A zeneipar egyik legmeghatározóbb szolgáltatója extra tájékoztatást helyez el platformján a koronavírussal és oltással foglalkozó podcastoknál.

Megtört az utóbbi hetekben, napokban rá nehezedő nyomástól a Spotify, és tegnap konkrét lépéseket jelentett be, amelyekkel a hallgatók pandémiával kapcsolatos félretájékoztatása ellen igyekszenek fellépni. A vasárnap megjelent blogbejegyzést a svéd cég vezérigazgatója, Daniel Ek jegyzi.

Az intézkedések egyik legfontosabb eleme, hogy mostantól minden olyan podcastepizódnál, amely a koronavírusról szól, megjelentetnek egy külön figyelmeztetést. Utóbbi a Spotify dedikált COVID-19 oldalára vezet majd, ahol megbízható forrásoknak minősített szakértői anyagokhoz, adatokhoz és információhoz juthatnak könnyedén a téma iránt érdeklődk. A világszinten bevezetett változás a cég rendszerében napokon belül élesedni fog.

Ezzel párhuzamosan a Spotify nyilvánosságra hozta a tartalmak előállítóira vonatkozó szabályzatát is, amely igyekszik pontos kereteket adni annak, mit lehet és mit tilos tenni, terjeszteni a podcastok gazdáinak. A dokumentumban foglaltak nyomatékosítására a cég folyamatosan kísérletezni fog különböző figyelemfelkeltő megoldásokkal a tartalomgyártáshoz használt felületeken. Ezek célja az, hogy a készítők, kiadók mindegyike tisztában legyen azzal, milyen felelősséggel tartoznak az általuk terjesztett anyagok tekintetében.

A cégvezér bejegyzése zárásként igyekszik felelős vállalatként beállítani a Spotify-t, amely az elmúlt években rengeteget tett a COVID-19 jelentett problémahalmaz enyhítéséért. Elismerve ugyanakkor azt, hogy döntéseik nem minden esetben voltak ideálisak. 

Túl nagy lett a nyomás

A zenei streaming- és podcastszolgáltatót idén egyre több tudós, zenész és közéleti szereplő kezdte kritizálni amiatt, hogy túlságosan elnéző a rendszerén sugárzott valótlan, vagy megtévesztő tartalmakkal. Januárban több mint 250 egészségügyi szakember (kutatók, tudósok, orvosok és nővérek) intézett közös levelet a svéd vállalathoz, amelyben arra kérték a szolgáltatót, hogy figyelmeztesse a hallgatókat a koronavírushoz kötődő félretájékoztatás veszélyeire.

Ennél lényegesen "nagyobbat szólt" Neil Young ultimátuma. A 76 éves énekes-dalszerző közölte, hogy zenéivel nem kíván ugyanazon a platformon osztozni, ahol olyan oltásellenes tartalmak találhatók, mint amilyet Joe Rogan podcastja rendszeresen terjeszt. A Spotify a kérdésben a vitatható adásaival bizonyos hallgatói körökben szupernépszerűvé vált Rogan mellé állt, és közölte, hogy nagy sajnálattal, de akkor eltávolítja platformjáról Young zenéit. Erre még erősebb reakció érkezett a kollégával szolidaritást vállaló zenész társadalomból, és pillanatokon belül több előadó jelezte, hogy mennyire nem ért egyet a szolgáltató döntésével.

Szintén nem a Spotify helyzetét erősítette, hogy a témában Harry herceg és felesége, Meghan Markle is megszólalt. A pár ugyancsak aggodalmának adott hangot a platformon szabadon terjeszthető dezinformációk miatt. Múlt szombaton pedig a 2010-ben tartott TED-előadásával tudományos celebritássá váló Brené Brown jelentette be, hogy egyelőre nem készít új podcastot. (A szociálpszichológusnak két különböző, exkluzív műsora is fut a Spotify-on: az Unlocking Us és a Dare to Lead.)

Közösség & HR

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.