Nem kell megvenni, alacsony a tranzakciós jutaléka, gyorsan üzembe helyezhető, akár 80 ezer forint állami támogatás igényelhető utána, és még új vevőkört is hozhat. Ilyen POS megoldást kínál a Telenor. (x)

Ha egy kiskereskedő online kasszát, azaz a NAV-nak folyamatosan számlázási adatokat küldő pénztárgépet használ, 2021. január elsejétől biztosítania kell a vásárlóinak az elektronikus fizetési lehetőséget is (pl. bankkártya, mobilfizetés). Ennek egyik legegyszerűbb módja egy POS terminál beszerzése. De kinek van ideje ezt intézni a karácsonyi bevásárlási roham kellős közepén? A Telenor azoknak az árérzékeny kiskereskedőknek ajánlja a szolgáltatást, akiknek nincs szabad kapacitásuk egy ilyen beszerzés lebonyolítására és egy igen gazdaságos, egyúttal praktikus és a szolgáltató által támogatott megoldást választanának.

POS-t egy mobilszolgáltatótól?!

A szolgáltatást a Telenor a Fizetési Ponttal közösen kínálja. Utóbbi cég POS termináljait és szolgáltatásait párosították a Telenor mobilszolgáltatásával – az eszközök Hiperneten kommunikálnak –, és a konstrukciót a lehető legjobban igyekeztek hozzáigazítani a megcélzott ügyfélkör igényeihez: az egyszerű ügyintézéshez, az árérzékenységhez, és a gyors telepíthetősgéhez.

A kereskedők egy része eddig azért ódzkodott az elektronikus fizetés bevezetésétől, mert az eszközök beszerzése és a szolgáltatás elindítása bonyolult, nehézkes volt. Ráadásul a pénzügyi szolgáltatók kisebb kártyaforgalom esetén akár 2-4 százalék jutalékot is elkértek a forgalomból. Az ilyen vállalkozásoknak létfontosságú lehet, hogy a Telenor kínálta szolgáltatásnál nincs elvárt pénzforgalmi minimum, a tranzakciós jutalék így is alacsony: 0,95 százalék (a törvény az állami támogatással értékesített POS-oknál 1 százalékban maximálta), és az áru POS-on kiegyenlített ellenértéke akár 24 órán belül a kereskedő számlájára kerül, ami szintén nagy előny egy kisebb vállalkozás esetében. A készüléket nem kell megvenni, de a használatáért fizetett díjhoz is igénybe lehet venni a 80 ezer forint állami támogatást, két év alatt havidíj-jóváírás formájában. Ezt a támogatást az első POS terminál beszerzésére, illetve bizonyos terminálok cseréjére lehet igényelni 2021. június 31-éig.

A másik fontos szempont az üzembe helyezés. Ez valóban egyszerű: miután a készüléket csatlakoztattuk az elektromos hálózathoz, és kerestünk neki egy jó helyet a pénztárgép mellett, aktiválni kell az OFSZ (Országos Fizetési Szolgáltató) bakkártyát, és onnantól használható – nem csak elektronikus fizetésre.

Növeli a vásárlók elégedettségét

Azok a vállalkozások, melyek a három- vagy ötéves hűséggel elérhető szolgáltatást a Telenoron keresztül rendelik meg, 30 százalék extra kedvezményt kapnak a hálózati díjra, valamint száz százalékot a terminálhoz kapcsolódó bankkártya-kibocsátás díjára. Ezekkel együtt már lényegesen kedvezőbb a konstrukció, mintha közvetlenül a pénzügyi szolgáltatóhoz fordulna egy vállalkozás.

A kereskedő több szempontból is nyerhet. Az elektronikus fizetés bevezetése nem csak a kereskedők ügyfélkörét növelheti egy új fizetési megoldás elérhetősége, hanem a bevételét is, mert nőhet a kosárérték és a forgalom is. A Telenor kínálta POS terminálokkal ezen túl az adott kereskedelmi egység egyfajta hozzáadott értéket is tud nyújtani a vásárlóinak: az egységek ugyanis alkalmasak mobiltelefon-egyenleg feltöltésre, csekkbefizetésre és Príma kuponok értékesítésére – ezekért cserébe a kereskedő kedvezményt kap a fizetési szolgáltatótól.
 

Homola Márton, a Telenor digitális termékekért felelős igazgatója


Homola Márton, a Telenor digitális termékeiért felelős igazgatója, a megoldás egyszerűsége, gyors üzembe helyezhetősége mellett a támogató telefonos ügyfélszolgálat nyújtotta előnyöket is hangsúlyozza. Aki még gyorsabban szeretné a szolgáltatás aktiválását megkezdeni, online is elindíthatja a POS-terminál megrendelését, de aki úgy érzi, hogy szüksége van ehhez támogatásra, a Telenor munkatársai készséggel segítenek.

A készpénzmentes fizetés nemcsak a gazdaság fehérítéséhez járul hozzá, hanem a jelenlegi vírushelyzetben a készpénzhasználat okozta kockázati tényezőket is csökkenti. Az elektronikus fizetés választásával is vigyázunk egymásra!

A Telenor által kínált elektronikus fizetési megoldásról az alábbi linken érhető el teljes körű tájékoztatás.

Mobilitás

Mikrovállalkozót csinált chatbotjából az Anthropic

A házon belül lefolytatott kísérleti projekt során az algoritmus stabilan szállította a furcsábbnál furcsább megoldásokat. A cég igyekszik az itt leszűrt tapasztalatokat a modellek fejlesztésénél kamatoztatni.
 
Hirdetés

Így újult meg Magyarország leggyorsabb mobilhálózata

Közel 100 milliárd forintos beruházással, a rádiós és maghálózat teljes modernizációjával zárult le a Yettel történetének egyik legnagyobb műszaki fejlesztése.

A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.