Pontosan tíz évvel ezelőtt mutatta be a nagyközönségnek forradalminak szánt táblagépét az Apple. Az iPad ugyan jól kezdett, de a PC-k végét hirdető jóslatokat nem tudta valóra váltani.
Hirdetés
 

2010. január 27-én mutatthatta be Steve Jobs az Apple új termékét, amelyet varázslatosnak és forradalminak titulált a technológiai szektor alig másfél évvel később elhunyt legendája. Az iPad tulajdonképpen a noteszgépek kiváltására érkezett, és bár az első években kiváló eladásokat produkált, végül nem forgatta fel fenekestül az informatikai eszközök piacát.

Nem elsőnek kell lenni a buliban...

...hanem jókor érkezni. Valahogy így volt ezzel az Apple is akkoriban, hiszen a pár évvel korábban bemutatott iPhone-t sem lehet az első okostelefonnak tekinteni, mégis a cég produktuma volt az, ami beindította a kategória rakétáit. Kicsit hasonló volt a helyzet az iPad esetében is. Korábban már volt kísérletezés ilyen jellegű termék piacra dobására, de végül az almás ökoszisztéma és a lelkes rajongók voltak azok a faktorok, amelyek megfelelő lendületetet adtak a táblagépek elterjedésének.

Az eredeti iPad 9,7 hüvelykes kijelzővel érkezett és egy egymagos A4 processzor számolt a háttérben. A 256 megabájtnyi RAM mellé maximum 64 gigabájtos tárhelyet lehetett választani. A tízórás üzemidőt igérő táblagépen volt Bluetooth 2.1 és jack csatlakozó is, ám kamerát nem sikerült bepréselni az akkori kínálatba. A modell eredetileg két változatban volt kapható: a sima wifis verzióért 499, a 3G-s összeköttetésre is képes nagytestvérért pedig 629 dollárt kellett fizetni, amennyiben a vásárló nem igényelt extra tárhelyet.

Az alig több mint egy centi vastag iPad tömege bőven alatta maradt az egy kilónak, így a megjelenéskor valóban lepipálta könnyedségével az akkoriban kapható legkarcsúbb noteszgépeket is. Piacra végül április 3-án került (így akár azt az időpontot is tekinthetjük a születésnapnak) és azonnal hatalmas érdeklődés övezte. Mindössze egy nappal később már azt közölhette büszkén az Apple, hogy több mint 300 ezer darabot értékesített. Szűk egy évvel később Jobs az iPad 2 bejelentésekor már közel 15 milliós forgalomról számolt be.

Fékezett habzású utódok

Bár a gyártó igyekezett folyamatosan megújítani, fejleszteni és bővíteni is az iPad brand alá tartozó portfólióját, a kezdeti pár év sikereit hanyatlás követte. Az eladások csak a legutóbbi időszakban tudtak stabilizálódni, illetve akár erősödni is, bár az összehasonlítást most már nagyon megnehezíti, hogy az Apple nagyjából egy éve felhagyott a pontos értékesítési adatok közlésével.

 

iPad-értékesítés
Infogram
Konzumer tech

Már javában készülődnünk kellene a kvantumszámítógépes támadásokra

Ebben a pillanatban még nem kell attól tartanunk, hogy kvantumszámítógépek bevetésével pillanatok alatt feltörik a titkosított fájljainkat, később azonban ez lesz a helyzet. Ebből következik, hogy többé nem alapozhatunk a feltörhetetlen titkosításra: a hekkereknek ma már elég megszerezniük az érzékeny adatokat, hogy aztán kivárják, amíg megjelennek a dekódolásra alkalmas eszközök.
 
Hirdetés

Jobb félve tárolni, mint megijedve adatot veszteni

Nem lehet elégszer kihangsúlyozni a biztonsági mentés fontosságát. Iparágtól, tevékenységtől, magán vagy privát felhasználástól független a tény: mindig készíteni kell backupot!

A hatékonyság növelésének vágya az adatok mentésének és helyreállításának világában is erőteljesen jelentkezik. Nézzük, milyen trendek bontakoznak ki idén!

a melléklet támogatója az Aruba Cloud

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.