A játékautóhoz hasonlító jármű kormánykerék és pedálok nélkül teljesít szolgálatot.

A Google grandiózus terve az önjáró autókkal kapcsolatban most ölt testet első alkalommal. A vállalat eddig is rendszeresen tájékoztatott bennünket arról, hogy hol állnak a fejlesztések, vagy videón szemléltette, hogy a speciális érzékelőkkel felszerelt gépkocsi miként képes az utakon maradni és közben még haladni is.

Helló Playmobil, te vagy az?

A tesztekhez eddig teljesen közönséges gépjárműveket használtak, amelyek az összes olyan berendezéssel, kezelőszervvel rendelkeztek, ami egy megszokott autóban megtalálható. Most azonban egy olyan fázisba ért a kísérlet sorozat, amikor a prototípusok megépítése van soron, ezt prezentálja a Google egy videóban.

A forgalmon kívül, csak a felvétel miatt elvégzett felvételek tanúsága szerint az első, valóban önjáró autó kísértetiesen hasonlít a Lego szettekben kapható kisautókra. A volán és pedálok nélküli jármű kétszemélyes, mindössze egy indítógomb, és egy képernyő található benne a navigáció miatt. Megépítésekor az elsődleges szempont a biztonság volt, ezért a tetőre, illetve az egyéb helyekre rögzített kamerák egyetlen holtteret sem hagynak az automatika számára, a sebességet pedig 40 km/órában maximálták.

100 darab készül belőle

A Google hivatalos blogján megjelent információk szerint a cég 100 darab prototípus legyártását tervezi, amelyekkel a nyár végéig megkezdődnek a tesztvezetések. A videón bemutatott kialakítással ellentétben ezek a járművek kapnak kormányt, és pedálokat, hogy ha be kell(ene) avatkozni, akkor legyen mihez nyúlni. Amennyiben minden a tervek szerint halad, úgy a következő pár évben egy próbaüzem indulna be Kalifornia területén, ami valószínűleg még közelebb vinné a céget a hivatalos bevezetéshez – aminek időpontja persze még így is hosszú évek múlva lehet esedékes.

A Google víziója szerint az önjáró autók könnyedén átvehetnék a kormányt az emberektől, amivel rengeteg idő szabadulhatna, nem is beszélve a balesetek megelőzéséről. Csak az Egyesült Államokban évente 33 ezren halnak meg autóbalesetekben, világ viszonylatban pedig még riasztóbb, 1 millió felett áldozatszámról beszélnek a statisztikák. A tényleges bevezetésre még a jogi berendezkedésnek, szabályozásnak is fel kell készülnie, ami valószínűleg elengedhetetlen lesz, mivel a Google-ön kívül a Volvo, a BMW, az Audi, vagyis szinte az összes nagy gyártó is dolgozik a saját önjáró autóján.

Piaci hírek

42. Körkapcsolás: Mi és az MI

Mekkora teret hagy a projektmenedzsereknek a mesterséges intelligencia? Többek között erre az aktuális kérdésre keresték a választ a PMSZ rendezvényén.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.