A Five9 tegnap tartott rendkívüli részvényesi közgyűlésén nem jött össze elégséges támogatói szavazat a Zoom által nemrégiben tett egyesülési megállapodás jóvahagyására. Ennek eredményeként a feleknek nem volt más választása, mint felhagyni az akvizíciós tervekkel - jelentette be a története legnagyobb szabású tranzakciójára készülő Zoom.
Füstbe ment (jó nagy) terv
A pandémia egyik legnagyobb nyerteseként számon tartott videokonferenciás szolgáltató jövőbeli növekedését érthető módon portfóliója kiszélesítésével és még több vállalati (ejtsd: fizetős) ügyfél toborzásával igyekszik megalapozni. Ehhez járulhatott volna hozzá a skálázható online ügyfélszolgálati platformot működtető Five9, amelynek szolgáltatásai ráadásul jól összeilleszthetők a Zoom meglévő megoldásaival. A célpont jelentőségét jól szemlélteti, hogy a felvásárlási ajánlat értéke 14,7 milliárd dollár volt.
A terv megvalósíthatósága azonban már a tegnapi sikertelen közgyűlés előtt is sokat gyengült azzal, hogy az USA-ban a kormányzati körök erős fenntartást mutattak a felvásárlással szemben. Mint egy nyilvánosságra került levélből kiderült, az amerikai igazságügyi minisztérium azt kérte az FCC-től (Federal Communications Commission), hogy ne hozzon döntést az ügyben mindaddig, amíg a minisztérium vizsgálóbizottsága nem mondja ki a verdiktet a üzlettel kapcsolatban. A politikusoknak az jelentette az alapvető problémát, hogy bár a Zoom amerikai cégként működik, több szálon is erős kínai kötődést mutat, ami a két ország közötti feszült viszony miatt semmiképpen nem erősítette az ügylettel kapcsolatos kormányzati hozzáállást.
Nem elképzelhetetlen, hogy a fentiek is közrejátszottak abban, hogy végül elutasító döntésre jutott a rendkívüli közgyűlés. A részvényesek többsége vélhetően nem kívánta jelenlegi befektetését egy politikailag rizikós másik cég papírjaira cserélni.
Ettől még nyomulnának
A Zoom közleménye igyekszik jó képet vágni a fejleményekhez. A cég hangsúlyozza, hogy továbbra is stratégiai prioritásként kezeli a bővülést a contact centerek területén. (Ez a szegmens egyébként önmagában nagyjából 24 milliárd dolláros globális forgalmat termel éves szinten.)
A vállalat ennek keretében hónapokon belül elindítja a cloudos Video Engagement Center szolgáltatását. Utóbbiról azt hangoztatja a Zoom, hogy rugalmasan alakítható, könnyen használható megoldást kínál majd a vállalkozások és ügyfeleik kapcsolattartására, amely "ugyanazzal a skálázhatósággal és megbízható architektúrával" rendelkezik, mint amilyennel a céget magasba röpítő videokonferencia-szolgáltatás.
A közlemény záró része kitér arra is, hogy a vállalat párhuzamosan folytatni kívánja meglévő partneri együttműködéseit az ügyfélkapcsolati rendszerek több szállítójával. A Five9 mellett ilyen szereplőként említhető a Genesys, a Nice inContact, a Talkdesk és a Twillio.
Így újult meg Magyarország leggyorsabb mobilhálózata
Közel 100 milliárd forintos beruházással, a rádiós és maghálózat teljes modernizációjával zárult le a Yettel történetének egyik legnagyobb műszaki fejlesztése.
Cyber Threat Intelligence: üzleti előny a sötét adatokból
Egyetlen kompromittált jelszó. Egy belépési pont, amit már nem használnak. Egy korábbi alkalmazott adatszivárgása. Ezek ma már nem csupán technikai hibák, hanem valós üzleti fenyegetések, amelyek a digitális alvilág piacán előbb bukkannak fel, mint ahogy a cég egyáltalán észrevenné.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak