Múlt hét végén a Billboard hasábjain jelent meg az az információ, miszerint az Amazonnál nagyon közel vannak ahhoz, hogy a meglévő fizetős csomagjaik mellé egy harmadik, ingyenes zenei streaming szolgáltatás is felkerüljön a kínálatba. Ez nem csak amiatt érdekes, mert egy globális mamutról van szó, hanem azért is, mert ilyen jellegű megoldása eddig csak a Spotify-nak volt. A háború a szektor európai élharcosa és az Amazon között bizonyára alaposan felforgatja majd az amúgy sem unalmas piacot.
Ilyenük még nem volt
Bár az Amazon esetében tényleg majdnem könnyebb felsorolni azt, hogy mivel nem foglalkoznak, azért így is akad egy-egy részterület, ahol a könyvesboltból lett internetes oktopusz csápjai még nem értek el. A zenei streaming esetében például most is kétféle megoldás közül választhat náluk az ügyfél, ám mindkettő fizetős konstrukció. És ugyan hivatalos előfizetői számokat nem közöl a cég, de azt nagyjából tudni lehet, hogy a svéd Spotify és az Apple Music mögött jönnek csak az erősorrendben. A felhasználói tábor tekintetében biztosan sokat segíthet a most megszellőztetett ingyenes változat elindítása.
Ha hinni lehet a lapértesüléseknek, akkor a költségmentes zeneszolgáltatást akár már a héten elindíthatják. Ezt a vállalat otthoni okoshangszóróin keresztül lehet majd igénybe venni, az Amazon virtuális asszistensének, Alexának a közreműködésével. A cég persze keresni is akar az ügyön, így a számokat reklámok fogják tarkítani.
Az ingyenesség másik negatívuma lesz a limitált katalógus, amiből válogatni lehet majd az Echo-tulajdonosoknak. Hogy pontosan milyen szortimenttel érkezik az új szolgáltatás, arról egyelőre további részleteket nem lehet tudni, mivel a cég (természetesen) nem kívánta kommentálni a pletykákat.
Zenés számháború
Az interneten keresztül elérhető, igény szerint zenehallgatás az egyik olyan technológiai fehér holló, ahol nem amerikai óriáscégeket találunk a csúcson. Az egy éve tőzsdére lépő svéd Spotify ugyanis meglehetősen stabilan tartja első helyet, köszönhetően annak, hogy kiváló pillanatban indult el szolgáltatásával.
A Spotify a legfrissebb adatok szerint 96 millió fizetős ügyféllel és további 116 milliós felhasználói táborral bír, akik csak az ingyenes, kevésbé személyre szabható szolgáltatást használják. Utóbbival egyébként (a szabadon fogható netes rádióadásokat nem számítva) mindezidáig csak a svédek rendelkeztek. Sikerük nagyban köszönhető annak, hogy a nem fizető felhasználók egy részét ügyesen csatornázzák át az előfizetői körbe.
Ehhez képest az Apple Music 56 millió fizetős ügyfele korántsam annyira impresszív szám, de még Cupertino teljesítményét is megirigyelhetik az Amazonnál. Utóbbinak ugyanis becslések szerint nagyjából 20 millió zenekedvelő előfizetője lehet a jelenleg kínált kétféle konstrukcióban. Az egyik opció az Amazon Prime csomag, amellyel évi 119 dollárért többek között egy alap zenei kínálat is jár. Az ennél szofisztikáltabb kínálatra vágyóknak pedig havi 10 dollárért lehet beszállni az Amazon Music Unlimited szolgáltatásra, amely lényegesen szélesebb zenei portfólióval rendelkezik, és a Prime ügyfelek, illetve a csak Echón keresztül szórakozók az árból eltérő mértékű kedvezményt kapnak.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak