Pontosan tíz évvel ezelőtt mutatta be a nagyközönségnek forradalminak szánt táblagépét az Apple. Az iPad ugyan jól kezdett, de a PC-k végét hirdető jóslatokat nem tudta valóra váltani.

2010. január 27-én mutatthatta be Steve Jobs az Apple új termékét, amelyet varázslatosnak és forradalminak titulált a technológiai szektor alig másfél évvel később elhunyt legendája. Az iPad tulajdonképpen a noteszgépek kiváltására érkezett, és bár az első években kiváló eladásokat produkált, végül nem forgatta fel fenekestül az informatikai eszközök piacát.

Nem elsőnek kell lenni a buliban...

...hanem jókor érkezni. Valahogy így volt ezzel az Apple is akkoriban, hiszen a pár évvel korábban bemutatott iPhone-t sem lehet az első okostelefonnak tekinteni, mégis a cég produktuma volt az, ami beindította a kategória rakétáit. Kicsit hasonló volt a helyzet az iPad esetében is. Korábban már volt kísérletezés ilyen jellegű termék piacra dobására, de végül az almás ökoszisztéma és a lelkes rajongók voltak azok a faktorok, amelyek megfelelő lendületetet adtak a táblagépek elterjedésének.

Az eredeti iPad 9,7 hüvelykes kijelzővel érkezett és egy egymagos A4 processzor számolt a háttérben. A 256 megabájtnyi RAM mellé maximum 64 gigabájtos tárhelyet lehetett választani. A tízórás üzemidőt igérő táblagépen volt Bluetooth 2.1 és jack csatlakozó is, ám kamerát nem sikerült bepréselni az akkori kínálatba. A modell eredetileg két változatban volt kapható: a sima wifis verzióért 499, a 3G-s összeköttetésre is képes nagytestvérért pedig 629 dollárt kellett fizetni, amennyiben a vásárló nem igényelt extra tárhelyet.

Az alig több mint egy centi vastag iPad tömege bőven alatta maradt az egy kilónak, így a megjelenéskor valóban lepipálta könnyedségével az akkoriban kapható legkarcsúbb noteszgépeket is. Piacra végül április 3-án került (így akár azt az időpontot is tekinthetjük a születésnapnak) és azonnal hatalmas érdeklődés övezte. Mindössze egy nappal később már azt közölhette büszkén az Apple, hogy több mint 300 ezer darabot értékesített. Szűk egy évvel később Jobs az iPad 2 bejelentésekor már közel 15 milliós forgalomról számolt be.

Fékezett habzású utódok

Bár a gyártó igyekezett folyamatosan megújítani, fejleszteni és bővíteni is az iPad brand alá tartozó portfólióját, a kezdeti pár év sikereit hanyatlás követte. Az eladások csak a legutóbbi időszakban tudtak stabilizálódni, illetve akár erősödni is, bár az összehasonlítást most már nagyon megnehezíti, hogy az Apple nagyjából egy éve felhagyott a pontos értékesítési adatok közlésével.

 

iPad-értékesítés
Infogram
Konzumer tech

Szabadon kipróbálható a Google legfejlettebb videógeneráló modellje

A YouTube videók millióin pallérozott Veo 3 képességeit a Google Cloud részeként mostantól bárki letesztelheti.
 
Hirdetés

Így újult meg Magyarország leggyorsabb mobilhálózata

Közel 100 milliárd forintos beruházással, a rádiós és maghálózat teljes modernizációjával zárult le a Yettel történetének egyik legnagyobb műszaki fejlesztése.

A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.

a melléklet támogatója a One Solutions

Hirdetés

Cyber Threat Intelligence: üzleti előny a sötét adatokból

Egyetlen kompromittált jelszó. Egy belépési pont, amit már nem használnak. Egy korábbi alkalmazott adatszivárgása. Ezek ma már nem csupán technikai hibák, hanem valós üzleti fenyegetések, amelyek a digitális alvilág piacán előbb bukkannak fel, mint ahogy a cég egyáltalán észrevenné.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.