A dél-koreai gyártó bejelentette, hogy kijavította azt a gyártási hibát, ami miatt egyes Samsung Galaxy S7 Active okostelefonok nem bírták ki azokat a víz alatti körülményeket, melyekkel egyébként meg kellett volna birkózniuk. A Consumer Reports-on megjelent információk szerint két készülék elhasalt egy ezt a vizsgáló teszten.
A víz alatt már nem is annyira aktív
Maga a Samsung Galaxy S7 Active az AT&T kínálatában bukkant fel, meglehetősen borsos, 800 dollár körüli áron. Gyártójának állítása szerint másfél méternyi (5 lábnyi) vízmélységben kellene egy ilyen okostelefonnak 30 percig kibírnia meghibásodás nélkül, a fent említett teszt szerint azonban ennek nem minden esetben feleltek meg a készülékek.
Noha a vállalat nem közölte, hogy az Egyesült Államokban június közepe óta elérhető modellből mennyit értékesítettek vagy küldtek vissza garanciális problémákra hivatkozva, a jelenség nem okozhatott eddig leküzdhetetlen gondot a Samsungnak. Phil Berne, a vállalat egyik PR-menedzsere úgy nyilatkozott, hogy „az összes eladott készülékkel összehasonlítva parányi” a hiba hatása.
Elmondása szerint egyébként az összes Galaxy S7 Active ugyanabban az ázsiai gyárban készült. "Megtaláltuk a probléma forrását a gyártósoron, és el is hárítottuk" – nyilatkozta Berne, további részletek közlése nélkül. Azt viszont kijelentette, hogy a most forgalomba kerülő készülékek már mind mentesek ettől a hibától.
Nem lesz visszahívás
A már leszállított, boltok polcain található telefonokat nem hívja vissza a Samsung. Ezt a döntés azzal indokolta a vállalat, hogy minden készülékre biztosít egy év teljes körű garanciát. Berne állítása szerint azok a Samsung Galaxy S7 Active tulajdonosok, akiknél beázik a készülék, visszavihetik a kereskedőnek – vagy akár közvetlenül a gyártóhoz is küldhetik –, cserébe pedig egy új készüléket kapnak (a rajtuk tárol információ elvesztéséért való kompenzációról nem esett külön szó). A beázásmentes, már eladott telefonokat azonban nem fogják kicserélni.
A Consumer Reports további részletekre vonatkozó kérdéseit – milyen sorozatszám alapján vagy mely módszerekkel lehetnek beazonosíthatók a hibás példányok – nem kívánta megválaszolni a Samsung. A jelenség csak nagyon-nagyon kis számú eszközt érint – állította Berne –, és nem szeretnék, hogy az emberek azt higgyék, feltétlenül vissza kell küldeniük telefonjaikat.
Kérdés persze, mennyire nyomja rá a bélyegét a típus eladási adataira ez a hozzáállás. A gyártási hibáról értesültek egy része nyilván nem kockáztatja azt, hogy a még problémás szériából szerezzen be egy példányt, tehát vagy kivár, vagy egyáltalán nem vásárol Samsung Galaxy S7 Active-ot.
A vállalatnak egyébként három változata is a csúcskészülékeiből, de a Samsung Galaxy S7 és a Samsung Galaxy S7 Edge kibírta a hasonló tesztek során kapott terhelést.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak