Most jelentették be, de várhatóan csak valamikor jövőre kezdődik meg az az együttműködés, amelynek keretében a FedEx az Elroy Air repülőgyártó vállalkozással térképezi fel, mekkora segítséget nyújthatnak a pilóta nélküli drónok a logisztikai folyamatok fejlesztésében.
A startup bevetésre váró eszköze egy hibrid-elektromos hajtású, függőlegesen fel- és leszálló repülőgép (VTOL), amely a tervek szerint a FedEx Express elosztóközpontjai között fogja szállítani a csomagokat. Azaz nem arról van szó, hogy az ügyfelek kertjében fog landolni egy-egy ilyen drón.
A Chaparral elnevezésű jármű tesztrepülései várhatóan 2023 közepén kezdődnek. A munka megkezdéséhez azonban a két cégnek még be kell szerezni a szükséges engedélyeket.
A nagyra nőtt drónt a cég eredetileg légi taxizásra kihegyezve kezdte fejleszteni, ám egyelőre kivitelezhetőbbnek tűnik a logisztikai területen történő bevetése. A gép több mint 200 kilónyi rakományt képes kezelni és közel 500 kilométeres hatótávval bír.
A repülőgépet egyébként hivatalosan csak idén januárban jelentették be, de egy prototípusa már 2019-ben sikeres vett egy teljes rakománnyal végrehajtott lebegőrepüléses tesztet.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak