Alig több mint öt évvel ezelőtt, egészen pontosan 2018 májusában vált önálló üzleti entitássá a Realme, amely korábban az Oppo egyik almárkájaként funkcionált. (A Vivo mellett ez a két okostelefonbrand is a konzumer termékekre fókuszáló kínai BBK Electronics vállalatcsoport kötelékébe tartozik.)
Egy nemrégiben kiadott hivatalos közlemény szerint az idei második negyedévben a gyártónak sikerült telefonjaival átlépni a 200 milliós leszállított mennyiséget. A teljesítményt még komolyabbá teszi az a tény, hogy a Realme telefonjainak a többsége nem a hazai piacon, hanem külföldön talál gazdára. (Ez különösen mostanában vált fontossá, hiszen az elmúlt időszakban a kínai mobilpiac rendszeresen rosszabb számokat produkált a világátlagnál.)
Sikerült kitűnni a tömegből
Az eredmény kapcsán a Realme marketingigazgatója rámutatott, hogy akkor indultak, amikor világszerte több mint 700 okostelefon-márka kereste a fogyasztók kegyeit. A vállalat éppen ezért nagyon büszke rá, hogy az elmúlt öt év során a világ 10 legjelentősebb márkája közé sikerült eljuttatni a brandet. (Az okostelefonos szegmens elmúlt években mutatott gyatra teljesítménye azóta egyébként jelentősen megrostálta a mezőnyt, és már csak nagyjából 250 márkát tartanak nyilván.)
A Realme most nyilvánosságra hozott 200 milliós mérföldköve mind volumen, mind időtáv tekintetében elismerésre méltó üzleti siker, hiszen alig akad hasonlóra példa a szegmens történetében. A Reuters beszámolója szerint a Counterpoint Research adatai alapján ilyen mennyiséget ennél rövidebb időn belül eddig csak az Apple, a Samsung, a Huawei és a Vivo volt képes leszállítani. A 200 milliós állomhatárt úgy általában sem egyszerű elérni, hiszen mindössze 14 telefongyártót tartanak számon, amelynek sikerült ezt összehoznia.
Ami a közeljövő terveit illeti, az eddig leginkább olcsó termékeiről ismert márka igyekszik megkapaszkodni a felsőbb régiókban is. Ebben nagy szerepet szánnak a hamarosan debütáló Realme GT 5 Pro készüléknek, amelyben a Qualcomm legújabb, csúcskategóriás lapkája, a Snapdragon 8 Gen 3 dolgozik, kamerás fronton pedig a Sony új Lytia szenzorának beépítése jelzi, hogy nem "egypálcás" okostelefonról beszélünk.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak