Sikeresnek minősítette az optikai termékekeiről, mindenekelőtt szemüvegmárkáiról ismert olasz-francia EssilorLuxottica vezérigazgatója cége és a Meta együttműködését egy tegnapi nyilatkozatában. A tavaly bemutatott második generációs Ray-Ban I Meta kollekcióból pár hónap alatt több fogyott, mint elődjéből két év alatt, mondta Francesco Milleri.
A Ray-Banbe csomagolt okosság sikere arra is rávilágít, hogy a Google miért vétette el a kanyart ezen a pályán. A keresőóriás mint annyi mindenben, az okosszemüvegek fejlesztésében is úttörő volt. 2013-ban dobta piacra AR-szemüvegét, a Glasst. Csak épp túl drágán, 1500 dollárért (az okos Ray-Ban sem olcsó, 300 dollár körül indul), és a technológiai megközelítést hangsúlyozva. Végül a fejlesztési irányvonal több módosítása után 2023-ban nyugdíjazták. A Google elsősorban egy okoseszközt akart eladni, ezért a technológiai képességeire helyezte a hangsúlyt. A szemüveg azonban divateszköz, még ha okos is. És kit érdekelne egy szemüveg, amit a Google tervezett a praktikum jegyében? (Ugyanez a helyzet a munkavédelmi napszemüvegekkel: hiába kiváló tulajdonságúak és kerülnek egy Ray-Ban töredékébe, utóbbit mégis többen hordják.)
De csomagolják az okosságot egy menő márkába, és mindjárt más lesz a megítélése! Ebből a koncepcióból születtek az okos Ray-Banek. A fogyasztók ingerküszöbének elérése így sem volt egyszerű: a Ray-Ban Stories néven futó első generációra mérsékelten kaptak rá. A tavaly októberben piacra dobott második kiadást azonban már egyértelműen sikeresnek ítélik a két cégnél. A csomagolás fontosságára egyébként Milleri is utalt: mint mondta, az EssilorLuxottica márkái egyfajta kulturális közvetítő szerepet töltenek be: eljuttatják az új technológiát az emberekhez.
Európában csak is MI-funkció nélkül
Az egész napos viselésre is alkalmas szemüveg 12 megapixeles belső kamerájával és öt beépített mikrofonjával akár élőzni is lehet például a Facebookon és Instagramon, de használható zenehallgatásra, telefonálásra is. A beépített Meta AI pedig folyamatosan szállíthatja az információt mindenről, amit a szemüveg használója néz.
A Meta Ray-Ban okosszemüvegek MI-funkciója jelenleg csak az USA-ban érhető el. Az európai bevezetésével a két cég meg akarja várni az uniós MI-törvényt, ami Milleri reményei szerint hamarosan megszületik. (Az ír adatvédelmi hatóság az első verziónál még a képrögzítési funkcióba is belekötött.)
Francesco Milleri szerint az első generáció volt a tanulópénz. A fogyasztói visszajelzésekből kiderült, hogy mit akarnak, mire vevők. Ez alapján született meg a sikeres második generáció, amelybe idéntől már a Meta nagy nyelvi modelljére, a Llama 3-ra épülő MI-megoldás került.
(Illusztráció: Meta)
Felhőbe vezető út hazai szakértelemmel
Robusztus műszaki háttér, korszerű technológia és a felhasználóbarát kezelhetőség. A Flex Cloudhoz nem kell nagy IT-csapat, csak egy elhatározás és pár kattintás.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak