Mire jó a mesterséges intelligencia? – tette fel a kérdést egy német startup kapcsán a TechCrunch. A válaszért nem kell messzire menni: ha visszanézzük a Bitport MI-vel kapcsolatos híreit, cikkeit, nyilván az derül ki, hogy mindenre, sőt még annál is többre. Mindez persze felveti annak gyanúját, hogy valójában igazán semmire.
Ami a konkrét alkalmazásokat illeti, eddig a megcélzott felhasználói kör szempontjából többnyire vagy a konzumer piacnak, vagy a nagyvállalatoknak születtek megoldások (mínusz Microsoft).
Egy berlini székhelyű startup, a Synthflow viszont úgy döntött, a két nagy felhasználói csoport közötti, a mesterséges intelligencia szempontjából kissé elhanyagolt körnek, a kkv-knak fejleszt MI-alapú szolgáltatást. A kisvállalkozások egy jelentős részének ugyanis az a problémája, hogy specialisták helyett polihisztorokra lenne szüksége, de többnyire csak Mekk Elekekre telik.
Az ötletet az elmúlt bő egy évben összesen 9,1 millió dollárral jutalmazták a kockázati befektetők. Ez pedig manapság nagy szó, mert Európában vészesen kezdenek kiszáradni a források.
Kód nélküli platform folyamatok automatizálásához
A Synthflow-t mindössze tavaly tavasszal alapították. Decemberben lépett piacra kódolást nem igénylő (no-code) folyamatautomatizálási eszközével, és azóta állítása szerint már közel ezer ügyfelet szerzett. A cég hónapról hónapra két számjegyű növekedést produkál (szintén önbevallás, és hát a nulláról indulva eleinte ez nem is annyira nehéz).
A platform legnagyobb ígérete, amiért sok ügyfél még kiforratlansága ellenére is ráharapott, hogy egyszerű "egerészéssel" (drag-and-dop) lehet összerakni többelemű automatizált folyamatokat. Azaz sikerült három népszerű irányt egybeolvasztani: MI-alapú megoldással automatizálhatnak folyamatokat fejlesztői tudással nem rendelkező felhasználók.
Az alapítók elsősorban a szolgáltatói szektorban működő kisebb és közepes vállalkozásoknak szánják a platformot, ahol valóban jellemző, hogy az alkalmazottaknak "multifunkciósnak" kell lenni – lásd a cégvezető titkárnője egyben a telefonos ügyfélszolgálatos is. De a legkisebbekre is gondoltak: például a kazánt épp szerelő szervizes helyett intézheti a megrendelést és az időpont-egyeztetést a következő ügyféllel.
A Synthflow platformjával azonban kiváltható az ügyfélszolgálat. És ha szeretnénk, hogy az ügyfelek továbbra is az asszisztens vagy esetleg a cégvezető természetes hangjával találkozzanak, az is megoldható. De beállítható gépi hang is, ha a cég szeretné, hogy az ügyfelek számára világos legyen: géppel beszélnek.
A rendszer, melyet az OpenAI nagy nyelvi modellje hajt, eredetileg angol nyelvű volt, amit később kiegészítettek a némettel és franciával. De várhatóan más nyelvek kezelésére is képes lesz, illetve bővül a szolgáltatások köre: a befektetést ugyanis kutatás-fejlesztésre szeretné fordítani a startup. Többek között olyan funkciókat szeretnének megvalósítani, mint a raktárkészlet ellenőrzése telefonbeszélgetés közben (van-e raktáron a javításohoz szükséges alkatrész).
A Synthflow gyorsan népszerű lett Németországban. Az alapítók szerint ez egyértelműen annak a jele, hogy a kkv-k nyitottak arra, hogy kipróbálják az MI-ben rejlő lehetőségeket. A szolgáltatás havi előfizetési díja ugyan 29 dollárnál indul, de a legkisebb, már értelmezhető csomag 450 dollárba kerül.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak