Egy kutatás szerint a felrobbanó akkumulátorok durván megtépázták a dél-koreaiak nimbuszát.

Az ősz egyik legtöbb figyelmet kapott IT-eseménye a Samsung Galaxy Note 7 fiaskója volt. Kiderült ugyanis, hogy a csúcskategória csúcsát képviselő okostelefon-táblagép szerelemgyerekeként megszületett eszköz egyáltalán nem biztonságos. Gyártási hibából kifolyólag túlmelegedésre hajlamos akkumulátorok kerültek a kommunikációs eszközbe, ami több tucat alkalommal okozott gondot használóinak.

Visszahívást jelentett be nem sokkal később a dél-koreai vállalat, azonban ez sem segített a krízis elhárításában. Egy hónappal később végül leállították a Samsung Note 7 gyártását – az ok ismételten az akkumulátor hibája. Az elektronikai konszern kénytelen volt fel- és elismerni: az eredeti, túlhevülő telepeket váltó példányok szintén hajlamosak nem várt fény- és hangjelenségeket produkálni.

Amint az várható volt, tömegével fordulnak el az emberek a modelltől, ami komolyan érinti a vállalat hírnevét. A Branding Brand nevű, e-kereskedelemi platform ezer fő részvételével végzett közvéleménykutatást október 11. és 12. között. A nyilatkozók közel 40 százaléka közölte, hogy végzett a Samsung telefonokkal - nem csak kifejezetten a Note vonallal, a gyártó teljes mobilkommunikációs termékpalettájával).

Kárenyhítés

Habár elég súlyosnak tűnik a helyzet, a fenti eredmény azért nem reprezentatív minta a világ egészét tekintve. Ráadásul most még nagyon friss az élmény, idővel bizonyára csökkeni fog a dél-koreaiak kínálatával szembeni ellenállás. Főleg azért, mert a többi készülékkel – eltekintve egy kicsi vízállósági problémától – nem történt hasonló gyártási baleset.

Ezt a gyászidőt szívesen lecsökkentené a Samsung. Ezért a két visszahívási akció után új dolgot eszeltek ki a vállalat PR-osai: fejenként 100 dollárnyi fájdalomdíjat kínáltak fel az érintetteknek, vagyis azoknak, akik Note 7-es okostelefont vásároltak, és elégedetlenek a készülék minőségével. Többségük egyébként nem az: még mindig közel 1 millió ilyen okostelefont használnak szerte a világban. Annak ellenére, hogy ezekben szintén gyártási hibás akkumulátorok vannak, és az általuk jelentett tűzveszély miatt például számos légitársaság fel sem engedi bekapcsolt állapotában a repülőgépekre.

Visszatérve a felmérésre; a Samsung tulajdonosok 30 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a jövőben inkább iPhone-t vesz, 8 százalékuk voksolt a Google Pixel modellekre és csak 62 százalékuk ragaszkodik továbbra is valamelyik androidos Samsung telefonra.

Készült egyébként egy másik, fentihez hasonló kutatás is, de az még a Note 7 gyártásának leállítása előtt, szeptember 21-22. során. Ez akkor azt mutatta, hogy a Samsung okostelefon-tulajdonosoknak 34 százaléka fordult el a márkától, tehát – egyelőre – romló trenddel kell szembenéznie a dél-koreaiaknak.

A történtek valódi hatása majd jövő tavasszal, a Samsung Galaxy S8 megjelenésekor lesz mérhető; addig pedig még sok idő telik el, ami elhomályosíthatja a Note 7 blamázst. Bár a média bizonyára gondoskodni fog a gyártási hibás akkumulátorok és a dupla-visszahívás felidézéséről.

Mobilitás

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.