Újabb fejlesztésekbe kezdenek Magyarországon a növekvő ügyfélkör támogatására, amelyek részleteit az AWS közép- és kelet-európai régiójának vezérigazgatója, Przemek Szuder osztotta meg velünk.

Az Amazon Web Services június 5-én nyitotta meg az első budapesti irodáját. Ezzel a társaság közleménye szerint még több támogatást adhatnak az AWS felhőszolgáltatásaira való átálláshoz a különböző méretű magyarországi szervezetek, köztük induló vállalkozások, startupok, vállalatok vagy a közszférában működő szervezetei számára. A mostani bővítés közvetlen folyománya annak, hogy 2020 januárjában az AWS létrehozta a budapesti kiszolgáló bázisát, amellyel olyan fejlett technológiákat biztosít a helyi ügyfeleknek, mint az Amazon CloudFront tartalomszolgáltató hálózati szolgáltatás, az AWS rendszerein futó alkalmazások számára védelmet garantáló AWS Shield és a webes alkalmazásokat védő AWS WAF.
 


Az AWS lokális kiszolgálóbázisa hozzákapcsolta Magyarországot a szolgáltató globális infrastruktúra-hálózatához, amely már jelenleg is népes, több száz fős magyar táborral rendelkezik. A budapesti iroda megnyitásáról szóló közleményből kiderül, hogy az AWS évek óta támogatja a magyar startup és technológiai közösséget, diákokat és tanárokat az AWS Academy és az AWS Activate programokon keresztül, de ezek mellett most nálunk is bevezeti az új AWS Skill Buildert, hozzáférést biztosítva a társaság Training and Certification digitális tanulási központjának több mint 600 ingyenes tanfolyamához. A bejelentés kapcsán Przemek Szuder, az AWS közép- és kelet-európai régiójának vezérigazgatója osztott meg velünk további részleteket.

Bitport: A nagy szállítók gyakran irányítják regionális központokból, önállóan működő helyi képviselet nélkül a magyarországi tevékenységüket. Az AWS-nél miért indultak el most a másik irányba, és hogyan változtatja meg ez a lépés korábban kialakított kapcsolataikat a cloud brókerekkel és viszonteladókkal?

Przemek Szuder: A döntésünkhöz több tényező is hozzájárult. Először is, Magyarország rendelkezik magasan képzett munkaerővel, különösen a technológiai iparban, így a mi szempontunkból ideális helyszín. Másodszor, a helyi vásárlók körében erős kereslet tapasztalható a kiváló minőségű technológiai megoldások iránt, és mi hiszünk benne, hogy az itteni fizikai jelenlét megteremtésével jobban ki tudjuk szolgálni az igényeiket, és erősebb kapcsolatokat építhetünk ki velük. Végül az ország kormányzata is ösztönzi az innovációt és a növekedést. Összességében nagyon izgatottak vagyunk a magyarországi megjelenésünk miatt, és alig várjuk, hogy hozzátegyük a magunkét az itteni gazdasághoz és a közösséghez.

A helyi forgalmazókkal és partnereinkkel fennálló kapcsolatunk bármely piacon kulcsfontosságú a sikerünk szempontjából, és a saját iroda által jelentett, közvetlen magyarországi jelenlét csak tovább erősíti majd ezeket a kapcsolatokat. Ez az ökoszisztéma magában foglalja a disztribútorainkat, mint amilyen az Ingram Micro és a TD Synnex, az olyan partnereinket, mint a Cheppers, a Crayon, a Snapsoft, a SoftwareOne, a Sonrisa, a TC2 vagy a 4iG, ezen kívül a globális rendszerintegrátorokat, például az Accenture-t, a Deloitte-ot, a DXC Technologiest, az NTT-t, a PwC-t és a T-Systemst. Ők valamennyien együtt dolgoznak a versenypiacon és a közszférában működő ügyfelekkel is, segítik őket az AWS-re való átállásban, a kritikus alkalmazások telepítésében, valamint teljes körű felügyeleti, automatizálási és menedzsmentszolgáltatásokat nyújtanak a felhős környezeteikben.

A csapataink közötti rendszeres kommunikációval és együttműködéssel képesek vagyunk közösen azonosítani az üzletünk bővítésére szolgáló lehetőségeket, és megtalálhatjuk azokat a módokat, amelyekkel a legjobban megfelelhetünk közös ügyfeleinknek. Ez a fokozott elkötelezettség azt is lehetővé teszi, hogy elmélyítsük a helyi ökoszisztéma működésének és ügyfeleink igényeinek megértését, megalapozott döntéseket hozzunk termékkínálatunkkal és stratégiai irányvonalainkkal kapcsolatban. Összefoglalva, a partnereinkkel való szoros kapcsolattartást továbbra is prioritásként kezeljük, a magyarországi iroda pedig nagyban megkönnyíti ezt a törekvésünket.

Bitport: Mit kell tudnunk az AWS tényleges magyarországi jelenlétéről? Mely iparágak és milyen méretű vállalatok alkotják fő ügyfélkörét? Meg tudna nevezni néhányat a legfontosabb ügyfeleik közül?

Przemek Szuder: A magyarországi ügyfelek az AWS-t használják a mobil, webes és közösségi alkalmazásoktól a fejlesztői és tesztkörnyezetekig, futtatnak alatta mesterséges intelligenciát, gépi tanuló modelleket, big data analitikát, vállalati üzleti alkalmazásokat, IoT rendszereket és kritikus munkafolyamatokat. Például a Puraset, egy magyarországi székhelyű, veszélyeztetett közösségeknek biztonságos ivóvizet biztosító vállalat is az AWS segítségével, távolról kezeli innovatív, hordozható víztisztító egységeit a világ bármely pontján. A SEON, egy budapesti székhelyű startup három egymást követő évben is megháromszorozta növekedését az AWS által kínált felhőszolgáltatásokra építve. A Lensa egy intelligens, méretezhető álláskereső platformot épített az amerikai piacra, az AWS-megoldások széles skáláját használva annak a hatalmas mennyiségű adatnak az összegyűjtésére és elemzésére, ami összekötik a munkáltatókat a potenciális munkavállalókkal.
 

Przemek Szuder, az AWS közép- és kelet-európai régiójának vezérigazgatója


Ott van aztán az Arcanum, ahol magyar nyelvű tartalmakat, köztük újságokat, könyveket, térképeket és művészeti alkotásokat digitalizálnak az Amazon Rekognition nagymértékben skálázható gépi tanuló technológiájával, megkönnyítve a képek és videók elemzését. Így az AWS-nek köszönhetően kereshetjük és fedezhetjük fel a magyar kulturális örökséget, közte 600 ezer arcot több mint 500 ezer felvételen. Ugyanezt a technológiát alkalmazza az ingatlan.com is, az AWS révén 60 százalékkal csökkentve a napi 20-30 ezer fénykép elemzésének költségét. Sőt ha a költségeknél tartunk, az Euronics Hungary 2020-ban állt át az AWS-re, és már az ezt követő első évben 37 százalékos költségmegtakarítást ért el korábbi felhőszolgáltatójához képest. A sort folytathatnánk további magyar ügyfelekkel, akik az AWS-t használják vállalkozásuk növelésére és újrafeltalálására: ilyen többek között a Colossyan, a Proofminder, a Recart, a Shapr3D és még sokan mások.

Bitport: Milyen benyomásai vannak a magyar piacról? Van-e olyan jellemzője, amely eltér a többi nemzeti piactól? Hogyan minősítené regionális összehasonlításban?

Przemek Szuder: Növekvő keresletet látunk Magyarországon a felhőszolgáltatások iránt, és a növekedés várhatóan a jövőben is folytatódik majd, hiszen minden ágazatban egyre nagyobb mértékben támaszkodnak a technológiára. Közép- és Kelet-Európában az AWS-nek már több tízezer aktív ügyfele van, és úgy gondoljuk, hogy a felhőben rejlő innovációs potenciál a közép-kelet-európai vállalatok számára csak most kezd megmutatkozni. Az AWS megbízásából készült legújabb tanulmány szerint ha fel tudnánk gyorsítani a digitális technológiák, például a felhő és a mesterséges intelligencia elterjedését, 2030-ra akár 2,8 billió eurós gazdasági érték is felszabadulhatna Európában.

Magyarországgal kapcsolatban külön érdekes, hogy az MI-ben milyen nagy lehetőségek vannak, tekintve az erre a területre specializálódott helyi szakemberek tehetségállományát. Az ország olyan világhírű egyetemekkel és kutatóintézetekkel büszkélkedhet, mint a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem vagy a Pécsi Tudományegyetem (a két intézmény egyébként az AWS Academy program résztvevője), ezek pedig jól képzett informatikusokat, mérnököket, matematikusokat és fizikusokat állítanak elő, akik képesek úttörő módon hozzájárulni a mesterséges intelligenciához. Ezenkívül a kormány is érti az MI nemzetgazdasági és társadalmi fontosságát. Összességében úgy gondoljuk, hogy a magyar akadémiai kiválóság, az állami támogatás és a magánszektor növekvő érdeklődésének kombinációjából következik a mesterséges intelligencia piacának folyamatos növekedése és innovációja, ami Magyarországot a globális színtéren is egyre befolyásosabb szereplővé teszi.

Eközben a Bedrock bejelentésével az AWS demokratizálja a hozzáférést a generatív mesterségesintelligencia- és alapmodellekhez, lehetővé téve ügyfeleinek, hogy ezek segítségével generatív MI-alkalmazásokat építsenek és méretezzenek. Úgy gondolom, hogy a mesterséges intelligencia korunk legnagyobb hatású technológiája, és abban is biztos vagyok, hogy az Amazon, a világ egyik legfejlettebb MI-vállalata sokat tud nyújtani a magyar ügyfeleknek is ezen a téren. Mára egyébként több mint 100 ezer, különböző méterű és különféle iparágakban dolgozó ügyfelünket segítettük már hozzá, hogy innovációt folytasson a piacvezető gépi tanuló és MI eszközök használatával. A nemzetközi szereplők közül ilyen az AstraZeneca, a BMW Group, a Forma-1, a Novartis vagy a Goldman Sachs, Magyarországon pedig az Arcanum vagy az ingatlan.com.

Bitport: Mely globális vagy helyi szolgáltatókat tekinti nálunk az AWS fő versenytársainak?

Przemek Szuder: Mi az AWS-nél szokatlan mértékben ügyfélközpontúak vagyunk. Persze sok más cég is ugyanezt mondja magáról, de nagyon kevesen vannak, akik tényleg ennek megfelelően működnek. A legtöbb nagy technológiai vállalat a versenytársaira koncentrál: megnézik, mit csinálnak a riválisok, és ennek alapján megpróbálnak föléjük kerekedni. Az ilyen stratégia is lehet nagyon sikeres, de mi nem érezzük a magunkénak. A fejlesztéseink 90 százalékát az vezeti, hogy figyelünk rá, mit mondanak az ügyfeleink, a maradék 10 százalékot pedig olyan dolgok teszik ki, amelyeket szintén az ügyfelektől hallunk, de nem biztos, hogy pontosan fogalmazzák meg, mit akarnak valójában. Ilyenkor a sorok között próbáunk olvasni, és helyettük is rájönni ezekre a dolgokra.

Bitport: Melyek azok a szolgáltatásaik, amelyeket a leginkább versenyképesnek tart? Hogyan teszik vonzóbbá az ajánlataikat, és ezeken keresztül milyen előnyöket biztosítanak az ügyfeleiknek?

Przemek Szuder: Azt mondanám, hogy ebben a régióban a legfőbb versenytársunk továbbra is az a tendencia, amikor ragaszkodnak a helyben telepített informatikai infrastruktúrához. De ez is gyorsan változik, egy tektonikus eltolódás kellős közepén vagyunk a felhő irányában. Az AWS felhőszolgáltatások használata pedig számos előnnyel jár a hagyományos helyszíni környezetekkel vagy a versenytársak felhőivel szemben. Ilyen előny az agilitás és sebesség, mivel az AWS már csak óriási méreteiből adódóan is lehetővé teszi a számítási folyamatok, az adattárolás, az adatbázisok és más készségek gyors telepítését és kiépítését. A rövid beállítási időknek és az automatikus skálázási lehetőségeknek köszönhetően ügyfeleink gyorsabban reagálhatnak a változó piaci feltételekre, fürgén kísérletezhetnek új ötletekkel, és könnyedén növelhetik vállalkozásukat.

Vagy nézzük a költséghatékonyságot: a felhővel nem kell előre tőkét fektetni a szerverekbe és az adatközpontokba, hanem csak azért kell fizetni, amit valaki ténylegesen használ. A felhőben csak azt veszi igénybe, amire szüksége van, és ha kiderül, hogy kevesebbre van szüksége, egyszerűen visszaadja nekünk, és nem fizet érte. Ez a változó költség alacsonyabb, mint amit bármelyik vállalat egyedül ki tud hozni a gyakorlatban, mert az AWS felhőjének léptékét alacsonyabb árak formájában közvetíthetjük az ügyfeleknek. Ami azt illeti, megállás nélkül dolgozunk az árak csökkentésén: az AWS 2006-os bevezetése óta már 129 alkalommal csökkentettük árainkat.

Egy másik szempont a globális elérés, hiszen a régiókban és kiszolgálási zónákban elhelyezkedő, kiterjedt adatközpont-hálózat magas rendelkezésre állást, hibatűrést és a csökkentett késleltetést biztosít az AWS-nek, amikor a világ bármely pontjáról próbálja elérni az alkalmazásokat, adatokat és más erőforrásokat. Az AWS ezen felül különféle biztonsági funkciókat, legjobb gyakorlatokat és tanúsítványokat kínál az adatok biztonságának megőrzéséhez. A több rétegű védelem, titkosítás, monitoring, fenyegetésészlelés, hozzáférés-ellenőrzés és az identitásmenedzsment nagyban megnehezíti a rosszindulatú szereplők dolgát, ha fel akarják törni ügyfeleink rendszereit. Sőt a vonatkozó szabványoknak és előírásoknak (például SOC, PCI DSS, ISO, HIPAA) való megfelelés további biztosítékokat jelentenek.

Végül beszéljünk a szolgáltatásaink szélességéről és mélységéről, vagyis arról, hogy az AWS több szolgáltatással, azokon belül pedig több funkcióval rendelkezik, mint bármely más felhőszolgáltató. Ezeket folyamatosan bővítjük, hogy gyakorlatilag bármilyen felhőalapú munkaterhelést támogassanak, így az AWS mára több mint 200 teljes körű szolgáltatással rendelkezik, beleértve a számítási feladatokat, az adattárolást, az adatbázisokat, a hálózatépítést, az analitikát, a robotikát, a gépi tanulást és a mesterséges intelligenciát, az IoT-t, mobil alkalmazásokat, az IT-biztonságot, a hibrid felhőt, a médiát, az alkalmazásfejlesztést, a telepítést a menedzsmentet és még sok minden mást. Tehát amellett, hogy a szolgáltatások széles skáláját vonultatja fel, az AWS rendelkezik ezeken belül a legmélyebb funkcionalitással.

Piaci hírek

Megszavazták, mégsem lesz könnyű kirakni a TikTokot az USA-ból

Átment a szenátuson az a törvénycsomag, amellyel a kínai tulajdonú alkalmazást ellehetetleníthetik az országban. Ezt azonban nem lesz könnyű végrehajtani.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.