A hazai IT-munkahelyeket tenné trendibbé a most induló IThon.info. A munkaadók profilja mellett képzési lehetőségeket is találnak rajta a munkavállalók.

Kevés itthon az IT-szakember? Csábítsuk őket haza külföldről. Vagy tegyük olyan vonzóvá az itthoni munkahelyeket, hogy el se menjenek. A munkaerőhiányra egy régi-új megoldást kínál az IThon.info információs platform.

A kísérleti időszak után ma hivatalosan is elstartolt az oldal, amely a hazai vállalatoknak segít abban, hogy vonzóak legyenek a munkát kereső, munkahelyet váltó IT-szakembereknek. Az oldal saját meghatározása szerint azzal a céllal indult, hogy "megmutassa a Magyarországon található informatikai lehetőségeket, legfrissebb híreket és sikertörténeteket." Az oldal a folyamatos elvándorlással szemben a hazai alternatívákat kívánja bemutatni.

Az oldalt a HR-tanácsadással foglalkozó Human Priority Kft. indította, és a projekthez megszerezte az IVSZ és a Vezető Informatikusok Szövetsége támogatását is. Lényegében azt a problémát ismerték fel, hogy Magyarországon a munkaadók – tisztelet a kivételnek – nem fordítanak kellő figyelmet az ún. employer brandingre. Így a munkavállalók nem is rendelkeznek elegendő információval arról, hogy milyen lehetőségeket kaphatnak a hazai cégeknél.

Felépíteni a pozitív képet

Mint azzal a Bitport is foglalkozott, a jó munkáltatói brand nagyon sokat segít a toborzásban és a megfelelő szakemberek megtalálásában, megtartásában. Fontos eleme az elkötelezett alkalmazott, aki ismerősi-szakmai körben terjeszti a cég hírnevét.

A nemzetközi HR-piacon számtalan példa van arra, hogy a cégek mint munkaadók is próbálnak trendivé válni. Az egyik legismertebb nemzetközi állásportál, a Glassdoor például főleg a munkavállalók tapasztalataira épít, azok alapján állítja össze a legvonzóbb munkahelyek vagy a legjobb cégvezetők listáját.

A legnagyobb vállalatok nagy energiákat fordítanak arra, hogy tudassák a szakmai közösséggel: a náluk dolgozók inspiráló környezetben, kiváló körülmények között és a legmodernebb eszközökkel nem kisebb projektben, mint a világ alakításában vesznek részt. Ebben olyan cégek járnak az élen, mint a Google vagy a Facebook.

Ehhez a szemlélethez, amit Magyarországon elsősorban a nemzetközi piacra dolgozó startupok (Prezi, Ustream, Balabit) kezdtek meghonosítani, a legtöbb hazai cégnek még fel kell nőnie, amihez az IThon.info is ad némi segítséget. A jó munkáltatói brend felépítése azért is fontos, mert a hazai IT-s munkaerőpiac jó ideje keresleti piac. Ha egy IT-szakember munkát keres, ma jellemzően több lehetőségből is válogathat. A döntésnél azonban a fizetés nagysága csak egy tényező, bizonyos jövedelmi szint fölött már nem is döntő. Sokkal fontosabb az, hogy milyen környezetben milyen feladatok várják a munkavállalót. Erről is szól az employer branding.

Nem csak álláshirdető oldal

A portálon két szekció található: a munkaadók bemutatkozó oldalai, valamint a képzések. A cégek saját információs oldalt hozhatnak létre, amely alapján a munkavállalók képet alkothatnak arról, hogy az adott cégnél milyen munkakörülmények között milyen feladatokat kaphatnak, milyen belső karierút áll előttük stb., illetve a képzések alatt  arról, hogy milyen tanfolyamok érhetők el. Az információk köre az IT-szervezet méretétől a műszaki-technológiai háttéren és a főbb projekteken át a fejlesztési tervekig terjed. A cégek és a képzések össze is hasonlíthatók egymással.

Az egyes cégprofilok alatt megjelennek az aktuális állásajánlatok is, de nem ez a lényeg. Az employer branding szempontjából ugyanis az a fontos, hogy a cég folyamatosan látható legyen a munkaerőpiacon, és vonzó képet mutasson a potenciális munkavállalóknak és saját alkalmazottainak. Ezzel növelheti alkalmazottai lojalitását, és amikor új szakembert keres, csökkentheti a toborzás időigényét.

A munkavállalók nem tudják véleményezni a portálon lévő munkavállalókat, és az is hiányzik, hogy az egyes pozíciókkal milyen fizetési lehetőségek járnak. A Glassdoor egyik nagy erőssége éppen az, hogy a munkavállalók megoszthatják tapasztalataikat egymással, ahogy az adott cégnél elérhető juttatásokat is megadhatják. Az IThon.info oldalán jelenleg 23 cég profilja – köztük az Accenture-é, az Audié, a Deloitte-é, a KPMG-é, a MOL-é és az OTP Mobile-é –, valamint 22 tanfolyam érhető el.

Közösség & HR

Véletlenül gyilkossággal vádolt meg egy államügyészt a mesterséges intelligencia

Az MI-vel gyártott, alacsony színvonalú híranyagok a jelek szerint még a Google "átfogó és naprakész információi" között is gond nélkül megjelenhetnek.
 
Hirdetés

Így lehet sok önálló kiberbiztonsági eszközéből egy erősebbet csinálni

A kulcsszó a platform. Ha egy cég jó platformot választ, akkor az egyes eszközök előnyei nem kioltják, hanem erősítik egymást, és még az üzemeltetés is olcsóbb lesz.

Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.

a melléklet támogatója a Clico Hungary

Hirdetés

ITSM a gyakorlatban

Három fájdalompont, amire az IT szolgáltatásmenedzsment gyors válaszokat adhat.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.