A MS szerint a Google zsebre vágta a médiapiacot, a Google szerint viszont érdekesebb téma, hogy kinek a szoftverein keresztül hekkelik meg éppen a fél világot.

A törvényalkotók és a szabályozó szervezetek figyelme ma már világszerte a technológiai multikra irányul, ahogy megpróbálják feltárni és keretek közé szorítani azok példátlan befolyását a digitális gazdaságra, ezen keresztül pedig a piaci és társadalmi folyamatokra. Nincs ez másként az Egyesült Államokban, a meghatározó big tech cégek hazai pályáján sem, ahol egyelőre úgy fest, hogy az év végi elnökválasztás eredménye nem hogy enyhülést, de még több feszültséget hozhat majd a kormányzat és a nagy platformszolgáltatók viszonyában.

Ez nyilvánvalóan a vállalatok egymás közti rivalizálását is felerősíti, ahogy egymásra licitálva igyekeznek bebizonyítani, hogy versenytársaikkal ellentétben ők maguk a biztonságos, átlátható és elszámoltatható működésre törekszenek, legyen szó a piaci versenyről vagy a felhasználók személyes adatainak védelméről. Ez utóbbi a fő témája az Apple és a Facebook kommunikációs háborújának is, ami azóta tart, hogy az Apple rendszeresen meglovagolja a közösségi hálózat adatkezelési botrányait, a Facebook pedig azon erőlködik, hogy megkontrázza az Apple kritikáit.

A Reuters pénteki beszámolója szerint legújabban a Microsoft és a Google is igyekszik belökni egymást a vonat alá, miután a két vállalat más-más okból, de odahaza is éppen defenzívába kényszerült. A Google-t mindkét politikai oldal képviselői a médiapiac hirdetési bevételeinek elszippantásával vádolják, és ezzel kapcsolatban már az illetékes kongresszusi bizottság előtt is jelenése volt, a Micosoft pedig két súlyos kiberbiztonsági incidens miatt kénytelen magyarázkodni, amelyekről mi is rendszeresen beszámoltunk, legutóbb ebben vagy ebben a cikkünkben.

Scroogled 2.0

A hírügynökség tudósítása alapján a Microsoft elnöke, Brad Smith egy képviselőházi versenyjogi albizottság tagjainak címezve lőtte körül a Google-t: pénteki nyilatkozata szerint a médiatársaságok rá vannak kényszerítve arra, hogy a Google eszközeit használják, a Google hirdetési piacterein működjenek, adataikkal hozzájáruljanak a Google tevékenységeihez, és ezen felül még pénzt is fizessenek a Google-nek. Ez nem meglepő módon a címzettnél is kiverte a biztostékot, és a Google egyik illetékese a The Keyword blogon rögtön közzé is tette a cég válaszát.

Ebben felvetik, hogy a Microsoft újkeletű érdeklődése pont akkor támadt fel irántuk, amikor kiderült, hogy a vállalat sok tízezer ügyfelének rendszereit hagyta folyamatosan feltörni több jelentős szoftveres sérülékenységeken keresztül, köztük amerikai kormányügynökségeket, NATO-szövetségeseket, bankokat, nonprofit szervezeteket, távközlési szolgáltatókat,közműveket, kórházakat, hírszolgáltatókat, a rendőrséget, a tűzoltóságot és mentőegységeket is. A Google szerint a Microsoft állításaival a nyílt internet működését próbálja önző módon aláásni, csak azért, hogy eláztassa egyik versenytársát.

Bár a két vállalat számos vonalon együttműködik (gondoljunk akár csak a Chromium-alapú Edge böngészőre), még több esetben közvetlenül rivalizál egymással, így többek között a cloud computing szolgáltatások, a keresés, az irodai alkalmazások, a levelezés vagy a videokonferenciák területén. A Microsoft nemrég az új ausztrál médiatörvény kapcsán is szokatlanul hangos kampányt folytatott, sőt a MS vezérigazgatója még az ausztrál kormányzattal is személyesen egyeztetett egy Google-mentes jövő lehetőségeiről.

Ahogy azt a legtöbb beszámolóban felidézik, a Microsoft belemenős viselkedése már azt a nyolc évvel ezelőtti kampányt idézi, amikor a társaság a Windows 8 megjelenését követően nem csak az iPad-et próbálta nevetségessé tenni, de a Google ellen is elindította a Scroogled néven futó reklámhadjáratot. Ebben a Gmailt vagy a Chrome-ot savazta, bemutatva, ahogy a Google alkalmazásai folyamatosan figyelik jelszavainkat, szokásainkat és az egész életünket. Maga a műfaj persze nem kizárólagosan az ő találmányuk, az "I'm a Mac, and I'm a PC" reklámok például a rossz emlékű Windows Vista idején hintettek sót a Microsoft sebeire.

Piaci hírek

Van az a pénz... Kivették a kínai App Store-ból a WhatsAppot és Threadset

Peking szerint a Meta két mobil appja nemzetbiztonsági aggályokat vet fel.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

Hol, milyen adatokat és hányszorosan tároljunk ahhoz, hogy biztonságban tudhassuk szervezetünk működését egy nem várt adatvesztési incidens esetén is?

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.