A hírek szerint akár már áprilisban induló szolgáltatással az amerikai óriás közvetlen konkurenciát támaszt a piacot uraló svéd Spotify-nak.
Hirdetés
 

Múlt hét végén a Billboard hasábjain jelent meg az az információ, miszerint az Amazonnál nagyon közel vannak ahhoz, hogy a meglévő fizetős csomagjaik mellé egy harmadik, ingyenes zenei streaming szolgáltatás is felkerüljön a kínálatba. Ez nem csak amiatt érdekes, mert egy globális mamutról van szó, hanem azért is, mert ilyen jellegű megoldása eddig csak a Spotify-nak volt. A háború a szektor európai élharcosa és az Amazon között bizonyára alaposan felforgatja majd az amúgy sem unalmas piacot.

Ilyenük még nem volt

Bár az Amazon esetében tényleg majdnem könnyebb felsorolni azt, hogy mivel nem foglalkoznak, azért így is akad egy-egy részterület, ahol a könyvesboltból lett internetes oktopusz csápjai még nem értek el. A zenei streaming esetében például most is kétféle megoldás közül választhat náluk az ügyfél, ám mindkettő fizetős konstrukció. És ugyan hivatalos előfizetői számokat nem közöl a cég, de azt nagyjából tudni lehet, hogy a svéd Spotify és az Apple Music mögött jönnek csak az erősorrendben. A felhasználói tábor tekintetében biztosan sokat segíthet a most megszellőztetett ingyenes változat elindítása.

Ha hinni lehet a lapértesüléseknek, akkor a költségmentes zeneszolgáltatást akár már a héten elindíthatják. Ezt a vállalat otthoni okoshangszóróin keresztül lehet majd igénybe venni, az Amazon virtuális asszistensének, Alexának a közreműködésével. A cég persze keresni is akar az ügyön, így a számokat reklámok fogják tarkítani.

Az ingyenesség másik negatívuma lesz a limitált katalógus, amiből válogatni lehet majd az Echo-tulajdonosoknak. Hogy pontosan milyen szortimenttel érkezik az új szolgáltatás, arról egyelőre további részleteket nem lehet tudni, mivel a cég (természetesen) nem kívánta kommentálni a pletykákat.

Zenés számháború

Az interneten keresztül elérhető, igény szerint zenehallgatás az egyik olyan technológiai fehér holló, ahol nem amerikai óriáscégeket találunk a csúcson. Az egy éve tőzsdére lépő svéd Spotify ugyanis meglehetősen stabilan tartja első helyet, köszönhetően annak, hogy kiváló pillanatban indult el szolgáltatásával. 

A Spotify a legfrissebb adatok szerint 96 millió fizetős ügyféllel és további 116 milliós felhasználói táborral bír, akik csak az ingyenes, kevésbé személyre szabható szolgáltatást használják. Utóbbival egyébként (a szabadon fogható netes rádióadásokat nem számítva) mindezidáig csak a svédek rendelkeztek. Sikerük nagyban köszönhető annak, hogy a nem fizető felhasználók egy részét ügyesen csatornázzák át az előfizetői körbe.

Ehhez képest az Apple Music 56 millió fizetős ügyfele korántsam annyira impresszív szám, de még Cupertino teljesítményét is megirigyelhetik az Amazonnál. Utóbbinak ugyanis becslések szerint nagyjából 20 millió zenekedvelő előfizetője lehet a jelenleg kínált kétféle konstrukcióban. Az egyik opció az Amazon Prime csomag, amellyel évi 119 dollárért többek között egy alap zenei kínálat is jár. Az ennél szofisztikáltabb kínálatra vágyóknak pedig havi 10 dollárért lehet beszállni az Amazon Music Unlimited szolgáltatásra, amely lényegesen szélesebb zenei portfólióval rendelkezik, és a Prime ügyfelek, illetve a csak Echón keresztül szórakozók az árból eltérő mértékű kedvezményt kapnak.

Konzumer tech

Máris megszűnik a ChatGPT automata modellválasztója az ingyenes felhasználásban

Nemcsak drága, hanem az OpenAi szerint nem is népszerű, így a bonyolultabb kérdésekre adott pontosabb válaszokhoz ismét manuális modellválasztásra lesz szükség.
 
Hirdetés

Az ötlettől az értékteremtésig – egy jól működő adattudományi szervezet alapjai

Miért bukik el annyi adattudományi kezdeményezés már az indulás után? A válasz gyakran nem az algoritmusok összetettségében, hanem az adatok minőségében és kezelésében keresendő. Stabil adatforrások, következetes feature-kezelés és egy jól felépített Feature Store nélkül a gépi tanulás ritkán jut el a valódi üzleti értékteremtésig.

Sok szervezet adatvezéreltnek tartja magát, mert van BI rendszere és heti dashboardja. A valóságban azonban ennél többről van szó; a kérdés ugyanis nem az, hogy van-e elég adat, hanem, hogy mennyire jól használják a döntések meghozatalához.

a melléklet támogatója a One Solutions

EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!

Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.

2026.03.10. UP Rendezvénytér

RÉSZLETEK »

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.