Megkezdte a tőzsdére lépés előkészületeit a tanácsadásra, fejlesztésekre és üzleti szolgáltatásokra specializálódott, 1999-ben alapított Qualysoft, amely 2001. óta van jelen Magyarországon. Ügyfelei elsősorban olyan nagyvállalatok, melyek a közép-kelet-európai régió több országában is jelen vannak. A ma már mintegy ötszáz alkalmazottat foglalkoztató vállalatcsoport évről évre dinamikusan tudott növekedni, tavaly 23 millió euró konszolidált árbevételt értek el – foglalta össze a vállalat eddigi eredményit Simon Tamás, a vállalatcsoport egyik alapító tulajdonosa, a Qualysoft Hoding pénzügyi igazgatója.
A vállalat jó eredményeit jórészt annak tulajdonította, hogy a költségcsökkentési kényszer hatására a vállalatok nyitottabbak lettek a nearshore konstrukciókra. Simon Tamás példaként egy a Mercedesnél végzett projektjüket hozta fel. Mint mondta, korábban elképzelhetetlen volt, hogy az autógyártó külső fejlesztőknek adjon ki belső fejlesztéseket. Ma azonban egyre inkább jellemző, hogy azokat a fejlesztéseket, melyek nem érintik közvetlenül az adott vállalat elsődleges üzleti tevékenységét, nearshore konstrukcióban külső céggel végeztetik el. Ilyen például az application management területe.
A közelmúlt sikere, hogy elnyerték azt a teljes egészében az osztrák állam által finanszírozott projektet, melynek célja az albán adóhivatal EU-szabványos elektronikus adórendszerének a kiépítése. Ezért is nyitnak új irodát az országban. Így a Magyarország és Ausztria mellett hat országban lesz jelen a Qualysoft. A másodikként megnyitott németországi mellett van még irodájuk Szerbiában, Romániában, Szlovákiában és Ukrajnában is.
Eladás helyett felvásárlás és tőzsde
Szintén a cégtulajdonos beszélt arról, hogy korábban a tulajdonosokban felmerült, hogy értékesítik a cégcsoportot. A lehetőségeket megvizsgálva azonban arra jutottak, hogy inkább az intenzívebb terjeszkedést választják. Mindeddig az organikus növekedésre alapoztak, úgy tűnik azonban, hogy elérték azt a méretet, amelynél új növekedési forrásokat kell keresni.
Simon Tamás társtulajdonos, a Qualysoft Hoding pénzügyi igazgatója
Első lépésként a német piacon szeretnének bővülni felvásárlások révén. Ennek az alapját az adja, hogy a német alkalmazáspiac különösen erős, és ott komoly növekedési potenciált látnak. Mint azt Simon Attila, a Qualysoft Informatikai Zrt. vezérigazgatója elmondta, Magyarországon is hasonló lépéseket terveznek, várhatóan még az idén. A végső cél a tőzsdére lépés – három éven belül –, de nem Magyarországon. Elsősorban valamelyik német vagy a varsói tőzsdén való megjelenésben gondolkodnak. A tőzsdei megjelenéssel új forrásokat szeretnének bevonni a cégbe.
A vezérigazgató úgy vélte, jó eredménynek számít, hogy a magyar cég az iparág egészének 8 százalékos bővülését meghaladó mértékben, mintegy 30 százalékkal tudott nőni tavaly 2012-höz képest. Ez a létszámban is jelentkezik, a cég tavaly ötven fővel gyarapodott, a magyar vállalat 250 fővel zárta az évet. Idén további felvételeket terveznek.
Simon Attila szerint jó alapot biztosít a fejlődéshez az, hogy a fejlesztéstől az üzemeltetésen át az üzleti szolgáltatásokig nagyon széles területet lefednek, valamint hogy széleskörű iparági tapasztalatokkal rendelkeznek. Ennek egyik forrása lehet az állami széfárból származó bevételek növekedése. Jelenleg az összbevételek mintegy 10-12 százaléka származik ebből a szférából, de a vezérigazgató szerint az optimális arány valahol a 20 százalék környékén lenne.
Kalandozás új területeken: ExhibIT
Mint azt a közelmúltban a Bitport is megírta, a Qualysoft is bekerült abba a 20 cégbe, amely bemutatkozhat a Szingapúrban megnyíló Magyar Kereskedőház első rendezvényén, az ExhibIT-en. A cég egy a korábbi tevékenységétől némileg idegen fejlesztéssel jelenik meg a távol-keleti piacon: pécsi leányvállalata fejlesztésével, a QualysmArt nevű felhőalapú vizualizációs megoldással. A megoldás lelke egy a Samsung okostévékhez írt alkalmazás, amelynek révén PC-ről, táblagépről vagy okostelefonról is vezérelhetők az okostévék vagy akár tévéfalak is. Az alkalmazás külső adatbázisokhoz is képes kapcsolódni, így üzleti célú vizualizációs eszközként is használható.
A cég azonban a hagyományos területein is remél üzleteket az ázsiai térségben: többek között egyik ügyfelük, a Porsche Bank ottani irodáinál végzett projekteken keresztül.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak