A rövid videókat készítő alkotók eddig csak közvetve, egy támogatásokat osztó alapon keresztül részesülhettek a reklámbevételekből. Februártól mindezt sokkal rendezettebb mederbe tereli a platform.
Hirdetés
 

A YouTube tavaly ősszel lengette be a tartalomszolgáltatók által elérhető, kifizetéseket érintő átalakításokat. A héten az új rendszer részleteit is nyilvánosságra hozta a videómegosztó platform. A február elsejével életbe lépő szisztéma legfontosabb újdonsága, hogy immár a rövid jelenetek (Shorts) előállítói is közvetlenül részesedhetnek az azok megtekintésével generált reklámbevételekből.

Tartalomelőállítóként a legfontosabb lépés a cég partnerprogramjához való csatlakozás. A YPP-hez január közepétől bárki csatlakozhat, akinek a csatornája legalább 1000 feliratkozóval rendelkezik, továbbá fel tud mutatni 4000 órányi nyilvános megtekintési időt (Shorts nélkül) az elmúlt 12 hónapban, avagy 10 millió nyilvános Shorts-megtekintést az elmúlt 90 nap során.

A partnerprogramba került alkotók kedvük szerint aktivizálhatnak egy csokor különböző pénzszerzési modult, de a Google irányítása alatt álló közösségi hálózat természetesen azt ajánlja, hogy ezek mindegyike legyen kipipálva, amennyiben a tartalomelőállító maximalizálni szeretné potenciális bevételeit.

A harmadának a fele

Egy ilyen modul a Shorts-anyagok monetalizációja is. Ennek elfogadásával az alkotó bekerül abba a körbe, amelynek havi elszámolás alapján oszt vissza forgalmából a YouTube. A rendszer az ezeknél a fevételeknél rendszerint használt, és többnyire jogdíjas zenék miatt meglehetősen összetett.

A rövid filmecskék közé beszuszakolt hirdetésekből generált pénzen a YouTube a zenei licencelő cégekkel és az alkotókkal osztozik. A tartalomgyártóknak járó teljes havi összeg attól függ, adott idő alatt milyen gyakorisággal szerepeltettek jogdíjas számokat aláfestésként. Egy zene nélküli klip esetében a videóhoz kapcsolódó reklámbevétel teljesen az alkotói alapba megy. Egy szám esetében viszont már csak a kétharmada, két dallal rendelkező rövidfilmek után pedig mindössze a hirdetési pénzek harmada gazdagítja a közös üstöt.

Miután kiderül, hogy egy adott hónapban és egy adott országban mennyi jött össze a Shorts-anyagok mellé rakott reklámokból, a cég megtekintés arányában osztja szét a pénzt a filmek készítői között. Itt azonban már nem számít az, hogy az adott alkotó sok vagy éppen nulla darab jogdíjas zenét használt fel anyagainál. A végül a számlára érkező pénz persze a kiszámítottnál lényegesen kevesebb lesz, hiszen a reklámbevételekből a YouTube 55 százalékot tart meg magának, és csak a maradék 45 jut el a tartalomkészítőkhöz.

A partnerprogram kibővítésével párhuzamosan megszűnik az a 100 millió dolláros támogatási alap, amelyből eddig a vállalat egyedi elbírálás szerint osztott kisebb-nagyobb összegeket azoknak, akik jeleskedtek a legnépszerűbbnek bizonyuló Shorts-anyagok előállításában.

Közösség & HR

A spórolás miatt potyoghattak le az égből az Amazon drónjai

Egy decemberi incidens kapcsán a Bloomberg a kereskedelmi óriásra nézve kellemetlen értesülésekkel jelentkezett. A vállalat hevesen tagad.
 
Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.