Igaznak bizonyult a pletyka, az Alphabet felvásárolja a Fitbitet. Ütőképes páros lehetnek az egészségügyi és fitneszmonitorozó piacon.

Hivatalosan is bejelentették, amit már a múlt hónap végén megszellőztettek: felvásárolja a Fitbitet az Alphabet. A Google ezzel szeretne meghatározó szereplője lenni a viselhető eszközök piacának. A vételár 2,1 milliárd dollár – részvényenként 7,35 dollár –, ami 19 százalékos felárat jelent a bejelentés előtti záró árhoz képest.

A Google blogján Rick Osterloh, a vállalat területért felelős alelnöke arról ír, hogy bár eddig is komoly fejlesztések folytak a cégnél – például a Wear OS-t vagy a Google Fit app –, további befektetéseket terveznek az egészségiparba. Ehhez jó alapot ad a Fitbit, amelynek szakértelmét párosíthatják a Google technológiáival (mesterséges intelligencia, felhő stb.).

A két cég között eddig is szoros volt a kapcsolat. Tavaly tavasszal kötöttek partneri megállapodást, melynek elemeként a Fitbit beköltözött a Google felhőjébe. Szintén a megállapodás része volt, hogy a Fitbit eszközei a Cloud Healthcare API-t használják arra, hogy a gyűjtött adatokat integrálják különböző egészségügyi rendszerekkel, például a betegadatokat gyűjtő elektronikus nyilvántartásokkal. Ezzel a Fitbit olyan területre is be tudott lépni, mint a krónikus betegségben szenvedők (pl. cukorbetegség, magas vérnyomás) állapotának monitorozása.

28 millió felhasználóhoz jutnak

Elemzők szerint a Google óriási értékhez jut a Fitbit-eszközök mintegy 28 millió felhasználójával és a tőlük érkező egészségügyi- és fitnesz-adatokkal. A Fitbit ugyanis széles körű partnerséget alakított ki egészségbiztosítókkal és az egészségügyi piac más szereplőivel. Idén októberben állapodott meg például a Bristol-Myers Squibb és a Pfizer gyógyszercégekkel, hogy együttműködnek bizonyos szívritmuszavarok korai felismerése érdekében. Ezek miatt a partnerségek miatt egyesek szerint nem is az eszközpiaci részesedése, hanem a felgyülemlett egészségügyi adatok jelentik a vállalat igazi értékét.

A cég azonban az eszközeladásokban is komoly szereplő. Az IDC idei második negyedévre vonatkozó mérései szerint a viselhető eszközök piacát a Xiaomi vezeti 17,3 százalékos részesedéssel. Ez 5,9 millió eladott eszközt jelent. Az Apple 5,1 millió eladott eszközzel a piac 14,8 százalékát uralja, míg a harmadik a Huawei 4,8 milliós forgalommal és 14,1 százaékos piaci részesedéssel. A Fitbit a második negyedévben 3,5 millió terméket szállított le, ami a piac 10,1 százalékát jelenti.

Bár a Reuters szerint a szabályzó hatóságoknak elvileg nem lenne okuk, hogy a felvásárlást megvétózzák, az ügy nincs teljesen lefutva. Az amerikai kormányzat ugyanis nagyszabású vizsgálatra készül az Amazonnal, az Apple-lel, a Facebookkal és a Google-lel szemben. Ennek egyik lehetséges kifutása az, hogy akár szét is szedhetik a saját piacaikon óriási erőfölénnyel bíró cégeket.

A Google próbál elébe menni a Fitbit-felvásárlással kapcsolatos esetleges kritikáknak. Osterloh alelnök a fentebb már idézett blogbejegyzésében külön kitér arra, hogy felhasználók egészségügyi- és wellness-adatait nem használják fel a Google hirdetési rendszerében a reklámok célzásához. Az adatgyűjtés átlátható lesz, és minden Fitbit-eszközt használó folyamatosan nyomon követheti az eszköz gyűjtötte adatokat, azokat bármikor áthelyezheti máshová vagy törölheti.

Mint a The Verge írja, ha létre is jön a felvásárlás, egyelőre nagyon sok a nyitott kérdés. A Fitbit ugyanis vertikális vállalat, amelynek portfóliójában hardverek, szoftverek és szolgáltatások épülnek egymásra. Ezeket integrálni a Google-be nem lesz egyszerű feladat.

Konzumer tech

Így árasztotta el az amerikai híroldalakat a pornó

Miután a VidMe nevű videómegosztó domainjét megvette egy pornós cég, több lap oldalán is felnőtt tartalmak kezdtek megjelenni.
 
Hirdetés

Belépő szinten dob nagyot a tároláson a Dell EMC PowerStore 500

Garantált 4:1-es deduplikációval, nagyobb teljesítménnyel, frissített szoftveres képességeivel teszi magasra a lécet a tárolókörnyezet modernizálásában és a gyorsan fejlődő adatigények kiszolgálásában a Dell EMC PowerStore. Beleértve az all flash termékcsalád legkisebb tagját is, amely megérkezett Magyarországra.

Hirdetés

Növekvő elvárások a szállodai Wi-Fi hálózatokkal szemben – hogyan biztosítható a versenyelőny?

A Wi-Fi ma már szinte valamennyi szálláshelyen alapvető szolgáltatás. Ezzel arányosan a vendégértékeléseknek is javuló tendenciát kellene mutatniuk – mégsem ez a helyzet. Mit hiányolnak a vendégek, és hogyan biztosíthatja egy szálloda a legújabb vendégigényeknek történő megfelelőséget? Ennek járt utána egy a lezárások után készült friss kutatás.

Radikális átalakulást és innovációs kényszert hozott a szállodaiparban a COVID.

a melléklet támogatója a TP-Link

CIO KUTATÁS

A PANDÉMIA HATÁSAIRÓL

Az ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Informatikai Intézetével végzett kutatásunkban. Segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

MEHET

A KPMG immár 22. alkalommal kiadott CIO Survey jelentése szerint idén az informatikai vezetők leginkább a digitalizációra, a biztonságra és a szoftverszolgáltatásokra koncentráltak.

Használtszoftver-kereskedelem a Brexit után

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2021 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.