Egyesül a wearables szegmens két jelentős operációs rendszere - jelentették be az érintett vállalatok. A partnerség eredményeként a Samsung felhagy saját linuxos megoldásával, a Tizen OS-sel, míg az androidos Wear OS-ből simán Wear lesz a Google-nél. Innentől pedig utóbbira fókuszál majd mindkét piaci szereplő.
Új korszakban reménykednek
Az új korszakként aposztrofált összeolvadástól a kiadott sajtóközlemények alapján azt remélik a szereplők, hogy az további innovációkra inspirál és felcsigázza a külső fejlesztők érdeklődését. Ez pedig a fogyasztók számára jobb alkalmazásokat, bővebb kínálatot jelenthet majd a közeljövőben.
A Google a bejelentés kapcsán arról ír, hogy a közös fejlesztői munkának már most jelentkezett mérhető előnye. A legújabb csipeken például 30 százalékos gyorsulást sikerült elérni az appok betöltésénél, miközben azok akadásmentes animációkat jelenítenek meg a kezelőfelületen. A két csapat az üzemidő kitolásán is elkezdett együtt dolgozni. Az optimalizációs eljárásoktól azt várják, hogy az egész nap folyamatosan mért pulzusszám és a teljes alvás monitorozása után is maradjon nafta az eszközben a következő napra.
Az egyesülés mellett a Google egy sor újdonságot is elhintett a Wearhez kapcsolódóan. A cég Maps és Assistant alkalmazásai dizájnt és teljesítményt is érintő frissítést kapnak, jön a YouTube Music, a Google Pay pedig úgy kap friss verziót, hogy közben 11-ről 37-re nő azon országok listája, ahol használható lesz a vállalat pénzügyi alkalmazása.
A formálisan "valamikor az év folyamán" realizálódó kollaboráció egyik legérdekesebb eleme az a megjegyzés, miszerint a Fitbit fitneszes szolgáltatásait is magában foglalja majd az új platform. A Google anyavállalata még 2019 őszén jelentette be, hogy felvásárolja a karkötőiről ismertté vált gyártót, ám az akvizíciót nagyon sokáig vizsgálták a különböző hatóságok, így például az EU-ban is igen nehézkesen haladt a folyamat. A felvásárlást végül idén januárban sikerült lezárni, ám ehhez több pontban kompromisszumra kényszerült az Alphabet. A Fitbit szoros integrációja viszont újra felerősítheti azokat a hangokat, akik szerint az ügylet a verseny (és így a felhasználók) rovására ment.
Nem bírtak a főellenséggel
Miközben a Samsung és a Google is a most bejelentett partnerség lehetséges előnyeit sorolta, egyik fél sem tért ki a döntés okaira. Ez nem véletlen, ugyanis az minden bizonnyal az volt, hogy a két gyártó külön-külön képtelen volt felvenni a versenyt a szegmenst uraló Apple-lel.
Az okosórák piacának tavalyi versenyét például Cupertino 151 millió darabos forgalommal utcahosszal nyerte. A Samsung a dobogóra sem fért fel a maga 40 milliójával, viszont tőle nem sokkal többet adott el a Google rendszerét használó két kínai szállító. A Xiaomi 51, a Huawei 43,5 milliónyi készüléket értékesített 2020-ban.
Ahogy a telefonok esetében, úgy a hordozható eszközöknél is kulcskérdés lehet a vásárlóknál az, hogy melyik termékre milyen és mennyi alkalmazás érhető el. A véges erőforrással bíró külső fejlesztők számára pedig természetes, hogy arra a platformra koncentrálnak, amelytől a legnagyobb forgalmat várhatják.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak