A Honda márka kapcsán legtöbbünknek biztosan előbb ugranak be az autók és motorok, mint a robotika és egyéb autonóm rendszerek, ám a japán vállalat utóbbi területeken is komoly fejlesztéseket folytat. Ennek eredményeként született meg az a teherszállításra tervezett kisgép, amely a harmadik generációhoz érve már képes lehet valódi segítséget nyújtani például az építkezéseken.
Az Autonomus Work Vehicle (AWV), azaz az autonóm munkagép nevéhez hűen mindenféle emberi segítség nélkül képes elboldogulni. Ahhoz, hogy A pontból rendben B-be tudja szállítani rakományát szenzorok seregére támaszkodhat. A jármű a GPS és a Lidar mellett radarra és hagyományos kamerák képére támaszkodva határozza meg helyzetét és a környezetében esetlegesen fellelhető akadályokat.
A most bemutatkozó legújabb generáció természetesen több szempontból is előrelépést jelent az eddig csak kísérleti prototípusként létező korábbi variációkhoz képest. Az AWV platójára immár két raklapnyi, összesen maximálisan 900 kilónyi áru fér fel, amelyet 16 km/h-s csúcssebességel szállíthat le. Nagyobb akkumulátorkapacitásának köszönhetően akár 10 óráig is működtethető egy feltöltéssel, miközben 45 kilométernyi utat képes bejárni (a "padlógázas" üzemmód értelemszerűen jobban meríti a telepeket).
Bár a jármű képes az önálló munkára, útvonala közvetlenül is irányítható egy tabletes alkalmazáson keresztül, amely a Honda ígérete szerint gyors és egyszerű kezelést tesz lehetővé. A távirányításnak különösen olyan mozgalmas helyszíneken lehet szerepe, mint amilyen egy éppen zajló építkezés. Nyugodtabb körülmények, nem változó környezet esetén pedig akár programozott szállítási köröket is róhat a robotizált kisteherautó.
A vállalat a március közepén Las Vegasban kezdődő nagy építőipari szakkiállításra időzítette a bejelentést. Ez nem véletlen, hiszen a Honda itt igyekszik majd olyan partnereket találni, akik hajlandóak valós munkakörülmények között kipróbálni az AWV-ben rejlő potenciált.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak