A Flirtey 10 percre akarja csökkenteni a házhoz szállítás időtartamát.
Hirdetés
 

Logisztikai bravúr lenne, ha összejönne a Flirtey nevű amerikai drónos startup terve: 10 percre akarja csökkenteni az ún. utolsó kilométeres kiszállítás (az utolsó elosztó pont és a megrendelő közötti útvonal) időtartamát. Azaz ha valaki megrendel valamit, akkor szinte azonnal teljesül a megrendelése, és ha van a megrendelő közelében olyan terméket áruló bolt, amit a vásárló szeretne, azt akár 10 percen belül meg is kaphatja. Ezzel még az Amazonnak is odaverne a startup, amely 30 perces időablakkal számol ilyen esetekben.

És van még egy előnye a Flirtey rendszerének: bárhol, bármikor, akár ideiglenesen is lehet telepíteni – ha megkapja a megfelelő hatósági hozzájárulásokat.

Drón és drónállomás

A Flirtey az Eagle nevű drónmodellje kapcsán mutatta be a teljes rendszert. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a négyrotoros modellnek mekkora a teherbírása és a hatótávolsága. Matthew Sweeny, a cég vezetője erről csak annyit árult el a rendszer bemutatásakor, hogy elsősorban a kisebb méretű csomagok célba juttatását tűzték ki célul. A 10 perces kézbesítési időből pedig következik, hogy a hatótávolság nem lesz kritikus szempont a drónnál.

A startup lényegében a helyi kereskedők kezébe adná a teljes logisztikát – beleértve a drónok felügyeletét is. A hagyományos e-kereskedelmi rendszerek általában úgy működnek, hogy a termék legalább több lépésben jut el a vásárlóhoz. Miután megrendelte az árut, a kereskedő azt eljuttatja a vásárlóhoz legközelebbi elosztó raktárába, majd onnan a megrendelőhöz.

A Flirtey ezt pont-pont szállításra egyszerűsíti, azaz a kereskedőtől egyenesen a vásárlóhoz jut az áru. Ehhez teljes rendszert kínál, amely tartalmazza a drónt, egy mobil drónállomást (lásd a fenti képen), amelyről a drón indítható, feltölthető stb., valamint egy szoftverplatformot. A platform biztosítja a logisztikai hátteret, amelyről egy operátor tíz drón irányíthat egyszerre. Maguk a drónok félautomata módban repülnek, például automatikusan módosítják a repülési irányt, ha felmerül az ütközés veszélye.
 


A startup egyébként arra törekszik, hogy intenzív adatgyűjtés nélkül oldja meg a a biztonságos repülést. Az új Eagle a navigációhoz magasságérzékelőket és GPS-t használ, pontos helyzetéről pedig szabványos ADS-B jelekkel értesíti környezetét (ezt használja minden repülő eszköz, hogy csökkentse a légi balesetek kockázatát). Ugyanakkor a számítógépes látást csak korlátozottan alkalmazza, csak felszálláshoz használ kamerát, utána kikapcsolja, így nem gyűjt fölöslegesen adatokat, sem a repülési útvonaláról, sem az ügyfélről. Ez ugyan megnehezíti az akadályok detektálását és elkerülését, de a Flirtey vezetője azzal nyugtatta meg a biztonságért aggódókat, hogy hamarosan bemutatják azt a technológiájukat, amely vizuális információk nélkül is képes lesz az ütközések megelőzésére.

Nagy üzlet van benne

A Flirtey által alkalmazott modell piacképes – idézi a cég vezetőjét az Avionics című szaklap. Matthew Sweeny többek között arra alapozta ezt, hogy jelenleg a termékkiszállítás költségeinek 53 százalékát teszik ki az utolsó kilométeres szállítások, Ezen az arányon – és kiszállítás sebességének is – jócskán lehetne faragni jó drónos megoldásokkal.

A startup kereskedőket is bevont a fejlesztésbe: a fejlesztőket a Domino's pizzalánc és a 7-Eleven kiskereskedelmi hálózat segítette a szolgáltatások kialakításában. Emellett együttműködik egy sürgősségi orvosi ellátást biztosító regionális egészségügyi szolgálattal is defibrillátorok helyszínre szállításában.

Mobilitás

99,9 százalékban biztonságosak az uberes utazások

Akit a maradék egytized százalék érdekel, az átböngészheti vállalat legelső ízben kiadott biztonsági statisztikáit.
 
PR-interjú

A digitalizáció a kezünk alá dolgozik

Néhány év alatt organikus fejlődés révén vált távközlési vállalatból infrastruktúra alapú infokommunikációs szolgáltatóvá az Invitech. A társaság bevételeinek meghatározó részét mára a vállalati szolgáltatások üzletág adja. Vezetőjével az irányváltás hátteréről és a jövő lehetőségeiről beszélgettünk.

Nem elég beszélni róla, tenni is kell azért, hogy jövőállóbbak legyenek a vállalatok. Szerencsére ebben rengeteg technológia áll már a rendelkezésre, csak győzzünk válogatni közöttük.

a melléklet támogatója az Invitech

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2019 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.