A MS szerint a Google zsebre vágta a médiapiacot, a Google szerint viszont érdekesebb téma, hogy kinek a szoftverein keresztül hekkelik meg éppen a fél világot.

A törvényalkotók és a szabályozó szervezetek figyelme ma már világszerte a technológiai multikra irányul, ahogy megpróbálják feltárni és keretek közé szorítani azok példátlan befolyását a digitális gazdaságra, ezen keresztül pedig a piaci és társadalmi folyamatokra. Nincs ez másként az Egyesült Államokban, a meghatározó big tech cégek hazai pályáján sem, ahol egyelőre úgy fest, hogy az év végi elnökválasztás eredménye nem hogy enyhülést, de még több feszültséget hozhat majd a kormányzat és a nagy platformszolgáltatók viszonyában.

Ez nyilvánvalóan a vállalatok egymás közti rivalizálását is felerősíti, ahogy egymásra licitálva igyekeznek bebizonyítani, hogy versenytársaikkal ellentétben ők maguk a biztonságos, átlátható és elszámoltatható működésre törekszenek, legyen szó a piaci versenyről vagy a felhasználók személyes adatainak védelméről. Ez utóbbi a fő témája az Apple és a Facebook kommunikációs háborújának is, ami azóta tart, hogy az Apple rendszeresen meglovagolja a közösségi hálózat adatkezelési botrányait, a Facebook pedig azon erőlködik, hogy megkontrázza az Apple kritikáit.

A Reuters pénteki beszámolója szerint legújabban a Microsoft és a Google is igyekszik belökni egymást a vonat alá, miután a két vállalat más-más okból, de odahaza is éppen defenzívába kényszerült. A Google-t mindkét politikai oldal képviselői a médiapiac hirdetési bevételeinek elszippantásával vádolják, és ezzel kapcsolatban már az illetékes kongresszusi bizottság előtt is jelenése volt, a Micosoft pedig két súlyos kiberbiztonsági incidens miatt kénytelen magyarázkodni, amelyekről mi is rendszeresen beszámoltunk, legutóbb ebben vagy ebben a cikkünkben.

Scroogled 2.0

A hírügynökség tudósítása alapján a Microsoft elnöke, Brad Smith egy képviselőházi versenyjogi albizottság tagjainak címezve lőtte körül a Google-t: pénteki nyilatkozata szerint a médiatársaságok rá vannak kényszerítve arra, hogy a Google eszközeit használják, a Google hirdetési piacterein működjenek, adataikkal hozzájáruljanak a Google tevékenységeihez, és ezen felül még pénzt is fizessenek a Google-nek. Ez nem meglepő módon a címzettnél is kiverte a biztostékot, és a Google egyik illetékese a The Keyword blogon rögtön közzé is tette a cég válaszát.

Ebben felvetik, hogy a Microsoft újkeletű érdeklődése pont akkor támadt fel irántuk, amikor kiderült, hogy a vállalat sok tízezer ügyfelének rendszereit hagyta folyamatosan feltörni több jelentős szoftveres sérülékenységeken keresztül, köztük amerikai kormányügynökségeket, NATO-szövetségeseket, bankokat, nonprofit szervezeteket, távközlési szolgáltatókat,közműveket, kórházakat, hírszolgáltatókat, a rendőrséget, a tűzoltóságot és mentőegységeket is. A Google szerint a Microsoft állításaival a nyílt internet működését próbálja önző módon aláásni, csak azért, hogy eláztassa egyik versenytársát.

Bár a két vállalat számos vonalon együttműködik (gondoljunk akár csak a Chromium-alapú Edge böngészőre), még több esetben közvetlenül rivalizál egymással, így többek között a cloud computing szolgáltatások, a keresés, az irodai alkalmazások, a levelezés vagy a videokonferenciák területén. A Microsoft nemrég az új ausztrál médiatörvény kapcsán is szokatlanul hangos kampányt folytatott, sőt a MS vezérigazgatója még az ausztrál kormányzattal is személyesen egyeztetett egy Google-mentes jövő lehetőségeiről.

Ahogy azt a legtöbb beszámolóban felidézik, a Microsoft belemenős viselkedése már azt a nyolc évvel ezelőtti kampányt idézi, amikor a társaság a Windows 8 megjelenését követően nem csak az iPad-et próbálta nevetségessé tenni, de a Google ellen is elindította a Scroogled néven futó reklámhadjáratot. Ebben a Gmailt vagy a Chrome-ot savazta, bemutatva, ahogy a Google alkalmazásai folyamatosan figyelik jelszavainkat, szokásainkat és az egész életünket. Maga a műfaj persze nem kizárólagosan az ő találmányuk, az "I'm a Mac, and I'm a PC" reklámok például a rossz emlékű Windows Vista idején hintettek sót a Microsoft sebeire.

Piaci hírek

Több infót csöpögtet a Google az androidos felhasználóknak

A Play áruházban jövőre ilyenkor már sokkal részletesebb tájékoztatást kapnak róla, hogy mit és miért bűvészkednének az adataikkal a telepítésre váró appok.
 
Májusi mellékletünkben az IT infrastruktúra automatizálásának aktuális kérdéseit járjuk körül, figyelembe véve az üzemeltetői és a fejlesztői megfontolásokat is.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

Az elmúlt tíz évben radikális változás történt az adatfeldolgozásban, ami az infrastruktúrát is átalakította.

a melléklet támogatója a Dell Magyarország

Ha bővítené tudását és fejlődne a digitális transzformáció területén, látogasson el a Transformation-experts.hu oldalra, ahol egy gyors regisztráció után inspiráló cikkek, esettanulmányok, prezentációk, videók és egyéb szakértői anyagok széles tárházához kap hozzáférést.

A KPMG immár 22. alkalommal kiadott CIO Survey jelentése szerint idén az informatikai vezetők leginkább a digitalizációra, a biztonságra és a szoftverszolgáltatásokra koncentráltak.

Használtszoftver-kereskedelem a Brexit után

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2021 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.