Hat éve még 1,1 milliárdért vette meg a Yahoo! a mikroblog rendszert üzemeltető céget, most pár milliót kap érte jelenlegi tulajdonosa.

Ismét tulajdonost vált a Tumblr – értesült a The Wall Street Journal. A mikroblog oldal jelenlegi tulajdonosa, a Verizon ugyanis eladja a WordPresst is tulajdonló Automattic cégnek. A vételárat ugyan a felek nem közölték, de az ügylet értéke az Axios szerint még a 10 millió dollárt sem éri el, pedig állítólag még mindig kb. 450 millió mikroblogot fog össze.

Az egykor népszerű oldal 2017-ben jutott a Verizon birtokába a Yahoo! felvásárlásával, de már idén tavasszal érkeztek arról hírek, hogy meg akar szabadulni az oldaltól. Akkor azonban egy időre felhagyott ezekkel a tervekkel, mert egyedül az egyik legnagyobb felnőtt tartalmakat tartalmazó oldal, PornHub érdeklődött a lehetőség iránt.

Hat év alatt teljesen elértéktelenedett

David Karp 2007-ben alapította Tumblr-t, és néhány év alatt komoly márkanévvé fejlesztette. A 2010-es évek elején már több százmilliós közösség alakult ki az oldal körül: az elkötelezett „tumbászként” ontják az egyedi tartalmakat az oldalra. 2013-ban már állítólag másodpercenként 900 poszt jelent meg az oldalon, és a látogatók havonta összesen 24 milliárd percet töltenek az oldalon. Ezt azonban nem nagyon sikerült pénzzé konvertálni. Az oldal minimális bevételt tudott csak termelni.

A növekedés, valamint a nagy és elkötelezett felhasználói tábor azonban felkeltette fel az akkor már a válságából kiutat kereső Yahoo! érdeklődését. Végül 2013-ban a Marissa Mayer irányította cég fel is vásárolta az oldalt, ráadásul zúzós 1,1 milliárd dolláros áron. Mayer ugyanis akkoriban abban látta a kiutat, ha növelni tudja a Yahoo" "menő" faktorát. Ebben pedig jó vételnek tűnt, az akkori fiatalok körében (is) népszerű, és alacsony reklámzajú oldal.

Pedig a Tumblr üzleti modellje meglehetősen ellentmondás volt. David Karp elve ugyanis az volt, hogy csak olyan hirdetéseket fogadnak be, melyek illeszkednek a megjelenő tartalmakhoz. Ez meglehetősen lekorlátozta a cég egyetlen bevételi forrását, de éppen emiatt volt népszerű is. (Próbálkoztak ugyan vállalatok számára értékesíthető üzleti oldalakkal is, de az nem nagyon jött be.)

Végül a Yahoo!-nak sem sikerült termőre fordítani a nagy felhasználói tábort, ráadásul a közben felnőtt közösségi oldalak lényegében teljesen ki is szorították a mainstreamből a Tumblrt, amelyet szép lassan elfoglaltak a különféle szubkulturális csoportok. Mint a The Verge írja, egyre több pornográf tartalom jelent meg az oldalon, de például az LMBTQ közösségeknek is fontos fórumává vált. (Ezért is érdeklődhetett iránta idén tavasszal a PornHub.) A reklámzaj hiánya és az oldal általános szabadszájúsága miatt azonban továbbra is maradt egy nagyon elkötelezett és kiterjedt felhasználói bázisa.

A szexuális tartalmakkal kapcsolatban botrányok is voltak. Az Apple például kitiltotta a Tumblr iOS-es mobil appját az App Store-ból, mert az egyik felhasználói fiók tele volt gyermekpornós tartalmakkal. Egyesek szerint végül ezért lépett fel radikálisan a Verizon is: tavaly decemberben letiltották minden olyan tartalom publikálását, ami pornográfiát, szexuális utalást vagy meztelenséget tartalmazott, és az ilyen fiókokat törölték is.

Mire kell a WordPress-nek?

Jó kérdés, hogy mihez kezd ezzel a múlttal és egyáltalán az oldallal a WordPress. Az alacsony vételár és az Automattic vezérigazgatójának, Matt Mullenwegnek a nyilatkozata is azt sugallja, hogy egyelőre semmit, érdekes játszótérnek fogják használni. Mullenweg azt nyilatkozta, hogy a Tumblr egyfajta kiegészítő webhelye lesz a WordPress-nek. Az eddigi működési szabályokon sem akarnak változtatni, tehát a Verizon által bevezetett tartalomkorlátozások is érvényben maradnak.

Arról is csak találgatni lehet, hogy pontosan mit jelent ez a kiegészítő oldal szerep. Egyes feltételezések szerint elsősorban a Tumblr mobil appjának és a WordPress mobilplatformjának az összeboronálásáról lehet szó, hogy a Tumblr appjában is elérhetők legyenek bizonyos WordPress-funkciók és -szolgáltatások. Mivel a Tumblr és a WordPress is bizonyos értelemben blogplatform, elképzelhetők olyan területek, amivel mindkettő nyerhet az egyesülésen.

Közösség & HR

Elkezdett tetőzni a közösségi médiára fordított figyelem

Egy átfogó nemzetközi kutatás arra jutott, hogy sok régióban megállt, sőt néhol csökkent is az átlagos idő, amennyit az emberek naponta a közösségi média bugyraiban töltenek.
 
Mostanáig szinte mindig bízhattunk érzékszerveinkben. A deepfake jelenség miatt azonban olyan pillanathoz érkeztünk a történelemben, ami után többé nem lehet biztosak a látottak, hallottak valódiságában. Teljesen a gépekre leszünk utalva?

a melléklet támogatója az ITBN

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2019 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.