A Google szerint nem a géptől, hanem az utakon közlekedő emberektől kell tartani.

A nagy autógyárak, a technológiai vállalkozások, a kínai gigacégek egyaránt hatalmas potenciált látnak a sofőr nélküli autókban, de talán a Google bír a legtöbb valós tapasztalattal ezen a téren. Kalifornia állam útjait már évek óta járják az automatizált járművek, amivel párhuzamosan egyre több vita folyik arról, hogy valaha közlekedésbe állhatnak-e ezek a járművek.

A legnagyobb veszély az ember

Kifejezetten bizalmatlan légkör övezi egyelőre a kamerák képei és érzékelők által vezérelt autókat, a Google pedig mindent megtesz azért, hogy eloszlassa a félelmeket. A legutóbbi vitát az AP híradása váltotta ki, amiben a hírügynökség arról számolt be, hogy tavaly szeptember óta a Google önjáró autói összesen négy közúti balesetnek voltak részesei. A keresőcég azonnal reagált az infókra, sőt, a projekt igazgatója, Chris Urmson egy hosszú blogbejegyzésben részletezi, hogy valójában kik jelentenek veszélyt az utakon.

Urmson elsőként azt teszi tisztába, hogy a projekt elmúlt 6 éve alatt az autók 2,7 millió km-t tettek meg, ami alatt összesen 11 könnyű, sérülés nélküli baleset történt. Ezen balesetek közül minden esetben a másik közlekedő fél volt a hibás, azaz egyetlen esetben sem a Google autója miatt történt a koccanás. A 11-ből 8 alkalommal ráfutásos baleset történt, azaz hátulról kapták el az önjáró autókat, pár esetben a járművek oldalát húzták meg, egyszer pedig azért volt ütközés, mert a másik autó nem állt meg a piros lámpánál.

Itt éppen forgalommal szemben érkezik egy autó 

A Google szakembere arra világít rá a bejegyzésben, hogy a közúti balesetek 93 százaléka a vezető hibája miatt történik, és ez esetek több mint a felében csak könnyebb, sérülésmentes koccanásról van szó. Mindemellett a balesetek jelentős részére sosem derül fény, mert azokat az autósok be sem jelentik, hanem megoldják egymás között, ezért a Google autóinak abban is komoly jelentőségük van, hogy rögzítik ezeket az eseteket, így a későbbiekben a kocsik már képesek lesznek alkalmazkodni ezekhez a helyzetekhez.

Mindenre van megoldás

Urmson arra is kitér, hogy az autók 360 fokban látó kameráit, illetve a folyamatos, 100 százalékos koncentráltságot egyetlen emberi sofőr sem tudja még csak megközelíteni sem, a Google autói azonban nem egyszer rögzítették, hogy a vezetők mi minden csinálnak a volánnál. A mobiljukat nyomkodó sofőrökön kívül akadt könyvet olvasó személy is, a legextrémebb esetként pedig azt jegyezték fel, amikor az egyik autós trombitált az autó vezetése közben.

Az írásban ezután több, képekkel illusztrált eset mutatja be, hogy milyen szituációkban hogyan viselkedett az autó és minden alkalom arról szólt, hogyan lehet kivédeni azt, ha valaki hirtelen, és teljesen szabálytalan manőverbe kezd. A Google közel 50 tesztautójának ez eddig minden esetben sikerült, ennek ellenére továbbra is akadnak szkeptikus hangok azzal kapcsolatban, hogy megférhetnek-e valaha az emberek és a gépek által vezetett autók ugyanazon az úton.

Piaci hírek

Spanyol tudósok: a túlóra nem hogy káros, hanem egyenesen építő

Ha angol tudósok jöttek volna ezzel, meg sem lepődnénk. De épp a szieszta hagyományát mind a mai napig ápoló spanyolok?!
 
Hirdetés

Hazánk régiós SolarWinds-központ lett

A SolarWinds és a RelNet megállapodása révén utóbbi magas színvonalú szolgáltatásokat nyújt régiónkban a SolarWinds viszonteladói és ügyfelei számára.

Manufacture IT

Az 5G legnagyobb nyertesei az ipari vállalkozások

MEGNÉZEM »

a melléklet támogatója a Vodafone

Igen, ahogy mindenki mondja: sokba, nagyon sokba. De közel sem csak a fizetése miatt. A költségekhez hozzá kell számolni a növekvő kiválasztási költségeket – és a magas fluktuációt.

a melléklet támogatója a Mndwrk

A KPMG immár 22. alkalommal kiadott CIO Survey jelentése szerint idén az informatikai vezetők leginkább a digitalizációra, a biztonságra és a szoftverszolgáltatásokra koncentráltak.

Használtszoftver-kereskedelem a Brexit után

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2021 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.