A vállalat a jövőben a mesterségeintelligencia-vezérelt ügyfélélmény-megoldásokra kíván koncentrálni.

Nagyszabású tervet dolgozott ki a madridi székhelyű Konecta az ügyfélmenedzsmenttel kapcsolatos szolgáltatásai mesterségesintelligencia-alapúvá alakítására. Nourdine Bihmane vezérigazgató (képünkön), aki az Atos Tech Foundations éléről tavaly áprilisban igazolt a Magyarországon 2021-től jelen lévő vállalathoz, három év alatt szeretné végigvinni az átalakítást.

A Katalyst 2028 néven futó projekt célja, hogy a Konecta olyan ügyfélmenedzsmenttel kapcsolatos üzleti folyamatokat és a digitális szolgáltatásokat nyújthasson a partnereinek, melyek kihasználják a generatív MI kínálta lehetőségeket.

A transzformációs projekt központi eleme a Konecta Digital nevű üzleti egység felállítása. A szervezeti egység feladata egyrészt az új szolgáltatások skálázása, de felel a generatív MI, a rendszerintegráció, a munkavállalói élmény javítását célzó megoldások és a kiberbiztonság területeiért, valamint tanácsadó szerepkört is ellát.

A transzformációs terv fontos része egy kiterjedt képzési program. A jelenleg világszerte 26 országban mintegy 130 ezer embert foglalkoztató szolgáltató több ezer alkalmazottját készíti fel az MI-eszközök használatára. Mint a közlemény írja, négyezren kapnak személyre szabott modulok segítségével olyan képzést, melynek célja a technikai kompetenciák bővítése és a csapatok felkészítése az emberi szakértelmet és az MI által vezérelt támogatást ötvöző hibrid szerepekre.

A cég reményei szerint új szolgáltatásival növelheti súlyát azokon a piacokon, melyeken már jelen van (elsősorban Európa újlatin nyelverületein, valamint Dél-Amerikában), illetve képes lesz terjeszkedni az USA-ban, a Közel-Keleten és Dél-Afrikában.

Új ügyfelekre és új piacokra hajtanak

A nagyszabású átalakítási terv, melyre a cég összesen 75 millió eurót kíván költeni, részben azon elemzői előrejelzéseken alapul, melyek szerint a digitális szolgáltatások a következő három évben az üzleti növekedés több mint 50 százalékért felelnek majd. A Konecta ennek figyelembevételével 2028-ra 2,5 milliárd eurós bevételi célt tűzött ki, melynek 30-40 százalékát adják majd a generatív MI-alapú megoldások.

A jelenleg bevétel 2 milliárd euró körül mozog. A cég 2023-ban nőtt igazán nagyot, amikor lezárták a cég legnagyobb egyesülési tranzakcióját a 30 országban mintegy 50 ezer alkalmazottat foglalkoztató Comdatával. Ekkor vált globálisan az ötödik legnagyobb BPO (business process outsourcing) szolgáltatóvá.

Kiterjed ügyfélköre van a pénzügyi, a technológiai, a távközlési iparban épp úgy, mint az e-kereskedelmben, a közműszolgáltatók és az egészségügyi szervezetek körében. Sok országban nyújt szolgáltatásokat a közszférának is.

A cég azt ígéri, hogy bevezetésükkor Magyarországon is elérhetővé teszi MI-alapú megoldásait. A hazai ügyfeleknek jelenleg mintegy 200 fős csapattal kínál leadgenerálási, értékesítési, vevőszolgálati és igényfelmérési szolgáltatásokat például a pénzügyi, a logisztikai, a kereskedelmi és a dohányipari szektorban.

(Fotó: Konecta)

Piaci hírek

Az SAP lett Európa legértékesebb vállalata

A helycseréhez nemcsak a német szoftveróriás részvényárfolyamának növekedése kellett, hanem az eddigi éllovas dán Novo Nordisk lecsúszása is.
 

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Mit tartogat a jövő ebben a rendkívül dinamikusan fejlődő környezetben?
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.