Az iOS 14.5 megjelenésével élesedő App Tracking Transparency rendszer szigorításaihoz villámgyorsan igazodott a marketinges dollárok útja.

Cupertino némi halogatást követően idén áprilisban élesítette azt a megoldását, amely minden App Store-ban forgalmazott alkalmazásnak kötelezővé teszi, hogy közvetlen kérdés formájában kérjen engedélyt a felhasználótól arra, hogy utóbbit appokon átívelően lehessen online követni. Mindez leginkább a hirdetési piac számára fontos, hiszen a reklámüzeneteket így tudják a lehető legpontosabban eljuttatni a kívánt célközönséghez.

A The Wall Street Journal friss beszámolója szerint a mobil felületeken futó kampányoknál máris meglátszik az App Tracking Transparency (ATT) bevezetésének hatása. A lap a Branch Metrics előzetes statisztikáira hivatkozva arról ír, hogy az Apple mobil operációs rendszerét (iOS) használók kevesebb mint harmada engedélyezi a programok fejlesztőinek a digitális nyomkövetést. Ennek egyenes következménye pedig az lett, hogy a korábbinál sokkal pontatlanabbul lehet lőni az iPhone- és iPad-tulajdonosokra.

Mindezt hűen lekövették a különböző mobil platformokra fordított reklámköltések. Az Apple rendszerében július elejére nagyjából harmadával zsugorodtak a hirdetési pénzek az egy hónappal korábbi állapothoz képest. Ezzel párhuzamosan az androidos telefonokon felpezsdült az élet, a hirdetők ugyanis több mint 10 százalékkal költöttek többet a Google operációs rendszerén futó készülékeken. Legalábbis erre jutott a reklámpiaci analitikával foglalkozó Tenjin elemzése.

Mindenki véd valakit (de főleg a saját pénztárcáját) 

Az Apple szavakban mindig kényesen ügyelt arra, hogy felhasználóinak a magánéletét maximálisan védi. Tim Cook vezérigazgató például már pár éve is arról beszélt, hogy az lenne a legjobb, ha az USA-ban is bevezetnék a GDPR-t. Hivatalosan az eredetileg az iOS 14-re beígért ATT-re is természetesen az ügyfelek bizalmas adatainak védelme miatt volt szükség.

A felhasználók digitális nyomkövetéséből élő vállalkozásoknak nyilván nem tetszik, ha veszélybe sodorják legfontosabb bevételi forrásukat, a hirdetések értékesítését. A Facebook például újsághirdetésekben aggódott a kisebb cégek és az alkalmazásfejlesztők tönkretétele, az internet és az emberek életminőségének rombolása, illetve az Apple kapzsisága miatt. Más kérdés, hogy a tavaly nagyságrendileg 200 milliárd dollárt megmozgató mobil hirdetési piac jelentős részén éppen a Facebook és a Google osztozik. Tehát ha valamit igazán félt Mark Zuckerberg vállalata, az a saját bevétele.

Persze Cupertinót sem feltétlenül kell félteni. Az Apple saját alkalmazásaiban jellemzően nem értékesít reklámokat, az App Store-ban megjelenő külső alkalmazások fejlesztőitől pedig nem szed a programokon belüli hirdetések után jutalékot. Ennek megfelelően a vállalatot közvetlenül nem igazán rengeti meg, ha csökkennek az iOS-re szánt hirdetési pénzek. Annál inkább az egyre komolyabb riválisként kezelt Facebookot. Utóbbi egyébként azzal is megvádolta az Apple-t, hogy a módosításokkal csak megalapoz annak, hogy saját hirdetési megoldását hozza helyzetbe.

Mobilitás

Így árasztotta el az amerikai híroldalakat a pornó

Miután a VidMe nevű videómegosztó domainjét megvette egy pornós cég, több lap oldalán is felnőtt tartalmak kezdtek megjelenni.
 
Hirdetés

Belépő szinten dob nagyot a tároláson a Dell EMC PowerStore 500

Garantált 4:1-es deduplikációval, nagyobb teljesítménnyel, frissített szoftveres képességeivel teszi magasra a lécet a tárolókörnyezet modernizálásában és a gyorsan fejlődő adatigények kiszolgálásában a Dell EMC PowerStore. Beleértve az all flash termékcsalád legkisebb tagját is, amely megérkezett Magyarországra.

Hirdetés

Növekvő elvárások a szállodai Wi-Fi hálózatokkal szemben – hogyan biztosítható a versenyelőny?

A Wi-Fi ma már szinte valamennyi szálláshelyen alapvető szolgáltatás. Ezzel arányosan a vendégértékeléseknek is javuló tendenciát kellene mutatniuk – mégsem ez a helyzet. Mit hiányolnak a vendégek, és hogyan biztosíthatja egy szálloda a legújabb vendégigényeknek történő megfelelőséget? Ennek járt utána egy a lezárások után készült friss kutatás.

Radikális átalakulást és innovációs kényszert hozott a szállodaiparban a COVID.

a melléklet támogatója a TP-Link

CIO KUTATÁS

A PANDÉMIA HATÁSAIRÓL

Az ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Informatikai Intézetével végzett kutatásunkban. Segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

MEHET

A KPMG immár 22. alkalommal kiadott CIO Survey jelentése szerint idén az informatikai vezetők leginkább a digitalizációra, a biztonságra és a szoftverszolgáltatásokra koncentráltak.

Használtszoftver-kereskedelem a Brexit után

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2021 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.