Egy neves szakember, Gerard (Jerry) Inzerillot, a Forbes Travel Guide korábbi vezetője a koronavírus-járvány kitörése előtt nyilatkozta, hogy újra ki kell találni a vendéglátást, mert a technológia, a digitalizáció alapvetően változtatja meg a vendégigényeket. Ez az utazástervezéstől a foglaláson át az élményekig mindent megváltoztat. Ezzel párhuzamosan egyre inkább fókuszba került a jövedelmezőség és fenntarthatóság összehangolásának igénye.
Lehetséges ennyi szempontot, igényt, irányzatot figyelembe venni? Hol tart ma ezen a téren a magyar turisztikai szakma? Felkészültek-e a szállásadók (és a turisztikai attrakciók) a digitális élményekre vágyó vendégekre? Egyáltalán: mit jelent a digitális vendégélmény?
A beszélgettés részvevői balról jobbra: Kelemen Gábor (Danubius), Kiss Attila (mndwrk), Gondos Kitti (Everguest) és a kérdező, Bárány Róbert
Erről beszélgetett Bárány Róbert geográfus, urbanista, főállású világutazó, tévés riporter a problémakör három, részben egymást átfedő területét ismerő szakemberrel. Gondos Kitti, az Everguest reputation managere a digitális vendégélmény kamatoztatásának lehetőségeit, Kiss Attila, a mndwrk Kft. ügyvezetője a fejlesztési szempontokat, míg Kelemen Gábor, a Danubius Hotels IT-igazgató feketöves szállodaipari IT-szakemberként a csak terepen megtapasztalható rögvalót (infrastruktúra, üzemeltetés stb.) képviselte.
A beszélgetésből kiderül, hogy hogyan érdemes belefogni a vendégélményt javító fejlesztési projektekbe, hogyan lehet mérni a sikerességét, mit jelent mindez az értékesítésben, továbbá az is, hogy a fejlesztések lépést tudnak-e tartani a vendégek elvárásainak változásával.
A felvételt 2022. május 5-én Budapesten, a Futourism 2022 konferencián rögzítettük.
A felvétel meghallgatható a fenti lejátszóval itt, de podcastjainkat követheti többek között a Spotify-on, valamint az Apple és a Google podcastplatformján is, melyeken feliratkozhat a Bitport csatornájára.
A konferenciáról hamarosan további panelbeszélgetéseket teszünk közzé a CIO Klub podcastcsatornáján, ahol a régebbi konferenciák felvételei is elérhetők.
Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban
A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió. A valódi előrelépéshez olyan infrastruktúrára, szolgáltatásokra és partneri támogatásra van szükség, amelyek nemcsak technológiai válaszokat adnak, hanem üzletileg is működőképes megoldásokat kínálnak.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak