Tudja, hogy az ön telefonja milyen gyakran sérül, és milyen költségekkel jár a javíttatása?
Hirdetés
 

Egy több mint ezer telefonszerviznek online piacteret nyújtó szolgáltatás, a német Clickrepair és a Statista megnézte, milyen gyártmányú telefonokat érdemes venni, ha azt szeretnénk, hogy keveset kelljen javítani, és ha már szervizbe kell vinni, az se kerüljön sokba. Spoiler következik: nem az Apple győzött.

Az egyébként havonta frissülő rangsorban ugyanis a múlt év végén a Sony végzett az élen. A felmérés alapját a fogyasztói elektronikai eszközökre specializálódott Wertgarantie biztosító adatai adják, amit kiegészít egy ötezres reprezentatív mintán elvégzett kutatás is (itt a 18 évesnél idősebb felhasználókat kérdezik).

Nem mindegy, hányszor és mennyiért

A Wertgarantie adataiból egyértelműen azonosítható, hogy melyik készüléktípust hányszor kellett javítani, és az egyes javítások mennyibe kerültek. Ez alapján pontozták a gyártókat 1 (legjobb) és 4 (legrosszabb), de konkrét készülékekre is készült rangsor.

Az összesített pontszámok alapján egyértelműen a Sony lett a győztes. Bár a javítások gyakoriságában fej-fej mellett végzett az élen a Huawei-jel (1,9 pont), a javítási költségekben toronymagasan a legjobb lett: mindössze 1,2 pontot kapott. Így az összesített átlagban egyértelműen a legjobb eredményt érte el (lásd a grafikont).

 
Clicrepair - Statista 1
Infogram


A konkrét modelleket nézve persze némileg árnyalódik a kép: a legritkábban meghibásodó típus ugyanis egy Apple-modell, a 2018-ban piacra dobott készülékek legolcsóbbika, az XR lett. Talán nem csak az árának köszönhető, hogy tavaly az egyik legnépszerűbb modell volt világszerte.

A Sony jó szereplésének kulcsa viszont épp az volt, hogy nem csak egy modellje teljesített kiemelkedően. Az összesített értékelésben (gyakoriság + javítási költség) például a Xperia XZ1 Compact végzett az élen 1,2 ponttal, a meghibásodás gyakoriságát tekintve két modellje is dobogós lett ( XZ3 és XZ1 Compact), a költségeknél pedig az XZ2 a lehetséges legjobb értékelést (1,0) kapta.

A legjobban és a legrosszabbul szereplő modellek
(Kattintson a képre a nagyításhoz)


Továbbra is a kijelző a legsebezhetőbb

A hibák jellegét tekintve nincs nagy újdonság. A javítási statisztikák alapján egyértelműen a kijelző az okostelefonok legsebezhetőbb alkatrésze. A szervizbe vitt telefonok közel 70 százalékánál volt ilyen hiba (nem csak törés vagy karcolás, hanem más technikai hibák, például pixelhiba is).

A ház sérülése is elég gyakori, a telefonok felét viszik emiatt szervizbe. Elég magas, 34 százalék az akkuproblémás telefonok aránya. Ehhez képest a portokkal és kapcsolódással (pl. töltés, fülhallgató, wifi stb.) csak 16 százalékuknál, míg a kamerával 8 százalékuknál volt szervizt igénylő probléma.

Érdekes ugyanakkor, hogy elég szoros összefüggés van a készülékválasztás és a tudatos védelem között. Az iPhone-tulajdonosok tesznek legnagyobb arányban védőborítót és képernyővédőt a készülékükre, míg a Nokia-tulajdonosok foglalkoznak ezzel a legkevésbé. Mindazonáltal ma már elég általános, hogy a telefonokat ellátják védőtokkal, még a lista végén szereplő Nokiák 70 százalékát is tok védi.

A kijelzővédelem ehhez képest kevésbé népszerű. Ebben is az iPhone-használók járnak az élen, telefonjaik 51 százalékán van képernyővédő (pl. üvegfólia), míg a Nokiáknak már csak a harmadán találni ilyent.

 
Clicrepair - Statista 2
Infogram


Bár elvileg sokan javíttatnák a telefonjaikat, valójában sokkal kevesebben viszik el a szervizbe. Legjobb esélyük az Apple és a HTC modelleknek van arra, hogy meghibásodás után szakértő kezekbe kerüljenek, míg a Huawei modellek sorsa ebből a szempontból meglehetősen sanyarú. Az emberek többségét egyébként leginkább két ok miatt viszi szervizbe meghibásodott telefonját: olcsóbb, mint újat vásárolni, illetve ha le is cseréli, jó lesz tartalék telefonnak.

A teljes tanulmány angol nyelven itt érhető el.

Konzumer tech

Az iPhone-gyártás beindul, de a piac mélypontja még csak most jön

A Reuters szerint az Apple beszállítói egyelőre még nagyon óvatosan szűrik a levegőt a fellélegzésnél.
 
A legfejlettebb szoftvereszközökkel egyszerűsíthető az adatbázisok összetettsége, csökkenthető az információkezeléssel kapcsolatos kockázat és költség, valamint javítható a teljesítmény. Nézzük, mit tehetünk az adatainkban rejlő lehetőségek maximális kiaknázásáért!

a melléklet támogatója a Balasys

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.