Az autógyártó óriás teljesen felvásárolja és átszervezi az eddig önállóan működő Cruise-t, hogy inkább az egyéni utazásokat segítő autonóm rendszerek fejlesztésére koncentráljon.

Messzemenő következményei lettek annak, hogy bő egy évvel ezelőtt a Cruise robotaxis flottájának egyik járműve súlyos közlekedési baleset társtettese volt San Franciscóban. A céget ugyanis egy friss bejelentés szerint teljesen magába olvasztja és újrafókuszálja a General Motors (GM).

A világ egyik legnagyobb autógyártója eddig is 90 százalékban birtokolta a vezető nélküli fuvarokat kínáló önvezetős startupot, de ezt a többi részvényessel folytatott tárgyalások után  97 százalékra emelte, fenntartva a szándékát a maradék tulajdonrész megvásárlására. A hivatalos tervek szerint a GM a Cruise menedzsmentjével együttműködve átszervezi és újrafókuszálja a Cruise működését. Mindez az amerikai autógyártó becslése alapján 2025 első felében megtörténhet, ezzel évente több mint 1 milliárd dollárral csökkentve a kiadásokat.

A spórolás leginkább abból fakad, hogy a GM a továbbiakban egyáltalán nem kíván erőforrásokat áldozni a robotaxizásre. Helyette egybe raknák a Cruise mérnökeit és az autógyártó saját szakembereit, hogy közösen dolgozzanak olyan fejlett vezetéstámogató rendszerek tökéletesítésén, mint amilyen a gyártó több mint 20 modelljében elérhető Super Cruise elnevezésű funkció. Utóbbi képes a jármű önálló kormányzásra, de a vezetőnek folyamatosan figyelnie kell, hogy szükség esetén beavatkozzon.

A robotaxis területről való kiszállást a cég egyrészt azzal magyarázta, hogy túl sok időt és energiát emésztene fel az üzletág felfuttatása, illetve az is a döntés mellett szólt, hogy a még mindig meglehetősen képlékeny, korai piacon egyre nagyobb a verseny.

Várható volt

A bejelentés annak fényében semmiképpen nem nevezhető váratlannak, hogy a bevezetőben említett baleset óta szinte csak negatív hírek érkeztek a Cruise háza tájáról, a kétségbeesettnek ható útkeresés pedig láthatóan nem vezetett eredményre.

A vállalat engedélyét azonnal bevonták Kaliforniában a személyi sérüléssel járó tavaly októberi incidens miatt. Ezt követően a startup nem csupán Kaliforniában, de az összes más helyen futó tesztprogramját is leállította, hogy újratervezze és biztonságosabbá tegye a folyamatokat. Az évet pedig egyfajta keserű karácsonyi meglepetésként azzal zárta, hogy megvált dolgozói negyedétől. Ugyan idén nyáron Dallasban és Houstonban újraindította tevékenységét, ám szigorúan csak emberi sofőr közreműködése és felügyelete mellett.

A cég élén közben vezetőváltás történt, de az Xboxtól érkező Marc Whitten sem tudott csodát tenni. A GM vezetőségének egyre telő poharában pedig minden bizonnyal az volt az utolsó csepp, amikor néhány héttel ezelőtt a Cruise hivatalosan is elismerte, hogy hamis adatokat szolgáltatott a hatóságoknak azért, hogy számára kedvező módon befolyásolja a tavalyi balesettel kapcsolatos vizsgálatot. Ez a "kis stikli" önmagábban 500 ezer dollárjába kerül a vállalatnak.

(Fotó: Cruise)

Mobilitás

Megerősítette a Fehér Ház, nem elírás a 245 százalékos kínai importvám

A dolog ezen a szinten már régen értelmét vesztette, de az kétségtelen, hogy az értelmetlen rekordok is rekordok.
 
Hirdetés

Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban

A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.

A mesterséges intelligencia új korszakába léptünk. A generatív MI nem csupán kísérleti technológia. Sok cég stratégiai eszköznek tekinti, amely segít a versenyképesség megőrzésében, javításában.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.