Bár a kínai gazdaság állapotáról és a lakosság fogyasztási hajlandóságáról az utóbbi időben nem érkeztek túl biztató hírek, egy területen biztosan nincs nagy gond. Az IDC legfrissebb jelentése a csuklón hordott okoseszközök szegmensének második negyedéves teljesítményét vette górcső alá, ami Kínának köszönhetően tudott éves összevetésben szinten maradni.
A gyártók globálisan 43,7 millió darab okosórát és -karkötőt szállítottak le idén április elejétől június végéig, ami mindössze 0,7 százalékkal maradt el a tavalyi eredménytől. Ehhez azonban nagyon kellett a felpörgő kínai érdeklődés. A világ egyik legnépesebb országában 15,5 milliós forgalmat regisztráltak az IDC szakértői, ez pedig közel 11 százalékos éves bővülésnek felel meg.
A csuklón hordott okoseszközök globális forgalmának alakulása (forrás: IDC)
A vizsgált szegmens két termékcsoportjából az órák jelentik a nagyobb szeletet. Ezekből globálisan ugyanakkor csak 34,7 millió darabot szállítottak le a második negyedévben, ami 3,2 százalékkal elmarad az egy évvel ezelőtti forgalomtól. Kína itt is homlokegyenest eltérő úton jár: a 11,1 millió leszállított okosóra éves szinten 18,7 százalékos expanziónak felel meg.
Az okoskarkötők esetében 9 millióig pörgött a számláló, 10,6 százalékkal felülmúlva 2023 hasonló időszakát. És hogy a sorminta itt se szakadjon meg: Kína mindeközben zuhan, mivel az ottani szállítások majdnem 5 százalékkal lettek szerényebbek egy év alatt. Az is igaz ugyanakkor, hogy a 4,4 millió darabos mennyiség így is majdnem a világpiac felét teszi ki.
A csuklón hordott okoseszközök forgalmának alakulása Kínában (forrás: IDC)
Az elmondottak alapján nem lehet azon csodálkozni, hogy a szegmens legnagyobb szállítói között túlnyomórészt kínai gyártókat találunk. A Huawei az utóbbi időben nagymértékben erősödő hazai forgalmának köszönhetően a terület világszinten is legfontosabb szereplőjévé avanzsált. A listavezetőtől némileg lemaradó Xiaomi úgy is nagyon erős, közel 6 milliós szállítást produkált, hogy mostanában nem volt jelentősebb termékbevezetése.
Ahogy az iPhone-ok esetében, úgy az óráknál is visszaszorult az Apple értékesítése Kínában, ami a globális szállítási adatokon is meglátszik. A harmadik helyre szoruló amerikai óriásnál így maximum azzal vigasztalódhatnak, hogy világszinten továbbra is az iWatch-okból adják el a legtöbbet. A termékcsalád ősszel érkező új generációja pedig tovább fokozhatja az érdeklődést.
(Kép: Huawei)
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak