2010. január 27-én mutatthatta be Steve Jobs az Apple új termékét, amelyet varázslatosnak és forradalminak titulált a technológiai szektor alig másfél évvel később elhunyt legendája. Az iPad tulajdonképpen a noteszgépek kiváltására érkezett, és bár az első években kiváló eladásokat produkált, végül nem forgatta fel fenekestül az informatikai eszközök piacát.
Nem elsőnek kell lenni a buliban...
...hanem jókor érkezni. Valahogy így volt ezzel az Apple is akkoriban, hiszen a pár évvel korábban bemutatott iPhone-t sem lehet az első okostelefonnak tekinteni, mégis a cég produktuma volt az, ami beindította a kategória rakétáit. Kicsit hasonló volt a helyzet az iPad esetében is. Korábban már volt kísérletezés ilyen jellegű termék piacra dobására, de végül az almás ökoszisztéma és a lelkes rajongók voltak azok a faktorok, amelyek megfelelő lendületetet adtak a táblagépek elterjedésének.
Az eredeti iPad 9,7 hüvelykes kijelzővel érkezett és egy egymagos A4 processzor számolt a háttérben. A 256 megabájtnyi RAM mellé maximum 64 gigabájtos tárhelyet lehetett választani. A tízórás üzemidőt igérő táblagépen volt Bluetooth 2.1 és jack csatlakozó is, ám kamerát nem sikerült bepréselni az akkori kínálatba. A modell eredetileg két változatban volt kapható: a sima wifis verzióért 499, a 3G-s összeköttetésre is képes nagytestvérért pedig 629 dollárt kellett fizetni, amennyiben a vásárló nem igényelt extra tárhelyet.
Az alig több mint egy centi vastag iPad tömege bőven alatta maradt az egy kilónak, így a megjelenéskor valóban lepipálta könnyedségével az akkoriban kapható legkarcsúbb noteszgépeket is. Piacra végül április 3-án került (így akár azt az időpontot is tekinthetjük a születésnapnak) és azonnal hatalmas érdeklődés övezte. Mindössze egy nappal később már azt közölhette büszkén az Apple, hogy több mint 300 ezer darabot értékesített. Szűk egy évvel később Jobs az iPad 2 bejelentésekor már közel 15 milliós forgalomról számolt be.
Fékezett habzású utódok
Bár a gyártó igyekezett folyamatosan megújítani, fejleszteni és bővíteni is az iPad brand alá tartozó portfólióját, a kezdeti pár év sikereit hanyatlás követte. Az eladások csak a legutóbbi időszakban tudtak stabilizálódni, illetve akár erősödni is, bár az összehasonlítást most már nagyon megnehezíti, hogy az Apple nagyjából egy éve felhagyott a pontos értékesítési adatok közlésével.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak