Szemünk előtt alakítja át az értékesítést a digitalizáció. Hogyan néz ki mindez az átalakulás belülről? Szigetvári József vezérigazgató (Szallas Group) és Tilk Máté CIO (MOL Digital Factory) a CIO Klub hangos kiadásában.

Az e-commerce virágkorában akár lerágott csontnak is tűnhet a téma: az értékesítés digitális támogatása. A kereskedelem a szemünk előtt alakul át, digitalizálódik, ma már teljesen természetes, hogy vásárlás előtt az interneten szerzünk információkat, ahogy az is, hogy egyre több pénzt költünk el online értékesítési csatornákon.

Arról azonban keveset tudunk, hogyan néz ki a folyamat belülről, így meghívtuk a CIO Klub hangos kiadásának műsorába a téma két fekete öves szakemberét. Szigetvári József, a Szallas Group vezérigazgatója, egy kis vidéki szállásközvetítő cégből építette fel a régió egyik legerősebb szállásfoglalási oldalát. A vállalatot tavaly ősszel vásárolt fel a lengyel tőzsdén jegyzett Wirtualna Polska Holding részben azért a know-how-ért, amit Szigetváriék a régiós terjeszkedésük során felhalmoztak. Tilk Máté a MOL Digital Factory informatikai vezetője, így ő felel a MOL-csoport Fogyasztói Szolgáltatások üzletágának digitális átalakulásáért. Csapatával olyan területek digitalizálását végzi, mint az ügyfél-interakciók személyre szabása vagy a belső működés adatalapúságának fejlesztése.

Arra voltunk kíváncsiak, hogy milyen módon lehet – és érdemes – retail területen digitalizálni. Nehezíti, netán könnyíti ezt a feladatot a nemzetközi pálya? Két egymástól távoli szektor (turizmus, energetika) képviselőjét ültettük egy asztalhoz remélve, hogy kiderül: meddig terjednek az általános, szektortól függetlenül érvényes trendek, és melyek azok a problémák, amikre iparág-specifikus megoldásokat kell keresni.

A mintegy háromnegyed órás beszélgetésben az alapfogalmak tisztázása (mi a digitalizáció a retailben, és hol húzódnak ma a határai?) után megvizsgáltuk, hogy az értéklánc egyes szereplőinek mi a feladata a szektor digitalizációjában. Beszélgettünk a fizikai és a digitális értékesítés összekapcsolhatóságáról, valamint a globális (régiós) jellemzők és lokális eltérések kezeléséről és összehangolásáról is.

A beszélgetés második felében a megvalósítás informatikai problémáiról, technológiáról, üzemeltetésről, szükséges belső és külső kompetenciákról is faggattuk vendégeinket.

A felvétel 2023. április 18-án a MOL Campuson készült.
 


A műsor meghallgatható a fenti lejátszóval,illetve az Anchor.fm-en a CIO Klub podcastcsatornáján, de podcastjainkat követheti többek között a Spotify-on, valamint az Apple és a Google podcastplatformján is, melyeken fel is iratkozhat a csatornára.

Iratkozzon fel a CIO Klub podcastcsatornájára, ahol régebbi műsorainkat is visszahallgathatja!

Cloud & big data

Big4-tanácsadó lesz a ChatGPT: az adóbevallást is megcsinálja

Megállapodott az OpenAI és a PwC: első körben a Big4 továbbértékesíti a ChatGPT-t, illetve százezer alkalmazottja használhatja a munkájához.
 
Bejelentési kötelezettségük elmulasztása, és a szabályoknak való sorozatos meg nem felelés komoly pénzbírságot vonhat maga után.

a melléklet támogatója a Balasys IT Zrt.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.