Minden második honfitársunk fizet elő filmek, sorozatok streamelésére, de sokan zenére, tárhelyre és játékokra sem idegenkednek rendszeresen pénzt áldozni – derült ki egy a Shoptet megbízásából készített, online előfizetésekkel kapcsolatos friss hazai kutatásból. A 16-59 éves okostelefonnal rendelkezők körében végzett reprezentatív felmérés több mint 1300 fő megkérdezésével zajlott szeptemberben.
A válaszok alapján a magyarok 77 százalék fizet elő valamilyen online szolgáltatásra, termékre vagy ezek ötvözetére, és a többség többnyire tudatos az online előfizetései terén. A már említett videós streaming mellett minden negyedik ember áldoz zenehallgatásra, 18 százalék tárhelyszolgáltatást vesz igénybe, 12 százaléknyian pedig valamilyen videójátékok használatát biztosító szolgáltatás (pl. PlayStation Plus) ügyfele.
A nyomtatott sajtó folyamatos hanyatlása mellett kifejezetten magasnak tűnik, hogy a megkérdezettek 9 százalékának van online előfizetése sajtótermékre. Érdekesség, hogy minden 20. válaszadó kimondottan azért fogyaszt fizetős online tartalmat, hogy olyan embert/ügyet támogasson, aki/ami számára értéket teremt.
Kedvezményekért, ingyenes és/vagy gyorsabb kiszállításért pedig honfitársaink 6 százaléka fizet. És ugyanennyien vannak azok, akik nyelvtanulást segítő alkalmazásért hajlandók költeni. Végezetül említést érdemlő számban vannak olyanok is, akik élelmiszerért, torna programokért, életmód-, szépség - vagy karriertanácsadásért fizetnek elő.
Exkluzivitás, kényelem, kiszámíthatóság
A kutatási összefoglaló szerint a válaszok alapján egyértelműen kijelenthető, hogy az exkluzív tartalom, a kiszámítható minőség és a kényelem számít a legfőbb motivációs tényezőnek, amikor az előfizetés gombra kattintunk. Sokat számít az is, hogy ezek az előfizetések egyszerűbbé teszik az életünket, időt takaríthatunk meg általuk. Minden ötödik honfitársunk viszont a meglepetésért, élményért fizet elő, ugyanennyien pedig azért, hogy spórolhassanak.
A kutatás kitért a lehetséges további online szolgáltatások iránti potenciális kereslet feltérképezésére is. A megkérdezettek fele például szívesen előfizetne olyan mindennap használt termékekre, amiknél előre ki lehet számolni, hogy havonta, negyedévente mennyit használnak belőle. A válaszadók 45 százaléka fizetne akcióért is, azaz hogy az előfizetés fejében bizonyos termékeket kedvezményesen vásárolhasson meg. 27 százaléknyian pedig azért, hogy rendelését gyorsabban és ingyenesen szállítsák ki.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak