Pontosan tíz évvel ezelőtt mutatta be a nagyközönségnek forradalminak szánt táblagépét az Apple. Az iPad ugyan jól kezdett, de a PC-k végét hirdető jóslatokat nem tudta valóra váltani.

2010. január 27-én mutatthatta be Steve Jobs az Apple új termékét, amelyet varázslatosnak és forradalminak titulált a technológiai szektor alig másfél évvel később elhunyt legendája. Az iPad tulajdonképpen a noteszgépek kiváltására érkezett, és bár az első években kiváló eladásokat produkált, végül nem forgatta fel fenekestül az informatikai eszközök piacát.

Nem elsőnek kell lenni a buliban...

...hanem jókor érkezni. Valahogy így volt ezzel az Apple is akkoriban, hiszen a pár évvel korábban bemutatott iPhone-t sem lehet az első okostelefonnak tekinteni, mégis a cég produktuma volt az, ami beindította a kategória rakétáit. Kicsit hasonló volt a helyzet az iPad esetében is. Korábban már volt kísérletezés ilyen jellegű termék piacra dobására, de végül az almás ökoszisztéma és a lelkes rajongók voltak azok a faktorok, amelyek megfelelő lendületetet adtak a táblagépek elterjedésének.

Az eredeti iPad 9,7 hüvelykes kijelzővel érkezett és egy egymagos A4 processzor számolt a háttérben. A 256 megabájtnyi RAM mellé maximum 64 gigabájtos tárhelyet lehetett választani. A tízórás üzemidőt igérő táblagépen volt Bluetooth 2.1 és jack csatlakozó is, ám kamerát nem sikerült bepréselni az akkori kínálatba. A modell eredetileg két változatban volt kapható: a sima wifis verzióért 499, a 3G-s összeköttetésre is képes nagytestvérért pedig 629 dollárt kellett fizetni, amennyiben a vásárló nem igényelt extra tárhelyet.

Az alig több mint egy centi vastag iPad tömege bőven alatta maradt az egy kilónak, így a megjelenéskor valóban lepipálta könnyedségével az akkoriban kapható legkarcsúbb noteszgépeket is. Piacra végül április 3-án került (így akár azt az időpontot is tekinthetjük a születésnapnak) és azonnal hatalmas érdeklődés övezte. Mindössze egy nappal később már azt közölhette büszkén az Apple, hogy több mint 300 ezer darabot értékesített. Szűk egy évvel később Jobs az iPad 2 bejelentésekor már közel 15 milliós forgalomról számolt be.

Fékezett habzású utódok

Bár a gyártó igyekezett folyamatosan megújítani, fejleszteni és bővíteni is az iPad brand alá tartozó portfólióját, a kezdeti pár év sikereit hanyatlás követte. Az eladások csak a legutóbbi időszakban tudtak stabilizálódni, illetve akár erősödni is, bár az összehasonlítást most már nagyon megnehezíti, hogy az Apple nagyjából egy éve felhagyott a pontos értékesítési adatok közlésével.

 

iPad-értékesítés
Infogram
Konzumer tech

Van az a pénz... Kivették a kínai App Store-ból a WhatsAppot és Threadset

Peking szerint a Meta két mobil appja nemzetbiztonsági aggályokat vet fel.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

Hol, milyen adatokat és hányszorosan tároljunk ahhoz, hogy biztonságban tudhassuk szervezetünk működését egy nem várt adatvesztési incidens esetén is?

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.