Egy hete van kereskedelmi forgalomban a készülék, és máris számos panasz érkezett rá.
Hirdetés
 

Nincsen szerencséje a Samsungnak a kijelzőkkel: az S8 után az S9 is display-gondokkal küzd. Csak, míg az előző generáció esetében a bevörösödés okozott problémát, az új modell esetében az érintésérzékeléssel akadnak gondok.

Halott zónák

Amint arról tavaly beszámoltunk, a korai vásárlók egy része a kijelző színárnyalatára panaszkodott. A közösségi médiában felbukkanó beszámolók szerint egyes Samsung Galaxy S8-példányok szokatlan, vöröses árnyalatot produkáltak, ami például a túlságosan meleg fehér szín megjelenítésében köszön vissza. Alig egy héttel később hivatalosan is bejelentette a Samsung, hogy szoftveres frissítést küld ki a vöröses árnyalatban pompázó okostelefonokra.

Ezúttal a Samsung saját fórumán és a Redditen (például itt) érkeznek a panaszok. A színárnyalattal ugyan nincsen különösebb gond, annál inkább az érintésérzékeléssel. Jelzések szerint egyes készülékek kijelzői nem mindenhol reagálnak az érintésre. Olybá tűnik, mintha ezen a téren halottak lennének a szenzorok. Valahogy így néz ki használat közben:

 

A fenti videóban látottak jól érzékeltetik, hogy az adott készülék kijelzője egy csíkban egyáltalán nem érzékeli az érintéseket. De nem mindenhol pont ugyanitt bukkannak fel a "halott zónák". Más beszámolók a képernyő tetejét vagy alját említik, vagyis úgy tűnik, hogy a jelenség nem korlátozódik egyetlen területre.

Még zajlanak a vizsgálatok

Egyelőre nem tudni, mennyire széles körű a probléma. A Samsung hivatalosan annyit ismert el, hogy korlátozott számú felhasználót érint. A cég aktívan vizsgálja az okot, egyben arra kéri az összes érintettet, hogy esetüket jelezzék a terméktámogatási részleg számára.

Néhányan egyébként megpróbálták saját kezűleg megjavítani a hibát. Az Android Police beszámolója szerint a kijelző érintésérzékenységének növelésével vagy a gyári értékek visszaállításával (factory reset) lehet kísérletet tenni, de a legbiztosabb módszer az, ha az érintett közvetlenül a Samsunggal veszi fel a kapcsolatot. A készülékre vonatkozó 1 éves garancia ugyanis lefedi ezt a fajta hibajelenséget.

Mivel a legújabb modellek nem rendelkeznek fizikai Home vagy navigációs gombokkal, ezért különösen fontos, hogy a kijelző minden négyzetmillimétere jól hozzáférhető legyen az emberi ujjak számára. Az érintésre nem reagáló területek nagy mértékben rombolják a felhasználói élményt és a márkába vetett bizalmat, amit csak nemrég tudott visszanyerni a dél-koreai vállalat.

A távol-keleti cég mobilos részlegét ugyanis komolyan megtépázta a Samsung Galaxy Note 7 akkumulátorproblémája. A kétszer is visszahívott készülékek az ezzel járó költségek, elmaradt bevételek és márkapresztízs-veszteség miatt közel 20 milliárd dollárjába kerültek a vállalatnak.

OLED-átállás, döccenőkkel

Nem a Samsung az egyetlen, melynek okostelefonjai display-problémákkal küszködtek. Amint arról beszámoltunk, a Google-nek szintén meggyűlt a problémája az OLED-kijelzőkkel, mely hibák egy részét szoftveresen igyekezett javítani a vállalat.

Az első – és talán legfontosabb – probléma, amit egy, azóta megjelent update képes megszüntetni, az a képernyő beégése. A hosszabb ideig változatlanul megjelenített tartalom szellemképe ugyanis eredetileg akkor is látható maradt, amikor már nem kellett volna ott lennie. Ezt az elhalványodás (fade out) mód igyekszik kiiktatni, amivel a kijelzőn megjelenített navigációs gombok rövid inaktivitás után eltűnnek. Ezzel csökkenthető a beégésük valószínűsége. Ahogy a maximális fényerő visszavételével is: a Google hajszálnyival lejjebb kurblizta ezt a paramétert, hogy kevésbé terhelje a panelt.

Három új színprofilt is hozott magával a késő őszi Pixel 2 XL frissítés, amivel azokat a panaszokat igyekezett kezelni a fejlesztő, melyek szerint a legnagyobb Google telefonon megjelenő színek kevésbé mutatnak jól például a Samsung Galaxy S8-hoz képest. Ezt a felhasználók a Colours menüben aktiválhatják, a boosted, a natural vagy a saturated profilok egyikének kiválasztásával.

Mobilitás

99,9 százalékban biztonságosak az uberes utazások

Akit a maradék egytized százalék érdekel, az átböngészheti vállalat legelső ízben kiadott biztonsági statisztikáit.
 
PR-interjú

A digitalizáció a kezünk alá dolgozik

Néhány év alatt organikus fejlődés révén vált távközlési vállalatból infrastruktúra alapú infokommunikációs szolgáltatóvá az Invitech. A társaság bevételeinek meghatározó részét mára a vállalati szolgáltatások üzletág adja. Vezetőjével az irányváltás hátteréről és a jövő lehetőségeiről beszélgettünk.

Nem elég beszélni róla, tenni is kell azért, hogy jövőállóbbak legyenek a vállalatok. Szerencsére ebben rengeteg technológia áll már a rendelkezésre, csak győzzünk válogatni közöttük.

a melléklet támogatója az Invitech

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2019 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.