Kiadta 2019 utolsó negyedévére vonatkozó előzetes táblagépeladási felmérését az IDC. Az amerikai piackutató jelentéséből így már az is látszik, hogy nem sikerült megtörni a több éve tartó recessziós időszakot.
Kicsit mindig van lejjebb
A friss becslés alapján az előző évben 144,1 millió tabletet értékesítettek a gyártók világszerte. Ez másfél százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. A szenvedő szegmens azonban talán lassan a hullámvasút aljához ér. Ezt támasztja alá az is, hogy az utolsó negyedévben már csak elhanyagolható, 0,6 százalékos volt az éves visszaesés.
Ahogy a fentebbi számokból és grafikonból kitűnik, az év egyértelműen az Apple és az Amazon sikerét hozta. Előbbi kezdi régi dicsőségét visszanyerni, és egyre komolyabb szeletét uralja a piacnak. Mindezt ráadásul olyan termékcsaláddal, amelyik nem éppen az alacsony árszintjéről híres.
A tizedik születésnapját most ünneplő iPad-nek láthatóan jótt tett a tavalyi vérfrissítés. A 2010-es évek közepétől gyengélkedni kezdő brand 2017-18-ban sikeresen megkapaszkodott a lejtőn, és most már egyértelműen kijelenthető, hogy az Apple táblagépe ismét felfelé vette az irányt.
A másik növekedni képes gyártónál azért nem teljesen egyértelmű a kép. Az Amazon ugyan éves szinten közel 10 százalékkal több tabletet adott el, mint 2018-ban, ám az ünnepi időszak meglehetősen gyengére sikeredett. Az utolsó negyedévben a kereskedelmi óriás eladásai 29 százalékkal csökkentek az egy évvel korábbi szinthez képest. Ennek ellenére a cég szépen folytatja az emelkedést és ha csak a sima táblagépeket vesszük, már a második legnagyobb gyártó a világon (a Samsung után).
A legnagyobb öt maradék három szereplőjének mind kisebb-nagyobb visszaesést kellett elkönyvelnie. A Samsung, a Lenovo és a Huawei hármasából az utóbbi úszta meg a legjobban. A 3,5 százalékos csökkenés tulajdonképpen tiszteletre méltó eredmény, ha figyelembe vesszük, milyen komoly ellenszélben tevékenykedik a vállalat azóta, hogy az USA-ban büntetőhadjáratot indítottak ellene.
A nagyokról szól minden
A szegmensen belül egyébként folytatódott a koncentráció. Míg egy évvel ezelőtt a kisebb gyártók a teljes eladási mennyiség több mint 30 százalékát adták, ma már az öt legnagyobb viszi a forgalom nagyjából háromnegyedét. Ha ez a trend folytatódik, hamarosan nem is nagyon lesz értelme az Egyéb elnevezésű kategóriának.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak