Ugyan nem sokkal, de összességében tavaly is csökkentek a globális tableteladások. Két komoly piaci szereplő azonban dacol a negatív trenddel.

Kiadta 2019 utolsó negyedévére vonatkozó előzetes táblagépeladási felmérését az IDC. Az amerikai piackutató jelentéséből így már az is látszik, hogy nem sikerült megtörni a több éve tartó recessziós időszakot.

Kicsit mindig van lejjebb

A friss becslés alapján az előző évben 144,1 millió tabletet értékesítettek a gyártók világszerte. Ez másfél százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. A szenvedő szegmens azonban talán lassan a hullámvasút aljához ér. Ezt támasztja alá az is, hogy az utolsó negyedévben már csak elhanyagolható, 0,6 százalékos volt az éves visszaesés.

 

Tabletes eladások 2019. - IDC
Infogram

Ahogy a fentebbi számokból és grafikonból kitűnik, az év egyértelműen az Apple és az Amazon sikerét hozta. Előbbi kezdi régi dicsőségét visszanyerni, és egyre komolyabb szeletét uralja a piacnak. Mindezt ráadásul olyan termékcsaláddal, amelyik nem éppen az alacsony árszintjéről híres.

A tizedik születésnapját most ünneplő iPad-nek láthatóan jótt tett a tavalyi vérfrissítés. A 2010-es évek közepétől gyengélkedni kezdő brand 2017-18-ban sikeresen megkapaszkodott a lejtőn, és most már egyértelműen kijelenthető, hogy az Apple táblagépe ismét felfelé vette az irányt.

A másik növekedni képes gyártónál azért nem teljesen egyértelmű a kép. Az Amazon ugyan éves szinten közel 10 százalékkal több tabletet adott el, mint 2018-ban, ám az ünnepi időszak meglehetősen gyengére sikeredett. Az utolsó negyedévben a kereskedelmi óriás eladásai 29 százalékkal csökkentek az egy évvel korábbi szinthez képest. Ennek ellenére a cég szépen folytatja az emelkedést és ha csak a sima táblagépeket vesszük, már a második legnagyobb gyártó a világon (a Samsung után).

A legnagyobb öt maradék három szereplőjének mind kisebb-nagyobb visszaesést kellett elkönyvelnie. A Samsung, a Lenovo és a Huawei hármasából az utóbbi úszta meg a legjobban. A 3,5 százalékos csökkenés tulajdonképpen tiszteletre méltó eredmény, ha figyelembe vesszük, milyen komoly ellenszélben tevékenykedik a vállalat azóta, hogy az USA-ban büntetőhadjáratot indítottak ellene. 

A nagyokról szól minden

A szegmensen belül egyébként folytatódott a koncentráció. Míg egy évvel ezelőtt a kisebb gyártók a teljes eladási mennyiség több mint 30 százalékát adták, ma már az öt legnagyobb viszi a forgalom nagyjából háromnegyedét. Ha ez a trend folytatódik, hamarosan nem is nagyon lesz értelme az Egyéb elnevezésű kategóriának.

Konzumer tech

Minden szinten végigmegy a fűnyíró a Microsofton

A vállalat közlése szerint kiemelten törekszik a vezetői réteg csökkentésére a minden szinten, részlegben és földrajzi helyen összesen 6 ezer főt érintő elbocsátás során.
 
Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.