Pontosan tíz évvel ezelőtt mutatta be a nagyközönségnek forradalminak szánt táblagépét az Apple. Az iPad ugyan jól kezdett, de a PC-k végét hirdető jóslatokat nem tudta valóra váltani.

2010. január 27-én mutatthatta be Steve Jobs az Apple új termékét, amelyet varázslatosnak és forradalminak titulált a technológiai szektor alig másfél évvel később elhunyt legendája. Az iPad tulajdonképpen a noteszgépek kiváltására érkezett, és bár az első években kiváló eladásokat produkált, végül nem forgatta fel fenekestül az informatikai eszközök piacát.

Nem elsőnek kell lenni a buliban...

...hanem jókor érkezni. Valahogy így volt ezzel az Apple is akkoriban, hiszen a pár évvel korábban bemutatott iPhone-t sem lehet az első okostelefonnak tekinteni, mégis a cég produktuma volt az, ami beindította a kategória rakétáit. Kicsit hasonló volt a helyzet az iPad esetében is. Korábban már volt kísérletezés ilyen jellegű termék piacra dobására, de végül az almás ökoszisztéma és a lelkes rajongók voltak azok a faktorok, amelyek megfelelő lendületetet adtak a táblagépek elterjedésének.

Az eredeti iPad 9,7 hüvelykes kijelzővel érkezett és egy egymagos A4 processzor számolt a háttérben. A 256 megabájtnyi RAM mellé maximum 64 gigabájtos tárhelyet lehetett választani. A tízórás üzemidőt igérő táblagépen volt Bluetooth 2.1 és jack csatlakozó is, ám kamerát nem sikerült bepréselni az akkori kínálatba. A modell eredetileg két változatban volt kapható: a sima wifis verzióért 499, a 3G-s összeköttetésre is képes nagytestvérért pedig 629 dollárt kellett fizetni, amennyiben a vásárló nem igényelt extra tárhelyet.

Az alig több mint egy centi vastag iPad tömege bőven alatta maradt az egy kilónak, így a megjelenéskor valóban lepipálta könnyedségével az akkoriban kapható legkarcsúbb noteszgépeket is. Piacra végül április 3-án került (így akár azt az időpontot is tekinthetjük a születésnapnak) és azonnal hatalmas érdeklődés övezte. Mindössze egy nappal később már azt közölhette büszkén az Apple, hogy több mint 300 ezer darabot értékesített. Szűk egy évvel később Jobs az iPad 2 bejelentésekor már közel 15 milliós forgalomról számolt be.

Fékezett habzású utódok

Bár a gyártó igyekezett folyamatosan megújítani, fejleszteni és bővíteni is az iPad brand alá tartozó portfólióját, a kezdeti pár év sikereit hanyatlás követte. Az eladások csak a legutóbbi időszakban tudtak stabilizálódni, illetve akár erősödni is, bár az összehasonlítást most már nagyon megnehezíti, hogy az Apple nagyjából egy éve felhagyott a pontos értékesítési adatok közlésével.

 

iPad-értékesítés
Infogram
Konzumer tech

Működőképes-e a magyar MI-stratégia?

Az IVSZ is véleményezte a Nagy Márton és Palkovics László jegyezte stratégiát.
 
Hirdetés

A kifizetett energia
60%-a elvész, de egy audit feltárja, hol folyik el a pénzünk

A Schneider Electric energiahatékonysági szolgáltatása átfogó megoldást kínál, amely támogatja a cégek energiahatékonyság-növelési programjaik megvalósításában, az iparágban vezető megoldások, szolgáltatások és szakértők segítségével.

A vállalati IT-rendszerek egyik legnagyobb kihívása ma már nem a hardver beszerzése vagy a szoftverek integrációja, hanem az üzemeltetés. A modern storage-megoldások válasza erre az automatizáció és a menedzsment egyszerűsítése.

a melléklet támogatója az EURO ONE

Hirdetés

Hatékony adattárolás, biztonságosabb működés: HPE storage az EURO ONE szakértelmével

Az adatmennyiség rohamos növekedése, a kritikus üzleti alkalmazások rendelkezésre állási követelményei és a kiberbiztonsági fenyegetések mind olyan tényezők, amelyek túlmutatnak a hagyományos storage-megoldások képességein.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.