David Karpék 1 milliárd dollárra taksálták cégüket, a Yahoo azonban ráígért: 1,1 milliárdot hajlandó fizetni a Tumblr-ért.
Tegnap pillanatok alatt bejárta a világsajtót: a Yahoo! felvásárolta az egyik leggyorsabban növő internetes közösségi tartalommegosztó felületet, a Tumblr-t. Az üzlet első körben mindenkét félnek siker: David Karp többet kap a cégéért, mint azt korábban remélhette, Marissa Mayer pedig megkötötte első igazán nagy formátumú üzletét, ráadásul olyant vásárolt, ami a Yahoo!-nak úgy kellett, mint egy falat kenyér: rendkívül aktív közösséget a 25 év alatti generációból.

Mi ér meg 1,1 milliárdot? Mint azt múlt héten megírtuk, a Yahoo! a 'menő-faktor' növelése végett elkezdett intenzíven szemezgetni olyan felvásárolható vagy akár csak részben megszerezhető cégek között, melyeknek közönsége az életét intenzíven a virtuális térben élő tini és egyetemista korosztályból kerül ki. Így került a Tumblr mellett a cég látókörébe a France Telecom tulajdonában lévő Dailymotion vagy az NBC Universal – Fox Broadcasting – Disney-ABC hármas in-demand video-streaming oldala, a Hulu.



David Karp és Marissa Mayer: mindenki jól járt?

A Tumblr kétségtelenül nagy fogásnak ígérkezett. Még akkor is, ha a cég üzleti modellje tele van ellentmondásokkal. Arra gondolunk itt, hogy miközben egyetlen bevételi forrásuk a hirdetés, a Tumblr egyebek mellett épp azért népszerű a fiatalok körében (is), mert nincs rajta nagy reklámzaj. Egyébiránt Karp is úgy nyilatkozott korábban, hogy csak olyan hirdetéseket tud elképzelni, melyek illeszkednek a megjelenő tartalmakhoz. (A másik lehetséges bevételi forrásból – a cégek számára értékesíthető üzleti oldalakból – nem valószínű, hogy hamarosan nagyobb profit származna.)

Az érték leginkább az a havi több mint 300 millió elkötelezett „tumbász”, akik ontják a tartalmakat az oldalra: állítólag másodpercenként 900 poszt tolnak ki világszerte, és havonta összesen 24 milliárd percet töltenek az oldalon. És pont ez az, amire most a Yahoo!-nak égetően szükséges van.

Kérdések azért maradnak A 1,1 milliárd dollár készpénz kicsengetése után a Yahoo!-nak nem csak egy csiszolatlan gyémánt esik az ölébe. Mert igaz ugyan, hogy ha sikerül jól kanalizálnia az új szerzeményét a vállalatba, látogatói száma elérheti az 1 milliárdot, és a forgalma nőhet kb. 20 százalékkal, ám cserébe kezdenie kell valamit a Tumblr-közösség szabadszájúságával, amely például az oldalon lévő töménytelen mennyiségű felnőtt, valamint a szerző jogokat semmibe vevő tartalomban ölt testet. Ezek ugyanis riasztóak lehetnek az imidzsükre kényesen ügyelő cégeknek.

Kérdés az is, mit lép a Tumblr-közösség, amely nagyon gyorsan reagál minden változásra. Nem véletlen, hogy David Karp az ügylet bejelentésekor azonnal közzétette a blogján: nem kell parázni, minden marad a régiben, és az egész csak arra ment ki, hogy a Tumblr jobb és gyorsabb legyen. "Fuck yeah, David" – köszönt el posztja végén a Tumblr-vezér.

A közösség egyelőre latolgatja az esélyeket. Mindenesetre rendesen rákattantak a témára, érdemes belekukkantani a #yahoo tagű, valamint a # david karp tagű posztokba.

Az akvizíció várhatóan a második negyedév végére záródik le. A Tumblr továbbra is önálló cég marad, és a következő négy évben is David Karp vezeti.

Nagyot nőtt a Tumblr
Csak pozitívan: az Instagram is cenzúrába kezd

Bezúzza okostelefonos VR-szemüvegét a Google

A mobilról működtethető Daydream nem igazán érdekelte a felhasználókat, a társaság innentől a kiterjesztett valóságra és az AR alapú szolgáltatásokra koncentrál.
 
Hirdetés

A gyártóipar digitális ébredése

Hogyan teremtenek új generációs ügyfélélményt a digitális platformok?

Elméletben korlátlanok a lehetőségek a virtuális és a kiterjesztett valóság előtt, de a gyakorlatban még mindig nem találta meg a helyét a két technika. A közeljövő azonban formabontó szolgáltatásokat ígér.

a melléklet támogatója az Aruba Cloud

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2019 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.