Takarékoskodással élnek túl, vagy újabb digitalizációs beruházásokkal növelik versenyképességüket a vállalatok? És mi lesz a dolga az IT-vezetőnek? Beszélgetés a CIO Budapesten.
Hirdetés
 

Két év pandémia-kényszerszünet után novemberben tért vissza a CIO Budapest konferencia. A hagyományoknak megfelelően az előadók esettanulmányokat és gyakorlati tapasztalatokat osztottak meg a vendégekkel, a bő félnapos eseményt pedig egy beszélgetés zárta: három különböző szektor képviselőjét faggattuk az IT válságkezelésben betöltött szerepéről. Eközben az is kiderült, hogy ők személy szerint milyen forgatókönyvben gondolkodnak: érdemes az IT-nél is a takarékosságot erőltetni, vagy az a célravezető, ha a vállalat újabb digitalizációs beruházásokkal növeli versenyképességét?

Óhatatlanul felmerült a kérdés: elő lehet-e venni azokat a forgatókönyveket, melyeket a 2008-as válság után a legtöbb szervezet már végigjátszott, vagy most újakat kell írni? Szintén aktuális kérdés: vannak-e olyan technológiák és eljárások, amelyekkel az IT közvetlenül segíthet a vállalatok energiaigényének optimalizálásában?

Közvetve-közvetlenül végül is az IT szerepének változásáról is szólt a beszélgetés, arról, hogy szerves részévé vált-e az IT bármely ágazatban az üzletnek annyira, hogy egy drasztikus költségcsökkentési forgatókönyv elképzelhetetlen legyen az IT-osztályokon.
 


 

És akik mindezekről kifejtették nézeteiket (a fenti képen balról jobbra): Kelemen Gábor, a Danubius Hotels CIO-ja, Koller György, a Yettel műszaki vezérigazgató-helyettese, valamint Tobak Tamás, a Waberer's CIO-ja.

A felvétel november 9-én készül a CIO Budapest konferencián.
 


A felvétel meghallgatható a fenti lejátszóval itt, de podcastjainkat követheti többek között a Spotify-on, valamint az Apple és a Google podcastplatformján is, melyeken feliratkozhat a Bitport csatornájára.

A CIO Klub podcastcsatornáján többe között régebbi konferenciáink felvételei is elérhetők.

Piaci hírek

Jól vizsgázott üzletfolytonosságból az ukrán techszektor

Az orosz támadás megindulásakor Harkivban 511 informatikai cég volt. Közülük 500 ma is működik, pedig a munkatársak többsége elköltözött a harcokat közvetlen közelről megszenvedő városból.
 
Az alábbiakban körbejárjuk az Enterprise Service Management fogalmát, és megmutatjuk azt is, miben különbözik az ITSM-től.

a melléklet támogatója a Meta-Inf Kft.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.