Egy friss hazai kutatás szerint a lakosság háromnegyede fizet rendszeresen valamilyen digitális szolgáltatásért. Az említések között kimagaslik a filmes streaming.

Minden második honfitársunk fizet elő filmek, sorozatok streamelésére, de sokan zenére, tárhelyre és játékokra sem idegenkednek rendszeresen pénzt áldozni – derült ki egy a Shoptet megbízásából készített, online előfizetésekkel kapcsolatos friss hazai kutatásból. A 16-59 éves okostelefonnal rendelkezők körében végzett reprezentatív felmérés több mint 1300 fő megkérdezésével zajlott szeptemberben.

A válaszok alapján a magyarok 77 százalék fizet elő valamilyen online szolgáltatásra, termékre vagy ezek ötvözetére, és a többség többnyire tudatos az online előfizetései terén. A már említett videós streaming mellett minden negyedik ember áldoz zenehallgatásra, 18 százalék tárhelyszolgáltatást vesz igénybe, 12 százaléknyian pedig valamilyen videójátékok használatát biztosító szolgáltatás (pl. PlayStation Plus) ügyfele.

A nyomtatott sajtó folyamatos hanyatlása mellett kifejezetten magasnak tűnik, hogy a megkérdezettek 9 százalékának van online előfizetése sajtótermékre. Érdekesség, hogy minden 20. válaszadó kimondottan azért fogyaszt fizetős online tartalmat, hogy olyan embert/ügyet támogasson, aki/ami számára értéket teremt.

Kedvezményekért, ingyenes és/vagy gyorsabb kiszállításért pedig honfitársaink 6 százaléka fizet. És ugyanennyien vannak azok, akik nyelvtanulást segítő alkalmazásért hajlandók költeni. Végezetül említést érdemlő számban vannak olyanok is, akik élelmiszerért, torna programokért, életmód-, szépség - vagy karriertanácsadásért fizetnek elő.

Exkluzivitás, kényelem, kiszámíthatóság 

A kutatási összefoglaló szerint a válaszok alapján egyértelműen kijelenthető, hogy az exkluzív tartalom, a kiszámítható minőség és a kényelem számít a legfőbb motivációs tényezőnek, amikor az előfizetés gombra kattintunk. Sokat számít az is, hogy ezek az előfizetések egyszerűbbé teszik az életünket, időt takaríthatunk meg általuk. Minden ötödik honfitársunk viszont a meglepetésért, élményért fizet elő, ugyanennyien pedig azért, hogy spórolhassanak.

A kutatás kitért a lehetséges további online szolgáltatások iránti potenciális kereslet feltérképezésére is. A megkérdezettek fele például szívesen előfizetne olyan mindennap használt termékekre, amiknél előre ki lehet számolni, hogy havonta, negyedévente mennyit használnak belőle. A válaszadók 45 százaléka fizetne akcióért is, azaz hogy az előfizetés fejében bizonyos termékeket kedvezményesen vásárolhasson meg. 27 százaléknyian pedig azért, hogy rendelését gyorsabban és ingyenesen szállítsák ki.

Konzumer tech

CIO Hungary 2025: aki felkészül, az győz?

Beszámolónk második része a 16. CIO Hungary konferencia első napjáról, benne az elmaradhatatlan biztonsági panellel, amit természetesen már a mesterséges intelligencia is tematizált.
 
Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.