A Flirtey 10 percre akarja csökkenteni a házhoz szállítás időtartamát.

Logisztikai bravúr lenne, ha összejönne a Flirtey nevű amerikai drónos startup terve: 10 percre akarja csökkenteni az ún. utolsó kilométeres kiszállítás (az utolsó elosztó pont és a megrendelő közötti útvonal) időtartamát. Azaz ha valaki megrendel valamit, akkor szinte azonnal teljesül a megrendelése, és ha van a megrendelő közelében olyan terméket áruló bolt, amit a vásárló szeretne, azt akár 10 percen belül meg is kaphatja. Ezzel még az Amazonnak is odaverne a startup, amely 30 perces időablakkal számol ilyen esetekben.

És van még egy előnye a Flirtey rendszerének: bárhol, bármikor, akár ideiglenesen is lehet telepíteni – ha megkapja a megfelelő hatósági hozzájárulásokat.

Drón és drónállomás

A Flirtey az Eagle nevű drónmodellje kapcsán mutatta be a teljes rendszert. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a négyrotoros modellnek mekkora a teherbírása és a hatótávolsága. Matthew Sweeny, a cég vezetője erről csak annyit árult el a rendszer bemutatásakor, hogy elsősorban a kisebb méretű csomagok célba juttatását tűzték ki célul. A 10 perces kézbesítési időből pedig következik, hogy a hatótávolság nem lesz kritikus szempont a drónnál.

A startup lényegében a helyi kereskedők kezébe adná a teljes logisztikát – beleértve a drónok felügyeletét is. A hagyományos e-kereskedelmi rendszerek általában úgy működnek, hogy a termék legalább több lépésben jut el a vásárlóhoz. Miután megrendelte az árut, a kereskedő azt eljuttatja a vásárlóhoz legközelebbi elosztó raktárába, majd onnan a megrendelőhöz.

A Flirtey ezt pont-pont szállításra egyszerűsíti, azaz a kereskedőtől egyenesen a vásárlóhoz jut az áru. Ehhez teljes rendszert kínál, amely tartalmazza a drónt, egy mobil drónállomást (lásd a fenti képen), amelyről a drón indítható, feltölthető stb., valamint egy szoftverplatformot. A platform biztosítja a logisztikai hátteret, amelyről egy operátor tíz drón irányíthat egyszerre. Maguk a drónok félautomata módban repülnek, például automatikusan módosítják a repülési irányt, ha felmerül az ütközés veszélye.
 


A startup egyébként arra törekszik, hogy intenzív adatgyűjtés nélkül oldja meg a a biztonságos repülést. Az új Eagle a navigációhoz magasságérzékelőket és GPS-t használ, pontos helyzetéről pedig szabványos ADS-B jelekkel értesíti környezetét (ezt használja minden repülő eszköz, hogy csökkentse a légi balesetek kockázatát). Ugyanakkor a számítógépes látást csak korlátozottan alkalmazza, csak felszálláshoz használ kamerát, utána kikapcsolja, így nem gyűjt fölöslegesen adatokat, sem a repülési útvonaláról, sem az ügyfélről. Ez ugyan megnehezíti az akadályok detektálását és elkerülését, de a Flirtey vezetője azzal nyugtatta meg a biztonságért aggódókat, hogy hamarosan bemutatják azt a technológiájukat, amely vizuális információk nélkül is képes lesz az ütközések megelőzésére.

Nagy üzlet van benne

A Flirtey által alkalmazott modell piacképes – idézi a cég vezetőjét az Avionics című szaklap. Matthew Sweeny többek között arra alapozta ezt, hogy jelenleg a termékkiszállítás költségeinek 53 százalékát teszik ki az utolsó kilométeres szállítások, Ezen az arányon – és kiszállítás sebességének is – jócskán lehetne faragni jó drónos megoldásokkal.

A startup kereskedőket is bevont a fejlesztésbe: a fejlesztőket a Domino's pizzalánc és a 7-Eleven kiskereskedelmi hálózat segítette a szolgáltatások kialakításában. Emellett együttműködik egy sürgősségi orvosi ellátást biztosító regionális egészségügyi szolgálattal is defibrillátorok helyszínre szállításában.

Mobilitás

Nem tudjuk és nem is nagyon akarjuk használni az AI PC-t

Mindez egy Intel által rendelt nemzetközi kutatás eredményeiből olvasható ki. Az eladásban érdekelt csipgyártó összefoglalója azért igyekezett a potenciális pozitívumokra koncentrálni.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.