Musk az augusztusról szeptember végére halasztott AI Day eseményen mutatta be a Tesla humanoid robotjának prototípusát, amelyből a társaság évente több millió darabot gyártana, és 20 ezer dollár körüli áron (vagyis egy Tesla Model Y árának a harmadáért) tenne elérhetővé. A pénteki bemutatón kiderült, hogy a Tesla a jelenlegi tervek szerint három-öt éven belül állhat majd készen a megrendelések fogadására, és Musk a korábbiaknál részletesebben vázolta azokat a több évtizedre szóló fejlesztési elképzeléseit is, amelyek értelmében az Optimus robotokból annál is jelentősebb üzletet faragna, mint amit az elektromos járművek jelentenek a vállalatnak.
Bár ilyen és ehhez hasonló megoldásokon mások is dolgoznak, a Tesla azzal különböztetné meg magát a többi gyártótól, hogy első körben a saját gyáraiban alkalmazná robotjait a munkásokat támogatására. Musk ezzel végleg a mesterséges intelligencia piacának egyik vezető szereplőjévé tenné a Teslát, amelyet sokan csak a (néha nem a megfelelő irányba) menő autókkal azonosítanak. Emellett az előre nem meghatározott akciók végrehajtására képes Optimustól azt várja, hogy az unalmas emberi feladatok tömeges átvételével belátható időn belül teljesen felforgatja a munkaerőpiacot, sőt a munkaerőhiány megszüntetésével még a gazdaság alapfogalmait is.
A nagy dobás mindebben az lenne, hogy a Tesla egy olyan tömegpiacra szánt robotot fejleszt, amelyik tökéletesen alkalmas lenne az emberi feladatokat átvevő vagy kisegítő gyári munkára is. A 20 ezer dolláros ár ráadásul az ötöde annak, mint amennyibe a versenytársak ehhez hasonlítható eszközei kerülnek. Éppen csak amellett nehéz elmenni, hogy a Tesla ambíciói és a most bemutatott prototípus képességei között rettenetes nagy szakadék tátong, legyen szó a gépek ügyességéről, gyorsaságáról, stabil járási vagy spontán cselekvési képességéről – ezek a szeptember végi bemutató után is legfeljebb csak imázsvideók formájában működnek.
Mint kiderült, a Tesla saját tervezésű alkatrészeket használna az Oprimus gyártásánál, beleértve a robot törzsében lévő, 2,3 kWh-s akkumulátorcsomagot, a csipeket vagy a végtagjai meghajtására szolgáló aktuátorokat is. A gép tervezett tömege mindössze 73 kilogramm lenne.
A reakciók egyfelől kiemelik, hogy a Tesla még a mostani, nem kifejezetten lehengerlő bemutatóval is jól vizsgázott, tekintve, hogy tavaly ilyenkor még Optimus robotnak öltöztetett emberekkel haknizott, vagyis villámgyorsan jutottak el a mostani (a végső céltól persze igen messze lévő) szintre. Mások viszont úgy látják, hogy továbbra sem sikerült egyértelművé tenni, pontosan mi a fejlesztések célja, az önvezető autók esetében pedig már az is kiderült, hogy a megvalósítás sokkal nagyobb feladat lehet, mint az elején gondolták.
Felhőbe vezető út hazai szakértelemmel
Robusztus műszaki háttér, korszerű technológia és a felhasználóbarát kezelhetőség. A Flex Cloudhoz nem kell nagy IT-csapat, csak egy elhatározás és pár kattintás.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak