Úgy fest, többre lesz szükség, hogy a Twitter Blue-t vonzóvá tegyék a potenciális előfizetőknek, és értelmezhető bevételi forrást faragjanak a havi díjas szolgáltatásokból.

A The Information szerint január közepéig mindössze 180 ezer előfizetőt gyűjtött a Twitter az Egyesült Államokban, beleértve az új Twitter Blue szolgáltatást is, ami a közösségi hálózat havi szinten aktív felhasználóinak 0,2 százaléka. A lap ehhez egy belső dokumentumra hivatkozva azt is hozzáteszi, hogy a cég fizető felhasználóinak 62 százaléka él az Egyesült Államokban, vagyis a Twitternek körülbelül 290 ezer előfizetője lehet világszerte. A társaság csak december közepén indította újra a Blue-t, miután egy hónappal korábban úgy vezette be, hogy csakhamar kénytelen volt felfüggeszteni az új terméket. Így valószínű, hogy később a jelenleginél több előfizetőt is fel fog tudni mutatni, de az a növekedési tempó így sem látszik, amit Elon Musk látni szeretne.

A Blue havi 8 dollárt hoz a Twitternek minden felhasználó után (ez nagyjából az Apple vagy a Google alkalmazásboltjára is igaz, ahol ennél többe kerülnek az előfizetések), az éves csomagokon pedig fejenként havi 7 dollárt keres. A fentiek alapján ez éves szinten is kevesebb mint 30 millió dollárnyi bevételt jelentene az előfizetésekből, miközben a The Information felidézi, hogy Musk tavalyi nyilatkozata szerint a Twitter összes bevételének felét ezekből akarják összehozni. Az összes bevétel fele pedig akkor is nagyságrendekkel nagyobb kellene hogy legyen, ha az új tulajdonos 3 milliárd dollár körüli forgalmat tart reálisnak erre az évre, szemben például a 2021-re jelentett 5,1 milliárddal.

Tervekkel továbbra is jól állnak

A vállalat a hírek szerint azt fontolgatja, hogy bevezet egy magasabb havi díjért hozzáférhető tagsági szintet is, ami lehetővé tenné, hogy a felhasználók hirdetések nélkül böngészhessék az oldalait. Állítólag az is a terveik között szerepel, hogy a vállalkozásoknak havi 1000 dollárt számítsanak fel az arany igazoló jelvényekért, további 50 dollárt pedig minden hozzájuk kapcsolódó fiókért. Eddig azonban tényleges eredményt csak a bérköltségek megtakarításával érhettek el, hiszen a néhány hónapja még 7500 alkalmazottat és 5500 szerződéses munkavállalót foglalkoztató cégnél mára 2000 fő alá csökkent a főállású dolgozók száma, és szerződésesből sem lehet sokkal több 1000 főnél.

Ahogy nemrég kiderült, a társaság összes bevétele egy belső prezentáció tanúsága szerint a tavalyi negyedik negyedévében 35 százalékkal csökkent, a menedzsment pedig az idei az első negyedévre is 39 százalékos csökkenéssel számol éves összehasonlításban. Ugyanakkor a Financial Times forrásai szerint a Twitter olyan szabályozói engedélyek igénylésébe kezdett, amelyek egy saját fizetési rendszer elindításához szükségesek, és a vállalatnál az ehhez tartozó szoftveren is elkezdtek dolgozni. Musk korábban is jelezte, hogy a Twittert "szuperalkalmazássá" alakítaná, amelyik mindenfélét kínál az átutalásoktól a vásárláson át az utazásig, de abba nem ment bele, hogy mindezt hogyan valósítaná meg.

Közösség & HR

Magyar fejlesztésű szoftverrel bővült a projektmenedzserek eszköztára

A projektkontrolling területén jelenthet segítséget a céleszköz, amellyel lecserélhetők az elszórtan tárolt Excel-fájlok.
 
A software defined network már évek óta velünk él. Csak idő kérdése volt a koncepciót kiterjesztése a WAN-okra.

a melléklet támogatója a Yettel

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.