A Bloomberg szerint az Apple belép a vásárlási mikrohitelek piacára. Egyből lekonyult a BNPL-piac szereplőinek az árfolyamgörbéje.

Új szolgáltatáson dolgozik az Apple: be akar szállni a "vedd most, fizesd később" (BNPL – Buy Now, Pay Later) piacra, értesült a Bloomberg. A projekthez, amely Apple Pay Later munkanéven fut, a hitelkártyánál, az Apple Cardnál már bevált bevált partnert, a Goldman Sachsot választották, a bank adja majd a hitelezéshez szükséges hátteret.

Az Apple Pay növekedését segítheti

Bár a partner ugyanaz, mint a hitelkártya szolgáltatásánál, az Apple nem akarja a kettőt összekötni, azaz a BNPL az Apple Card nélkül is elérhető lesz. Ellenben az Apple Pay kell hozzá. És ha ettől a szolgáltatástól többen használják az Apple Pay-t, akkor a vállalat jól jár, hiszen az app segítségével lebonyolított vásárlások után jutalékot kap, ami a jelenleg kb. 50 milliárd dolláros éves bevételt termelő szolgáltatási üzletágát fogja tovább növelni.

A konstrukció egyébként ék egyszerű. Amikor a felhasználó Apple Pay-jel fizet, kap egy olyan lehetőségét, hogy a vételárat rövid futamidővel (pár hét) négy részletben kamatmentesen, vagy hosszabb (több hónap) futamidővel kamattal is megfizetheti. Az első konstrukció fantázianeve Apple Pay in 4, a hosszabbé Apple Pay Monthly Installments. Maga a szolgáltatás egyébként csak részben új. Az ugyanis kínál felhasználóinak valami hasonlót, ha Apple Carddal vásárolnak valamilyen Apple-terméket.

Arról ellentmondásosak az értesülések, hogy milyen drága hitelek lesznek ezek (már ha valakinek nem sikerül tartania a rövid, kamatmentes futamidőt). A Bloomberg informátorai évi 30 százalékos kamatról (APR – Annual Percentage Rate) hallottak, de voltak olyan információk is, hogy ennél olcsóbb lesz a hitel.

A BNPL-típusú fogyasztásösztönző szolgáltatásoknak meglehetősen stabil volt a piaca, elsősorban az olyan alternatív fizetési szolgáltatók, mint az Afterpay, a Klarna, a Sezzle vagy PayPal uralták ezt a piacot. Ezeknek a cégeknek az árfolyamán egyből lecsapódott az Apple készülődéséről kiszivárgott hír. Az Affirm és az Afterpay is közel 10 százalékot zuhant. A PayPal olcsón megúszta, az azonnali hatás nem érte el a mínusz 1 százalékot.

Az a várakozás, hogy az új konstrukció újabb lendületet adhat az Apple Pay-nek, nagyon is reális. A BNPL-konstrukciókat a pandémia másfél éve igencsak népszerűvé tette. Az Adobe egy e-kereskedelmi kutatása szerint az év első két hónapjában (azaz nem egy vásárlás szempontjából kiemelt időszakban) 215 százalékkal nőtt a "vedd most, fizesd később" konstrukció piaca. Egy másik, a CNBC által idézett kutatás szerint tavaly már az amerikaiak 44 százaléka vásárolt ebben a konstrukcióban, és ezért 10-20 százalékkal költöttek többet, mintha azonnal ki kellett volna csengetni a termék árát. Mint egy elemző mondta az üzleti lapnak, a BNPL azért népszerűbb, mint a hitelkártya, mert annál egyszerűbb konstrukció, véges futamidejű, igaz, meglehetősen drágák, főleg ha valaki nem tud az ingyenes promóciós idő alatt fizetni, vagy megkésik a részletfizetéssel.

Nem hiteleznek akárkinek

Bár az Apple Pay Later fizetési eszköze az Apple Pay, mint a Bloomberg írja, a vállalat nem hitelez automatikusan és bárkinek. A szolgáltatásba regisztrálni kell, és ehhez meg kell adni egy személyazonosító igazolvány adatait is. Cserébe maga a vásárlás folyamata egyszerűbb lesz, sőt már tesztelnek egy olyan funkciót, amellyel ideiglenes Apple Pay Later hitelkártyákat lehet létrehozni egyedi vásárlásokhoz.

A hírt nem erősítette meg sem az Apple, sem a Goldman Sachs, és a Bloomberg informátorai is azt mondták, hogy a fejlesztést akár még le is állíthatják a vállalatnál. Ugyanakkor a Goldman pénzügyi vezérigazgató-helyettese, Stephen Scherr a közelmúltban elemzőknek arról beszélt, hogy több lehetőség is kínálkozik az Apple-lel való együttműködésre. A bank számára azért lenne fontos egy ilyen szolgáltatás, mert jó ideje dolgozik azon, hogy megvesse a lábát a fogyasztói banki piacon.

Erre az Apple jó partner. Amellett, hogy eszközei és szolgáltatásai magas presztízsűek, az Apple Pay-jel az amerikai kiskereskedők 85 százalékánál lehet fizetni. A kapcsolat az Apple számára is gyümölcsöző lehet, mivel folyamatosan dolgozik azon, hogy pénzügyi szolgáltatásait bővítse.

Mobilitás

El az útból! Érkezik az OpenAI legújabb üdvöskéje

Ha van is fék az MI-vonaton, azt senki nem akarja használni. A ChatGPT fejlesztője az emberi szintű problémamegoldásra képes o3 modell beharangozásával zárta az évet.
 
Hirdetés

Felhőbe vezető út hazai szakértelemmel

Robusztus műszaki háttér, korszerű technológia és a felhasználóbarát kezelhetőség. A Flex Cloudhoz nem kell nagy IT-csapat, csak egy elhatározás és pár kattintás.

A szoftveresen definiált WAN hálózatok kiépítése jóval komplexebb feladat egy hagyományos hálózati fejlesztésnél.

a melléklet támogatója a Yettel

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.