Több piacon is durván megemelte szolgáltatásai árát az Apple. Van olyan termék, amely több mint 40 százalékkal drágult. A lépés az Apple TV+-t, az Apple News+-t és az Apple Arcade-ot, valamint az ezeket tartalmazó csomagajánlatokat egyaránt érinti.
Mint a MacRumors írja, az amerikai piacon az Arcade és az News+ esetében 2019 novemberi indulásuk óta ez az első drágítás. Az Apple TV+-nél viszont egy éve már volt egy jelentős emelés: akkor az amerikai piacon 5 dollárról 7 dollárra (mínusz természetesen az a bizonyos 1 cent) emelkedett a havi egyéni előfizetési díj.
Van harminc nap a lelki felkészülésre
Az európai piacokon egyelőre nem mindenhol jelentek meg a magasabb árak. Míg Franciaországban, Belgiumban és Svájcban a szolgáltatások zöme és az összes csomag egységesen 3-3 euróval drágult, a magyar piacon egyelőre a régi árak szerepelnek az Apple ajánlatában. Igaz, itt például az Apple One prémium csomagja, melynek része az Apple Fitness, nem is elérhető.
Az USA-ban az Apple Arcade és az Apple TV+-drágult a legnagyobb mértékben 7 dollárról (természetesen: 6,99) 10-re, ami 42 százalékos drágulás. Az Apple News+-ért viszont csak 30 százalék kell többet fizetni havonta: 10 helyett 13 dollárt. Az Apple iCloud, az Apple Music és az Apple Fitness előfizetési díját egyelőre nem emeli a vállalat.
Európában picit máshol vannak a hangsúlyok (valószínűleg mások a fogyasztói szokások). Az Apple News+ ára változatlan marad, az Arcade-előfizetés 5-ről 7 euróra, a TV+-é 7-ről 10 euróra emelkedett. Az Apple Music szolgáltatást is tartalmazó egyedi, családi, valamint prémium (aminek része a Fitness is) Apple One csomagok ára egységesen 3 euróval drágult: az egyéni 20 (19,95), a családi 26, míg a prémium csomag 35 euró.
A meglévő ügyfelek kapnak 30 napot, hogy hozzászoktassák magukat a magasabb előfizetési díjhoz. Őket egyébként az Apple e-mailben is értesíti a változásokról.
A magyar piacon a TV+ és az Arcade is 2790 forint, a News+ pedig nem érhető el. Az egyedi Apple One csomag ára 4990 forint, a családi csomag kerek ezer forinttal drágább.
Egy nyereséges üzletág lesz még nyereségesebb
A drágítás indoklása egyébként egyszerű: a vállalat szeretné a lehető legjobb élményeket nyújtani ügyfeleinek, és ahhoz sok pénz kell, hogy folyamatosan biztosíthassák a magas minőségű szórakozást azáltal, hogy új tartalmakkal és innovatív funkciókkal bővítik szolgáltatásainkat.
A valóság azonban inkább az, hogy Tim Cookék szeretnék minél gyorsabban növelni a szolgáltatásból származó bevételeket. A fenti termékek pedig fontos részei ennek az üzletágának, amely a harmadik pénzügyi negyedévében (április-június) 21,2 milliárd dollár bevételt hozott. Így már az Apple második legnagyobb üzletága a közel 40 milliárdot termelő iPhone mögött.
Tehát az áremelésnek az előfizetőkkel ellentétben a befektetők valószínűleg örülnek, mert azt ígéri, hogy az amúgy is rendkívül profitábilis üzlet még több nyereséget fog termelni. Ezt a nyereséget pedig jórészt a 2 milliárd aktív Apple-eszköz tulajdonosai hordják össze.
Mint a lapok többsége felhívja a figyelmet, az Apple lépésének megágyazott az is, hogy a nagy streamingszolgáltatók (Netflix, Hulu, Disney Plus, Paramount Plus, Discovery Plus és Max stb.) már bejelentették saját áremeléseiket.
EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT A PROJEKTMENEDZSMENTRŐL TUDNI KELL!
Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, hibrid működésről, elosztott csapatokról, kulturális gapek kezeléséről. Exkluzív információk képzésekről, munkaerőpiacról, kereseti és karrierlehetőségekről.
2025.03.18. Symbol Budapest
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak