Háttérbeszélgetés keretében igyekeztek minél komplexebb képet adni az OTP legújabb fejlesztéseiről és a jövőbeni terveiről a bank digitalizációért is felelős vezetői. Szó esett többek között a mobilfizetési piacról és annak kihívásairól, a Simple kártya bevezetésének a tapasztalatairól.
A mobiltárcával már több mint egymilliárd forintot költöttek el az ügyfelek
Mint korábban megírtuk, a bank saját fintech cége az OTP Mobil által az androidos, érintéses fizetésre (NFC) alkalmas okostelefonokra fejlesztett Simple alkalmazásban június 21-én indulhatott el a mobilfizetési funkció, amelyet az első időszakban csak OTP-s bankkártyával lehetett használni. Két héttel ezelőtt viszont már megjelent benne a virtuális feltöltőkártya is, amelynek igénybevételével már a nem OTP-s ügyfelek is fizethetnek vele mobilon. A más bankok Simple alkalmazást letöltő ügyfelei a prepaid kártyát a pénzmosás elleni törvényben megszabott maximum havi 65 ezer forinttal tölthetik fel.
Benyó Pétertől, az OTP Mobil ügyvezetőjétől megtudtuk, hogy az OTP Simple mobiltárcáját pár hónap alatt több mint 30 ezren használták, és már több mint 1 milliárd forintot költöttek el vele. Az idei első félévben az applikáción keresztül már több mint 500 ezer tranzakció zajlott le, az első hathavi forgalom értéke már meghaladta a tavalyi teljes évét. Az említett prepaid-kártyát pedig a bevezetés óta már 3500-an igényelték.
A Simple-nek egyébként jelenleg több mint 360 ezer felhasználója van, de a vezetők még óriási a potenciált látnak benne, hiszen felmérések szerint 1,2 millió nfc-képes androidos okostelefon van Magyarországon.
Felpörgetett digitalizáció több szinten is
A digitalizációval összefüggő korszerűsítés három szinten is zajlik az OTP-n belül – mondta el Csányi Péter, az OTP Bank ügyvezetője. Az első a banki termékek kiválasztásának online útra terelése, ennek egyik újdonsága a moduláris, az ügyfél által összeállítható számlacsomag, amihez több mint 280-féle variáció áll rendelkezésre. Ott van az online módon igényelhető személyi kölcsön, aminek az intézése átlagosan 45 perc, ezen a módon eddig már több mint 3 milliárd forintnyi hitelt folyósítottak.
Egy másik szintet képvisel a fióki folyamatok digitalizálása, ennek kapcsán az ügyvezető kiemelte a készpénzbefizetős ATM-ek beállítását, ezekből az év végéig kétszázat helyez üzembe a bank. Ide sorolható a digitális aláíró pad, amellyel rengeteg papírmunkától mentesülnek az ügyintézők és az ügyfelek is.
A harmadik szintet a fizetési rendszerek forradalmasítása jelenti, amit a már említett saját fintech cégeivel, a lakossági fejlesztésekkel foglalkozó OTP Mobil Kft-vel, illetve a vállalati ügyfeleknek felhő alapú megoldásokat fejlesztő EBIZ Kft.-vel valósít meg a bank.
A mobilfizetés területén egyéként a mobiltelefon már bizonyított, így jöhetnek az újabb eszközök. A nem túl távoli jövőben például okosórákkal fizethetünk, erre utalnak a viselhető eszközök két vezető gyártója, a Garmin és a Fitbit tervei is.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak