Rövid idő alatt történt heves piaci mozgolódás az okosórák szegmensében. A folyamatok egyik nyertese a Samsung, amely hirtelen komoly piaci kihívója lett az Apple-nek. Míg a másik egyértelmű haszonélvező a Google, amelynek saját operációs rendszere egyetlen negyedév alatt 4 százalékról 17-re javította jelenlétét az egyre komolyabb tényezőként funkcionáló szegmensben.
Tizen túliak társasága
Az idei harmadik negyedévben a Counterpoint Research adatai alapján 16 százalékkal több okosórát adtak el a gyártók, mint egy évvel korábban. Ugyan az Apple elsőségéhez egyelőre nem férhet kétség, ám Cupertino a riválisokkal szemben lényegesen gyengébb szezont produkált, aminek következtében 28 százalékról beesett 22 alá. Ebben persze az is közrejátszott, hogy a vállalat új órájának debütálása átcsúszott az idei negyedik negyedévbe.
Az okostelefonos szegmens alakulása az idei harmadik negyedévben (forrás: Counterpoint Research)
Dél-Koreában viszont köszönték szépen, és megragadták a kínálkozó lehetőségeket. A Samsung még tavasszal jelentette be, hogy "összeköltözik" a Google-lel, legalábbis a hordozható eszközök operációs rendszerét illetően. A két cég minden bizonnyal rájött, hogy külön-külön nem tudják megtörni az Apple dominanciáját. A partnerség eredményeként a Samsung felhagyott saját linuxos megoldásával, a Tizen OS-szel, hogy eztán az androidos Wear OS-ből származó, új közös megoldásra fókuszáljanak a felek.
A friss számok az együttműködés sikerét mutatják. A Samsung nyáron debütált legújabb modelljei, a Galaxy Watch 4 és 4 Classic egyaránt betalált a közönségnél. A gyártó Exynos processzorával szerelt órai többek között képesek a pulzus, a véroxigén és a testösszetétel szintjét, de több más fejlett funkcióval is bírnak.
A Samsung az erős negyedévnek köszönhetően a tavalyi egyszámjegyű részesedését 15 százalék közelébe tornázta fel. Ne felejtsük, mindeközben az összpiaci növekedés is több mint szépen alakult.
Egyelőre nyugati játékszer
Régiós bontásban a piac egyelőre a világ nyugati felére koncentrálódik. A vizsgált három hónap során Észak-Amerika és Európa 60 százalékkal képviseltette magát az összértékesítésből. A minőségi modelleket szállítók számára pedig külön kihasználható lehetőség, hogy ezekben a régiókban átlagnál jóval magasabb kereslet mutatkozik a közép- és csúcskategóriás órák iránt.
Ettől függetlenül az olcsóbb régiókban is van mit keresni, csak éppen a Föld másik oldalán. Egyes ázsiai országokban jelentősen nagyobb a szegmens növekedése, mint az átlag. Indiában például a két éllovas (hazai) gyártó több mint duplájára tudta növelni az eladásait az előző év hasonló időszakához képest. Az alsó kategória megerősödését mutatja az is, hogy minden harmadik óra a világban 100 dollár alatt kelt el a negyedév során.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak