Most jelentették be, de várhatóan csak valamikor jövőre kezdődik meg az az együttműködés, amelynek keretében a FedEx az Elroy Air repülőgyártó vállalkozással térképezi fel, mekkora segítséget nyújthatnak a pilóta nélküli drónok a logisztikai folyamatok fejlesztésében.
A startup bevetésre váró eszköze egy hibrid-elektromos hajtású, függőlegesen fel- és leszálló repülőgép (VTOL), amely a tervek szerint a FedEx Express elosztóközpontjai között fogja szállítani a csomagokat. Azaz nem arról van szó, hogy az ügyfelek kertjében fog landolni egy-egy ilyen drón.
A Chaparral elnevezésű jármű tesztrepülései várhatóan 2023 közepén kezdődnek. A munka megkezdéséhez azonban a két cégnek még be kell szerezni a szükséges engedélyeket.
A nagyra nőtt drónt a cég eredetileg légi taxizásra kihegyezve kezdte fejleszteni, ám egyelőre kivitelezhetőbbnek tűnik a logisztikai területen történő bevetése. A gép több mint 200 kilónyi rakományt képes kezelni és közel 500 kilométeres hatótávval bír.
A repülőgépet egyébként hivatalosan csak idén januárban jelentették be, de egy prototípusa már 2019-ben sikeres vett egy teljes rakománnyal végrehajtott lebegőrepüléses tesztet.
A "jó gazda" szemlélet menti meg az MI-költségvetést
A 4iG IT minden lehetőséget biztosít ügyfeleinek ahhoz, hogy a FinOps eszközeivel teljes körű kontrollt gyakorolhassanak IT-költéseik felett – még akkor is, ha a mesterséges intelligencia miatt új, nehezen becsülhető, dinamikusan változó költségstruktúrákat kell kezelniük.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak