A gyártók szerencséjére ez éppen Kína, amely méreténél fogva képes egymaga megfordítani a globális trendet.
Hirdetés
 

Bár a kínai gazdaság állapotáról és a lakosság fogyasztási hajlandóságáról az utóbbi időben nem érkeztek túl biztató hírek, egy területen biztosan nincs nagy gond. Az IDC legfrissebb jelentése a csuklón hordott okoseszközök szegmensének második negyedéves teljesítményét vette górcső alá, ami Kínának köszönhetően tudott éves összevetésben szinten maradni.

A gyártók globálisan 43,7 millió darab okosórát és -karkötőt szállítottak le idén április elejétől június végéig, ami mindössze 0,7 százalékkal maradt el a tavalyi eredménytől. Ehhez azonban nagyon kellett a felpörgő kínai érdeklődés. A világ egyik legnépesebb országában 15,5 milliós forgalmat regisztráltak az IDC szakértői, ez pedig közel 11 százalékos éves bővülésnek felel meg.
 

A csuklón hordott okoseszközök globális forgalmának alakulása (forrás: IDC)


A vizsgált szegmens két termékcsoportjából az órák jelentik a nagyobb szeletet. Ezekből globálisan ugyanakkor csak 34,7 millió darabot szállítottak le a második negyedévben, ami 3,2 százalékkal elmarad az egy évvel ezelőtti forgalomtól. Kína itt is homlokegyenest eltérő úton jár: a 11,1 millió leszállított okosóra éves szinten 18,7 százalékos expanziónak felel meg.

Az okoskarkötők esetében 9 millióig pörgött a számláló, 10,6 százalékkal felülmúlva 2023 hasonló időszakát. És hogy a sorminta itt se szakadjon meg: Kína mindeközben zuhan, mivel az ottani szállítások majdnem 5 százalékkal lettek szerényebbek egy év alatt. Az is igaz ugyanakkor, hogy a 4,4 millió darabos mennyiség így is majdnem a világpiac felét teszi ki.

 

A csuklón hordott okoseszközök forgalmának alakulása Kínában (forrás: IDC)


Az elmondottak alapján nem lehet azon csodálkozni, hogy a szegmens legnagyobb szállítói között túlnyomórészt kínai gyártókat találunk. A Huawei az utóbbi időben nagymértékben erősödő hazai forgalmának köszönhetően a terület világszinten is legfontosabb szereplőjévé avanzsált. A listavezetőtől némileg lemaradó Xiaomi úgy is nagyon erős, közel 6 milliós szállítást produkált, hogy mostanában nem volt jelentősebb termékbevezetése.

Ahogy az iPhone-ok esetében, úgy az óráknál is visszaszorult az Apple értékesítése Kínában, ami a globális szállítási adatokon is meglátszik. A harmadik helyre szoruló amerikai óriásnál így maximum azzal vigasztalódhatnak, hogy világszinten továbbra is az iWatch-okból adják el a legtöbbet. A termékcsalád ősszel érkező új generációja pedig tovább fokozhatja az érdeklődést.

(Kép: Huawei)

Konzumer tech

Trump a nem létező robothadseregnek is keresztbe tett

Eddig sem volt könnyen hihető, hogy az egyre nagyobb bajban lévő Tesla már az idén ezerszám gyártja majd a humanoid robotokat, de a kínai kereskedelmi korlátozásokkal alapanyag sem feltétlenül lesz a gyártásukhoz.
 
Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.