Az elmúlt időszakban egyre több vállalat próbálja megtakarítani a munkadíjakat vagy megkerülni a szerzői jogi korlátokat azzal, hogy a generatív mesterséges intelligenciára bízza a termékeivel kapcsolatos képek előállítását. Az eredmény sokszor furcsa vagy akár felháborodást keltő, és sokan futottak bele kisebb-nagyobb PR-katasztrófákba az MI átgondolatlan használatával. Nemrég így jártak az Instacart élelmiszer-kiszállító alkalmazásnál is, ahol mesterséges intelligenciával előállított ételfotókkal és receptekkel próbáltak villantani, az eredmények azonban gyomorforgatóra sikerültek.
Erről nemrég a Business Insider közölt összeállítást, amiből kiderül, hogy a képeken fizikailag valószínűtlen, a vizuális elemeket egymásba keverő, természetellenes árnyékokkal ellátott kompozíciók szerepelnek. A receptek esetében az Instacart jelezte ugyan, hogy azok "a mesterséges intelligencia varázslatával" készültek, és nem feltétlenül tökéletesek, de a helyzet ennél súlyosabb lehetett. A Business Insider riportjának megjelenését követően ugyanis egy jó részüket letörölte, újra bemutatva, hogy ész nélkül a technológia sem alkalmas a tartalomkészítés egyszerűsítésére és felpörgetésére.
Az MI velünk dolgozik, nem helyettünk
Ahogy az mára világosan kiderült, a generatív MI-szolgáltatások megbízhatóan megbízhatatlanok, de a jelek szerint ezt csak kevesen hajlandók tudomásul venni, és saját hitelességük lerombolása mellett az internetet is elárasztják rossz minőségű képekkel és szövegekkel. A megfelelő emberi felügyelet hiánya az Instacart esetében különösen látványos volt: az éles szemű rajongók a fantasy-illusztrációk esetében is kiszúrják a hibákat, de egy sós-csokis perec néven futó, tepsibe kényszerített űrgiliszt és a többi visszataszító ételfotó tényleg bárkinek feltűnhetett volna, aki csak rápillant a képekre.
Ugyanez igaz a bögre oldalán lógó süteményekre, az egymással összenőtt sült csirkékre és a többi érdekességre, amelyek megtekinthetők a BI cikkében vagy az ügyet kipattintó instacartos subredditen. A lap azt is felidézi, hogy az Instacart még tavaly májusban pattant fel az MI-vonatra, amikor együttműködést jelentett be az OpenAI-jal a tanácstalan szakácsokat kiszolgáló "Ask Instacart" MI-modell létrehozására. A cég akkor azt közölte, hogy folyamatosan alakítgatja majd a terméket, igazodva az MI-technológia fejlődséhez és a fogyasztói elvárásokhoz, de ezt a szöveget egyelőre nehéz komolyan venni.
a kép forrása: r/instacart - skyrimshuffle17
Az ötlettől az értékteremtésig – egy jól működő adattudományi szervezet alapjai
Miért bukik el annyi adattudományi kezdeményezés már az indulás után? A válasz gyakran nem az algoritmusok összetettségében, hanem az adatok minőségében és kezelésében keresendő. Stabil adatforrások, következetes feature-kezelés és egy jól felépített Feature Store nélkül a gépi tanulás ritkán jut el a valódi üzleti értékteremtésig.
EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!
Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.
2026.03.10. UP Rendezvénytér
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak