Összeteszik, amijük van

A Xiaomi legújabb terveinek hátterében is az a piaci trend jelenik meg, amelynek értelmében a járműgyártók és a technológiai vállalatok egyre szorosabb együttműködést folytatnak az okos járművek fejlesztésében, legyen szó az önvezető rendszerekről vagy az úgynevezett okos utasterek kialakításáról. Korábban már fény derült az Apple vagy a Huawei járműipari ambícióira is, a kínai cégeknél maradva pedig a Baidu keresőszolgáltató is januárban jelentette be, hogy a Geely autógyártóval lépne a fentiekhez hasonló partnerségre.

A Reuters forrásai szerint a Xiaomi egy jól beágyazott járműgyártót keresett, ami a megfelelő infrastruktúrával rendelekzik, és nagyban hozzájárulhat az elektromos autók tervezéséhez és előállításához is, miközben maga a Xiaomi mobil internetes technológiákra koncentrálna. A cég az operációs rendszerektől az okos otthoni készülékekig nagyon sok olyan képességgel rendelkezik, ami mindkét fél számára érdekessé tehet egy ilyen kooperációt: a nálunk is jól ismert eszközökön felül létezik már Xiaomi márkás, internetre csatlakozó roller, légfrissítő vagy rizsfőző alkalmatosság is.

A most kiszivárgott tervek szerint az új autók már 2023-ban megjelennének a kereskedelmi forgalomban, természetesen olyan képességekkel felruházva, hogy összekapcsolhatók legyenek a vállalat ökoszisztémájában megtalálható más termékekkel is. A Great Wall, ami a teherjárművek szegmensében piacvezetőnek számít Kínában, már saját elektromos és okos járművekkel is rendelkezik, és a hírek szerint éppen a német BMW-vel közösen épít odahaza egy elektromos autók gyártására alkalmas létesítményt, de már Thaiföldön is belevágott egy saját üzem létesíésébe.

Piaci hírek

Nincsenek csodák, a Teslánál is készülhetnek a robotaxik távoli irányítására

Egy álláshirdetésből következtetnek rá, hogy ha beindul a járműgyártó saját szolgáltatása, akkor sem fog senki teljes autonómiával közlekedő Cybercab taxikban utazgatni.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.