Az LG azon kevés megmaradt gyártó egyike, amelyik még igyekszik aktívnak maradni az egyre koncentráltabbá váló okostelefon-piacon. A szegmens kisebbik dél-koreai szereplője múlt hét szombaton adott egy kis ízelítőt abból, mivel készül felfrissíteni portfólióját.
Inkább rögös, mint bársonyos út
A Velvet (magyarul bársony) a gyártó tervei szerint jövő hónapban debütálhat, ami egészen bátor lépésnek tűnik annak fényében, hogy a koronavírus okozta káosz vége még mindig nem látszik. A készüléknek tehát nehéz terepen kell felvennie a versenyt.
Az LG mindenesetre magabiztosnak tűnik abban, hogy a Velvet jelentett új iránnyal sikeres lehet a piacon. Ennek az új irányvonalnak a legmarkánsabb eleme maga a dizájn. Az elegáns, mindkét oldalon ugyanolyan vonalvezetést kapott házzal és a szenzorok mérete és elhelyezkedése után az esőcsepp (raindrop) elnevezéssel illetett kamerákkal a Velvet egyértelműen a prémium kategória kedvelőit igyekszik megszólítani. Ugyanakkor azt is lehet tudni, hogy a célközönség a "mass premium" szegmens, azaz az LG valószínűleg a rivális felső kategóriás modelleknél kedvezőbb árazásban gondolkodik.
Utóbbi ugyanakkor egyelőre csak feltétlezés, mivel a gyártó sem az árral kapcsolatban, sem a technológiai paraméterek tekintetében nem bizonyult túl informatívnak. Eleinte maga a megjelenés időpontja sem volt teljesen egyértelmű, de később legalább a májusi startot sikerült tisztázni. Ha ebben végül nem lesz csúszás, akkor legkésőbb pár héten belül minden kiderül a Velvetről.
Száműzött számok
Az LG mindezidáig következetesen egyetlen betűt és egy számot használt okostelefonjai elnevezésére. A mostani bejelentésből azonban az is kiderült, hogy a Velvet nem csak egy szabályt erősítő kivétel, hanem egy új, az alfanumerikus megoldást követő korszak első képviselője lesz. Ez az új brandelési stratégia a cég vezetői szerint jobban illeszkedik napjaink egyedi stílusjegyeket kereső fogyasztóihoz.
A dél-koreai vállalat 2013-ban jelent meg a piacon a G branddel, amelyet két évvel később követett a V-széria. Az LG ezek szerint utolsó ilyen modellje a V60 ThinQ lesz, amelyet alig néhány héttel ezelőtt debütált az USA-ban és Európában.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak